Halllooo... Heb n vraagje. Ben nu bijna 37wk zwanger en mag dus bijna thuis bevallen. Dus houdt in de klossen en t zeiltje mogen op/onder t bed. Maar nu zit er in t kraampakket n zeiltje van 90x200, dus gewoon 1 persoonsbed. Wij hebben n matras van 180x200. Dus hoe kan ik t zeiltje er dan t beste onder leggen??? Gewoon in de lengte, dus dat ik er totaal op lig, of over de breedte, dus dat me vriend er ook op ligt, 90cm breed??? Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel..
Dat zeiltje bij het kraampakket is sowieso meestal niet zo handig. Het schuift en het kraakt. Ik heb 'em bij de eerste dwars gelegd, dus alleen op mijn matras en vastgeplakt met klussentape, maar ja, ik ben net voor ik 42 weken zwanger was bevallen, dus het ging toch steeds los. Bij de tweede een groter zeil van de thuiszorg gebruikt, ging al iets beter, maar op plastic slapen is het niet. Op aanraden van de kraamzorg hebben we nu een inco-molton van de Action, die gaan we zeer binnenkort erop leggen, dus ik weet nog niet hoe dat bevalt, maar beroerder kan toch bijna niet. Hier zit tenminste gewoon elastiek in, zodat 'ie om het matras kan... Succes!
IKEA | Beddengoed | Beschermhoezen | SKYDDA HÖGT | Matrasbeschermer Kraakt niet, kan over het hele bed, verschuift niet, zweet niet. En is niet enorm duur.
Even een andere tip..... maaruhhh zeg het toch maar even... is ook handig om op je bank en auto.. zo'n matje te leggen..... want vruchtwater krijg je er niet meer uit.... Wij hebben trouwens aparte matrassen dus het probleem niet...
Ik heb op aanraden van mijn verloskundige een waterdichte molton gekocht bij de Action (kosten: 18 euro voor afmeting 180X200 > valt kleiner, dus goed geschikt voor matras 160X200), maar....... ik heb hem er na een uurtje weer afgetrokken omdat hij toch behoorlijk kraakt. Wellicht is een zeiltje nog veel erger, maar ik vond dit gekraak ook echt super irritant. Aangezien slechts 10% v/d bevallingen begint met het breken v/d vliezen, gok ik het er maar op want ik heb mijn nachtrust ook hard nodig. Dat weegt net even wat zwaarder wat mij betreft.
Nou ja, misschien ten overvloede, maar van de Ikea variant heb je echt geen last, en die heb je ook in die maat. Vergeet niet dat je na de bevalling ook nog flink kan bloeden, en je borsten kunnen lekken. Ik zou mijn dure matras daar niet mee willen verprutsen eerlijk gezegd.
ja hier ook molton waterdichte matrasbeschermer van action, 180 bij 200 cm.(9,49 euro) veeeeeel beter dan dat flutzeiltje van kraampakket want die verschuift, zweet en kan idd maar op 1 plek van je bed (onder hoeslaken is de bedoeling en in de lengte aan jouw kant) ook zeker voor na de bevalling is de moltonhoes nog handig, wat iemand anders hier ook al zei, ivm nabloeding en melk lekken. succes!
Heb je nu helemaal niets onder je liggen dan? Mochten je vliezen dan in bed breken (zoals bij mij) en je treft geen voorzorgsmaatregelen, kan je je matras weggooien hoor! Ik sliep de laatste weken met handdoeken tussen mijn benen (lag gewoon lekker en voor het geval dat) en nog een paar extra in bed. Toen ik wakker werd van het breken van mijn vliezen sprong ik gelijk uit bed en de handdoeken waren behoorlijk nat. Het hoeslaken was wel droog gebleven . Dus misschien een tip: slapen met handdoeken tussen je benen
En na de bevalling als je borsten lekken slaap je toch met bh aan met zoogcompressen (ik wel tenminste), kleine kans dat je dan je matras verpest. En je gebruikt kraamverband na de bevalling en daar lek je ook niet zomaar doorheen (tenminste, ik absoluut niet).
mijn vliezen zijn gebroken in bed zonder zeiltje (met 36,5 week ik wilde het die dag erna erop leggen) en m'n lieve buurvrouw/vriendin heeft de lakens meteen gewassen en het matras laten luchten en je ziet er niks meer van dus dat kan ook, en het was echt een stortgolf aan vruchtwater. nu leg ik al veel eerder een zeil erop, beter voorkomen dan genezen zullen we maar zeggen maar ben ook op zoek naar iets dat niet zo zweet/kraakt enz ga jullie tips gebruiken.
Ik heb een waterdichte molton van de Hema; kraakt ook niet. Weet alleen niet of die er ook voor 2-persoons matrassen is; wij hebben 2 losse matrassen op ons bed. enne... ik heb vorige keer nog wel eens een ongelukje gehad, zelfs met kraamverband (mozes, wat een stortvloed kwam er zo af en toe los....). Maar dat kwam niet veel verder dan het gewone hoeslaken en molton; matras zelf heeft er toen niet onder geleden.
zeiltje uit het kraampakket zou ik niet gebruiken. wat een rot ding is dat!!!! kraakt, je zweet je een ongeluk en het blijft niet op zn plek. verder tjah..ik denk dat jij de enige bent die het zeiltje nodig heeft toch?
De molton van Action ligt er hier nu al weer een paar dagen op en het gaat prima. Geen gekraak, mijn vrouw dacht dat het in de zomer misschien wel iets zweterig zou zijn, maar goed, toch nog een voordeeltje van de winter dan...
Ik heb er 1 bij Timco gekocht voor 12 euro. Van de week leg ik het er op. Dat ding uit het kraampakket ga ik voor de auto gebruiken.