wat is het? zwanger of ontpillen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door moederke, 21 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moederke

moederke Lid

7 jan 2008
    83
    0
    0
    hallo..
    hier mijn verhaaltje..

30 dec laatste menstruatie.. geen pil meer geslikt daarna..
    nu 1 week voor nod of eigenlijk.. vanaf vrijdag ongeveer last van pijnlijke tepels(nooit gehad). borsten voelen zwaarder en strakker.. lichte blauwe streep op borsten.. eigenlijk na mijn ei al last van krampjes etc.. nu pijn in me linker lies voelt als spierpijn.. of in elk geval heel raar.. soms misselijk niet heel erg..eten voor 10.. eet ineens peren haha nooit zoveel gegeten.! is dit gewoon ontpillen? of is het misschien toch eeen zwangerchap? weet dat ik het echt pas weet met testen maar ben toch beneiuwd of iemadn dit ook had?

2. moederke

moederke Lid

7 jan 2008
    83
    0
    0
    en oja.. ook last van opgeblazen gevoel.. alsof ik al 3 maanden zwanger ben haha.. me buik is ook dikker lijkt vol met lucht te zitten:p

3. moederke

moederke Lid

7 jan 2008
    83
    0
    0
  4. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Klinkt wel erg bekend hoor, van bij mijn vorige zwangerschap! Peren! alleen nog maar sappige peren! Wie weet! Ook de borsten klinken als symptomen, maar ja, je weet maar nooit hoe je lichaam je voor de gek kan houden... Testje doen dan maar? Ik zal voor je duimen!
    Liefs,
    Marijn

5. Niet meer actief

Je bent nog best kort van de pil af zoals ik lees, dus ik denk zelf dat het ontpillen is.

6. moederke

moederke Lid

7 jan 2008
    83
    0
    0
    hey marijn..!

ja.. heb ik al gedaan vrijdag maarja denk beetje te vroeg haha:p..
    wat ik ook nog vergeten te zeggen was.. dat is dat ik rond de 14e dag van mijn cyclus een bloeding heb gehad eerst beetje bruin verlies heel weinig de dag erna. wat roder met slierten haha sorry..
    dacht huh nu al me menstruatie die avond was het weg en geen last van bloedverlies nog gehad

7. Quincy23

Quincy23 Actief lid

10 jan 2008
    142
    0
    0
    hallo,

Klinkt me bekend in de oren.
    Ik ben ook na mijn laatste ong. gestopt met de pil.
    Rond 2 januari.
    Aankomend weekend kan ik testen.
    Alle symptonen die je noemt heb ik ook last van.
    Dus afwachten maar.

groetjes

8. moederke

moederke Lid

7 jan 2008
    83
    0
    0
    hey quincy huh je zget rond 2 jan laatste menstruatie gehad?
    hoe kan het dan dat je eerder dan mij kan testen.. terwijl ik eerder gestopt ben met de pil? haha snap hem ff niet

9. Quincy23

Quincy23 Actief lid

10 jan 2008
    142
    0
    0
    he

ja dat was de laatste dag.
    Ik heb mijn gegevens ingevuld bij de NOD lijst.
    En volgens mij moet je dan je 1e dag van de ong. invullen. En ik weet ook niet precies hoe lang mijn cyclus duurt omdat ik aan de pil zat natuurlijk.
    Ik kijk gewoon wanneer ik het eigenlijk zou moeten worden. dus toen ik aan de pil zat.

groetjes

10. Quincy23

Quincy23 Actief lid

10 jan 2008
    142
    0
    0
    en oha ik heb een beetje rondgevraagd hoeveel dagen de cyclus bij hun duurden.

11. moederke

moederke Lid

7 jan 2008
    83
    0
    0
    oh hahah dacht al je 1e dag:p.. ja odd ik hou ook de dag van me pil aan.. dat in ongi moet worden.. ben zo benieuwd.. denk dat het gewoon ontpillen is hoor.. maarja je hoopt er stiekum toch op.. en had vandaag ook ineens toen me collega zei dat ie wegging dat ik moest huilen haha.. nouw echt zo raar was helemaal overstuur terwijl werk er nog niet eens zo lang:p k dacht zelf huh waar komt dit vandaan aha

12. Quincy23

Quincy23 Actief lid

10 jan 2008
    142
    0
    0
    ja klopt heb ik ook
    misschien komt het ook omdat je er toch (ook onbewust) mee bezig bent.
    afwachten maar

13. moederke

moederke Lid

7 jan 2008
    83
    0
    0
    ja idd het is gewoon afwachten ben benieuwd:p..

14. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Hallo dames,
    Ik ben 21 dec gestopt met de pil, werd toen 25ste gelijk ongesteld. En nou heb ik ook steeds van die rare verschijnselen.

- Zere borsten, waar ik nooit last van had.
    - Opgeblazen gevoel, en eten voor 10
    - steken in onderbuik.
    - Regelmatig hoofdpijn.
    - winderigheid en af en toe misselijk bij vlagen.
    - heel veel afscheiding, lijkt af en toe of mijn hele broekje nat is. Verslijt inlegkruisjes bij het leven.
    - Pijn bij de seks, wat ik nooit had.

Ik vind het ook zo onduidelijk of het nou ontpillen is, of dat er wat aan de hand is. Je hoort ook veel dat het bij de ene gelijk raak is en bij de ander na drie maanden.

Hoe ik mijn cyclus uitgerekend heb zou ik vandaag ongesteld moeten worden. Ik wacht het even af tot het weekend, als ik dan nog niet ongesteld ben ga ik testen.
    Tot nu toe heb ik nog geen ongesteldheids gevoel.... :(

15. moederke

moederke Lid

7 jan 2008
    83
    0
    0
    heey.. ik heb dus precies hetzelfde.. maarja lees heel veel over dat ontpillen dus hou me maar eraan vast dat het ontpillen is haha.. want heb eigenlijk niet het gevoel zoals iedereen zegt dat je je anders voelt:p..dat heb ik niet..

16. SaartjeH

SaartjeH Actief lid

17 okt 2007
    134
    0
    16
    Receptioniste en leerkracht
    Zaventem
    Dag dames,

Ik ken helemaal het fenomeen van ontpillen en het kan het raarste doen met je lichaam. Ik ben een jaar geleden gestopt met de pil. Gedurende 6 maanden dacht ik constant dat ik zwanger was. Ik had steeds symptomen maar het bleek een onregelmatige hormoonschommeling.
    Ik hoop echt voor jullie dat het positief nieuws is, ik wou gewoon mijn ervaring meedelen.

Veel succes!

17. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    en ik dacht dat ik aan het ontpillen was en daar allerlei symptonen door kreeg en bleek wel zwanger te zijn...
    het kan dus nog alle kanten op, maar zoals ik hier begrijp op het forum is het echt lastig om uit je lichamelijke gevoelens iets af te lezen.
    succes

18. moederke

moederke Lid

7 jan 2008
    83
    0
    0
    ja.. het is echt moeilijk.. ik heb eigenlijk de afgelopen 2 dagen nergens meer last van haha alleen nog pijnlijke tepels.. en gisteren nog wel buikpijn boven me nagel en af en toe nog in me lies. dus denk dat ik zaterdag of zondag tog echt me menstruatie krijg..!:p. maarja dat hoop ik dan maar want dan kunnen we door naar de volgende ronde hé..!

19. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Ik heb zins vanochtend steeds kramp onder in mijn buik. Dit had ik anders nooit voordat ik ongesteld moest worden.
    Wel heb ik enorm veel afscheiding wordt er gek van, en moet in ene veel plassen.
    Maar ja ik wil nog even wachten met testen, als ik morgen nog niet ongesteld ben, ga ik een test halen.

Ik vind het wel enorm lastig of het nou het ontpillen is of niet, omdat je zoveel verschillende verhalen lees. :(

20. moederke

moederke Lid

7 jan 2008
    83
    0
    0
    ja hé ik heb dat dus ook.. is het nou ontpillen of niet haha:p ik heb enorme last van afscheiding.. maarja nog fftjes wachten laat het ff weten als je een testje hebt gedaan

Deel Deze Pagina