is de echo wel betrouwbaar hoeveel weken ver je bent

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by annelore, Oct 26, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annelore

annelore Lid

Aug 8, 2006
    81
    0
    0
    Bediende
    Geraardsbergen
    Hallo,

Ben dinsdag bij de gyn geweest.
    We hebben een eerste echo gedaan en door het vruchtje te meten was ik nog maar 7 weken ver en ik dacht dat ik al 8 weken was.
    Het vruchtje meette 9.7 mm.

Kan het soms zijn dat gyn niet goed gemeten heeft ook.

gtrs

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mijn verloskundige zei dat er + of - een week verschil kon zitten tussen werkelijkheid en echo.
    En net wat jij zegt als je gyn 1 mm of een halve mm verkeerd meet zit je met de telling gelijk dagen anders.
    Klopte het hartje ? Dan zou ik proberen je niet te veel zorgen te maken.

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Bij zo'n vroege echo zitten ze er niet zo vaak naast, hooguit een paar dagen.

Ik had vorig jaar ook een vroege echo, na meting was ik 7 week precies en ik dacht zelf ruim 8 weken. Blijkbaar heb ik al heel vroeg posi getest: precies 1 week na de bevruchting.

4. Anneke Panneke

Jun 14, 2006
    10
    0
    0
    Ik wil je niet ongerust maken maar toen ik voor de eerste echo ging dacht ik dat ik 8 weken ver was en de gyneacoloog zei me dat ik nog maar 6 weken ver was en dat er nog geen hartactiviteit was. Toen ik na 4 weken terug moest voor een tweede controle klopte het hartje nog niet en bleek dat ik een miskraam had. 3 dagen erna ben ik gecurreteerd in het ziekenhuis. Nu hoop ik dat ik snel weer zwanger ben. Lets hope.
    Maar bij jou kan het evengoed zijn dat alles wel goed gaat natuurlijk. Wanneer mag je terug gaan naar de gyneacoloog?

5. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Bij mijn eerste echo zeiden ze dat ik 5 weken en 6 dagen was, maar achteraf blijkt dit dus een week langer. Ze kunnen er dus altijd wat naast zitten.
    Bij mij klopte het hartje al op de eerste echo, en het hartje begint pas in de zesde week te kloppen.

6. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    Ha Annelore,

Ik had precies het zelfde... ik dacht dat ik 8.2wkn was, maar op de echo bleek ik pas 7 weken te zijn. Het vruchtje met kloppend hartje was 9,9 mm.
    Op zich kan het kloppen, aangezien ik direct nadat ik gestopt was met de pil zwanger ben geraakt en ik dus niet wist hoelang mijn cyclus was. Daarbij komt dat ik pas mijn eerst positieve test na 5 weken had na mijn laatste ontrekkingsbloeding, ik zou toen 3,5wkn geweest zijn (had 6 dagen daarvoor ook getest en toen dus negatief).
    Maar goed, een beetje fout meten kan inderdaad... ik baalde enorm dat ik terug gezet werd, duren die 12 weken nog langer dacht ik toen... maar ondertussen maakt het me niet meer uit. Als het maar lekker groeit! en daar ga ik maar vanuit....
    Zelf hoop ik dat we toch voor de zekerheid nog een echo krijgen... woensdag moet ik weer naar de VK... ik hoop dat we dan het hartje horen maar goed, weet ook dat het dan nog erg vroeg is om het hartje te horen. Anders vraag ik misschien wel of we nog een echo kunnen krijgen....... (tenminste als ik dat dan durf :rolleyes: )

Geniet van alles!

7. annelore

annelore Lid

Aug 8, 2006
    81
    0
    0
    Bediende
    Geraardsbergen
    Hallo,

Ik moet nu de 29ste november teruggaan.

En het hartje klopte al van bij de eerste echo
    Maar die datum voor de bevalling gaan toch nog veel veranderen of niet.

Ik denk dat dat zo bij mijn eerste zwangerschap ook was.

Gtrs

8. Fleur30

Fleur30 Actief lid

Aug 20, 2006
    100
    0
    0
    Ik heb een vraagje. Weet iemand hoe groot het kindje normaal gesproken ongeveer is bij 7 weken? Ik lees hier nl een paar berichten van echo's bij 7 weken en waarbij het kindje groter is dan die van mij. Ik was vorige week woensdag precies 7 weken en het vruchtje was 0,88 cm, is dat te klein of zit er veel verschil in?

Groetjes,
    Fleur

9. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    ik had een echo met precies 7 weken vlgs de echoscopist en ons dreuteltje was 9,9 mm

Mijn datum hebben ze wel aangepast (meer dan 1 week verschil, dus van 12 naar 21 mei gegaan)

Ondertussen vorige week woensdag het hartje gehoord!

Share This Page