oh oh, wanneer weer seks?

Discussion in 'Na de bevalling' started by dibbes75, Aug 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dibbes75

dibbes75 Lid

Dec 23, 2010
    74
    0
    0
    Overijssel
    Hoi meiden,
    Mijn man en ik vreeen precies 2 weken na de bevalling weer met elkaar (snelle bevalling, geen scheurtjes o.i.d.). Nu lees ik eigenlijk overal (na informatie over een blaasontsteking die ik heb) dat je daarmee moet wachten tot het vloeien volledig voorbij is ivm infecties van de baarmoederwand. Kan dit nu kwaad? Zijn er acties die ik moet ondernemen?
    Ik heb sinds vandaag antibiotica voor een (fikse) blaasontsteking gekregen die denk ik al sluimerde sinds de bevalling maar moet ik verder nog actie ondernemen?
    Alvast bedankt voor de reacties!
    dibbes

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Maar jullie zijn dus met elkaar naar bed geweest terwijl je nog vloeide? Reden dat je moet wachten is namelijk dat je baarmoedermond nog open staat en er een wond is van binnen (daar waar de placenta vast zat). Levert natuurlijk wel extra risico op infecties op. Ik zou geen actie ondernemen, maar het wel even goed in de gaten houden. Voel je je niet lekker, even temperaturen en eventueel de huisarts bellen. En als je nog vloeit even de handjes thuis... ;)

3. Penny

Penny Bekend lid

Jun 18, 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Haai Dibbes,

Wij vreeen ook weer twee en een halve week na de bevalling, maar bij mij was het vloeien na ander halve week al gestopt en net als jij geen scheurtjes of ander leed.
    Maar ik had ook een goede blaasontsteking te pakken! Al kwam dit al na een week na de bevalling aan t licht en kreeg ik antibiotica. Had zelf ook t idee dat die ontsteking al langer sluimerde, en volgens de VK kwam het vaak voor na een bevalling. Lijkt me niet iets om je zorgen over te maken, anders leg je t je arts nog even voor.

Sterkte en succes!

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nu je AB hebt zal dat ook werken op een eventuele ontsteking in je baarmoeder.... als die er al zit uiteraard. Dus ik denk dat je je verder niet al te veel zorgen moet maken. Gewoon in de gaten houden.... en idd.... tot je uitgevloeid bent even geen seks-all-the-way meer.

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Krijg jij een kleinzoon?? En je hebt zelf nog een baby?Of klopt je onderschrift niet.

6. dibbes75

dibbes75 Lid

Dec 23, 2010
    74
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt voor jullie reacties meiden! Ik ben enigszins gerustgesteld. Had natuurlijk kunnen weten dat het niet mocht, maarja...
    Nogmaals dank!

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee hoor mijn onderschrift klopt prima :D
    Mn partner heeft een oudere dochter uit een eerdere relatie en zij is hartstikke zwanger van onze kleinzoon ;)

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik vree na de bevalling van de tweede ook na 2 weken ofzo alweer. wel geknipt maar was goed genezen al en vloeide niet meer toen. 4 weken later met mn eerste ongi helaas wel. toen leek het wel of ik geslacht was

9. Female

Female Niet meer actief

Hier ook al snel weer gevreeen beide keren, een dag of 10 na de bevalling. Maar wel nog condooms gebruikt in het begin hoor! ivm infectiegevaar idd.
    (ook al vloeide ik al snel niet meer)
    Zou nu dus idd even goed in de gaten houden en voorlopig nog even condooms gebruiken.

Heb je al wel AB voor je blaasontsteking?? Want daar moet je niet mee doorlopen he.

10. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    ik heb al een week zo'n zin in sex!
    maar helaas, denk niet dat de hechtingen dat op prijs stellen ;)
    vloeien doe ik in ieder geval niet meer

11. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Het is dat ik nu lees dat je moet wachten tot je gestopt bent met vloeien maar daar is mij niks van verteld door de vk..
    Maar ik ben nog helende van een scheur, de hechtingen waren eruit maar het is weer gaan wijken..
    Anders was het hier ws al gebeurd als het aan mij lag :)

12. misa

misa Niet meer actief

Hoe doen jullie dat toch...? ;) :)

13. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    hahah geen idee..de liefde tussen mijn vriend en mij heeft sinds de geboorte van onze dochter een flinke opkikker gehad oa door mijn moeizame herstel, hij heeft zoveel voor mij gedaan! Misschien dat het daaraan ligt? ;)

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Na Levi zijn bevalling deden wij het ook weer na 2 weken ( wel met condoom ) nu eigenlijk nog niet ( vindt man niet zo leuk ;) ) maar heb er nog heel geen behoefte aan.

15. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

Jun 4, 2011
    672
    28
    28
    Female
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Ik en Kruimelmuisman in de loop van de week weer naar eigen verwachting, veel langer houd ik het ook niet vol hihi :)..

Ook met condoom maar dat omdat ik niet graag opnieuw zwanger word op het moment...

16. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Mijn man en ik hadden zo'n 2 weken na de bevalling ook alweer lol in bed... Mijn libido lag echt torenhoog! :D Volgens mijn VK kon dat geen kwaad, ze gaf geen termijn dat we 'moesten' wachten. Als je zelf denkt dat je eraan toe bent: ga ervoor!

17. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

Jun 22, 2008
    720
    0
    0
    Dat vond ik bij mijn eerste nog zo lullig. Lig je daar met een ontstoken doos en ondertussen wel heel veel zin hebben in seks. Hopelijk gaat het herstel nu spoediger en kunnen we weer snel starten (als de zin er is). Vloeide trouwens ook nog ruim 6 weken de eerste keer, dus condooms waren sowieso handig.

18. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben vandaag weer voor het eerst sex gehad, dus 10 dagen na de bevalling.
    Ik had ook al een paar dagen zin, maar me man vond dat we nog even moesten wachten.
    Ik vloeide maar 4 dagen, dus wat dat betreft geen probleem.

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,232
    6,094
    113
    Jullie zijn allemaal zo snel gestopt met vloeien.. pff ik deed er beide keren 5,5 week over voordat het enigzins acceptabel was :) En das behoorlijk frustrerend als je wel zin hebt.

20. judithvdc

judithvdc Bekend lid

Dec 1, 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Ik zou opzich ook al best graag willen, maar durf niet door de ks. Ben bang dat ik daarna echt last van m'n buik en de wond krijg. Toch nog maar even wachten tot ik t wel durf.

Share This Page