Reden tot paniek of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Duvellie, 22 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw op het forum, het leek me wel een gezellig forum met veel informatie.

Nu weet ik zelf dat ik sinds gisteren zwanger ben, een duidelijk positieve test. Jippie! :D

Nu ben ik wel veel misselijk en veel buikpijn en had de afgelopen dagen bruin (oud) bloed in mijn ondergoed. Maar gisteravond na het plassen had ik ineens helder rood bloed op het papiertje. Is dit iets om me zorgen over te maken? Ik heb hierna geen bloed meer kunnen spotten in mijn ondergoed of bij het naar het toilet gaan.
    Heb wel een beetje buikpijn alsof ik ongesteld moet worden maar dan iets minder erg, en dat heb ik de afgelopen dagen sowieso al veel gehad.

Moet ik me zorgen maken? Of herkent iemand dit?:(

Groetjes!

2. mappel

mappel Niet meer actief

Geen idee..... kan alle kanten nog op gaan, maar ik hoor wel vaak over bloedverlies en dat alles gewoon goed is nog:)

gefeliciteerd trouwens:)

3. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hi meis

Ik heb t wel vaker gehoord en dat t gewoon goed blijft gaan. Zolang er niet veel bloed is met stolsels en heftige krampen kan t allemaal goed blijven gaan. Anders bel je voor de zekerheid morgenochtend even de huisarts, misschien kunnen zij je geruststellen en misschien even bloed prikken.
    Had je een knaltest? Anders nog evn een test proberen, als deze lichter is dan ziet het er niet goed uit.. Zo wel waarschijnlijk innestelingsbloeding!ik zal voor je duimen!

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dit kan beide kanten op gaan.... Ik persoonlijk heb er geen goede ervaringen mee.

Het enige wat je nu kan doen is afwachten helaas...

5. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Ik had het bij deze zwangerschap ook een paar keer tussen week 5 en 7. Ook met menstruatieachtige buikpijn. Inmiddels een goede 12 weken echo gehad, daar kon je wel zien dat er bloed in de baarmoeder zat, waarschijnlijk van de innesteling zij die vrouw, niet ongewoon en geheel ongevaarlijk, dit verklaarde het eerdere bloedverlies en ze zei dat het nu ook nog zou kunnen gebeuren, geen zorgen.
    Ik zou rustig blijven en het afwachten, als het wel slecht nieuws zou zijn kun je er ook niets aan doen, zo dacht ik!

6. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

13 mei 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    Bij mijn twee kids in de zwangerschappen ook bloedverlies gehad in de eerste paar weken. De menstruatiepijn die je voelt, voelt bijna elke zwangere in het begin van de zwangerschap, en staat los van een eventuele miskraam.
    Zolang je bloedverlies niet heviger wordt (vergelijkbaar met menstruatie of erger) en je geen pijnlijke krampen krijgt (in mijn ervaring geeft een miskraam echt hevige pijnen die je ook echt wel even moet wegpuffen) is er niks om je zorgen over te maken. Het kan inderdaad nog alle kanten op gaan, maar dat blijft je hele zwangerschap (en dan met name het eerste trimester) zo. Het bloedverlies en de menstruatiepijn die je nu voelt zeggen echt helemaal niets..

7. Duvellie

Bedankt iedereen voor de lieve reacties! Ik heb geen helder rood bloed meer verloren alleen nog bruin oud bloed. Hoop dus dat alles goed blijft gaan en ga morgen even de HA bellen.. misschien kan die me meer gerust stellen!

Word nu al gek van mijn onzekerheid haha!

8. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Duvellie wat fijn dat het al minder is geworden :) Dat is denk ik wel heel positief! HA kan je bellen, maar die gaat zeggen dat ze pas rond de 7 weken een echo kunnen doen.. Voor die tijd kunnen ze niks zeggen helaas :( Dus nog even volhouden meid!

9. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoeveel weken je zwanger bent, maar misschien is het een innestelingsbloeding? Daar kun je ook wat menstruatie-achtige krampen van krijgen en wat bloedverlies. In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap.

10. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Als het nu weer mindert zit je kleintje er nog wel lijkt me zo. Hopelijk blijft het nu weg!
    Ik wilde nog even reageren op dat je zonder krampen waarschijnlijk ook geen miskraam hebt; dit is bij vroege miskramen (4-5 weken) echt niet per se zo, ik heb beide keren niet meer kramp gehad dan wat lichte menstruatiekramp.

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hoi meis hoe is het nu ?

Ik heb ook geen positief verhaal maar ik bleef ook beetje bij beetje tot ineens heel veel bloeden. Is niet meer gestopt zeg maar.

Ik vind wel positief als het al gestopt is. Wie weet innesteling ?

12. Duvellie

Mag ik dan miss vragen of je bij die miskramen alleen bloed verloor of miss ook iets van weefsel? Bedankt voor je reactie in ieder geval!! Vind het allemaal zo spannend.. maak mezelf helemaal gek :(

13. Duvellie

Hoi,

Lief dat je vraagt hoe het nu gaat! Ik ben vanochtend een eind wezen wandelen in het bos en had eigenlijk alleen een mini beetje bruin bloed verloren.. maar daarna na het plassen ook weer een klein beetje helderrood bloed. Ik vind het zelf allemaal niet goed voelen maar ik moet maar afwachten.

Zie bij je plaatje dat jij ook zwanger bent, gefeliciteerd!! Hoop dat alles goed gaat lopen!!

14. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Hier bij elke zwangerschap bloed verloren in t begin.Twee keer ging het goed en twee keer een miskraam.De laatste keer(die eindigde in een gezonde zoon)het meeste bloed verloren.Zegt dus niks,maar kan wel.....heb je ook niks aan dus.Sterkte met afwachten!Ik weet hoe frustrerend het is dat je niks kunt behalve afwachten....

15. Duvellie

Wou toch nog even een update neerzetten.
    Had gisteren sowieso een afspraak bij de huisarts staan maar werd in de ochtend wakker met vreselijke pijn aan de rechterkant van mijn onderbuik. De huisarts heeft onderzoekjes gedaan en vertrouwde het niet dus ben gelijk door gestuurd naar de gynaecoloog. Hier een inwendige echo gehad waar wel een zwart vlekje te zien was op mijn baarmoeder maar ze kon mijn rechter eierstok niet goed zien en vroeg zich af wat ze daar zag.. Ze vertrouwde het ook niet helemaal (bang voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Toen hebben ze hcg hormoon geprikt wat 300 was.. Ze zei dat dit goed overeenkom komen met de duur van mijn zwangerschap. Ik moet nu vrijdag terugkomen om weer hcg te prikken, als dit gestegen is maar het vlekje in mijn baarmoeder niet gegroeid dan zit er was toch iets op mijn eierstok. Maar als het stijgt en het vlekje groeit, gaat het gewoon goed. Of ik heb momenteel een miskraam want verloor al vanaf dag 1 wat oud bloed maar sinds die echo gisteren verlies ik toch wat meer rood bloed.. Geen stolsels en weefsels voor alsnog dus ik moet maar afwachten. Heb er zelf weinig vertrouwen meer in :(.

Vast een beetje een wazig verhaal maar ik wou het toch even kwijt!

Vond het wel eerlijk maar toch ook wel vervelend dat de gynaecoloog zei dat buikpijn en bloedverlies natuurlijk geen goede tekenen zijn.. :(

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Pfff jeetje meid... Niet leuk om dit nu te moeten meemaken.
    Het is afwachten meid maar hu idd rekening met beide kanten...sterkte.

Deel Deze Pagina