Het is mis, dinsdag een curretage

Discussion in 'Miskraam' started by Sophie28, Mar 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sophie28

Sophie28 Actief lid

Jan 24, 2012
    179
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

Afgelopen onderdag hebben we te horen gekregen dat ons kindje met 6 weken en 3 dagen is geatopt met groeien.ik zou nu bijna 9 weken zijn.

Omdat het erop lijkt dat mijn lijf het niet zelf zal afstoten heb ik dinsdag een curretage.
    Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die een curretage hebben gehad en hoe die dit ervaren hebben. Was je snel weer op de been?etc.

Het is zo verdrietig we waren zo onwijs blij.......

X

2. MissD

MissD Actief lid

Jan 2, 2012
    181
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo Sophie,

Ten eerste heel veel sterkte in deze periode.

Ik heb 5 weken geleden hetzelfde meegemaakt. Ik ben poliklinisch gecuretteerd en was daar vrij snel weer van op de been. Ik heb die middag en de volgende dag rustig aan gedaan, daarna ben ik weer aan het werk gegaan. Lichamelijk was ik zo weer op de been. Geestelijk heeft dat wat langer geduurd, maar merk nu dat ik dit ook een plekje heb kunnen geven. Ik ben nu aan het wachten om mijn menstruatie zodat we er weer met goede moet tegen aan kunnen gaan.

Liefs MissD

3. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

May 31, 2010
    1,108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    Bah dat je in hetzelfde schuitje zit! Sterkte
    Ik heb eenmaal een curretage met ruggenprik gehad
    Op het psychische na ging het de volgende dag gewoon goed met me
    Ik zou sowieso twee rust en ontspan dagen inlassen, gewoon omdat je heel wat dooormaakt in zo'n vervelende tijd..
    Sterkte dinsdag en de verwerking daarna....

4. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    4,203
    1
    0
    Zuid Holland
    Sterkte meis.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ahhh meid wat verdrietig!
    Hier precies het zelfde meegemaakt!
    Alweer bijna een jaar geleden sinds mijn curretage (19-3-2012)

Ik was heel zenuwachtig en bang voor de narcose.
    Ik kan je vertellen dat het echt mee valt.
    Het is alleen gek dat als je wakker wordt je niet meer "zwanger" bent.

Heel veel sterkte meid!

6. MomOf2

MomOf2 Actief lid

Sep 2, 2012
    199
    0
    0
    Als eerste, sterkte met je miskraam. In oktober 2012 heb ik zelf een miskraam en curettage gehad. Ik moet zeggen dat de curettage mij ontzettend meeviel. Lichamelijk heb ik weinig tot geen last gehad. De dag erna ben ik thuis gebleven en de volgende dag ben ik weer aan het werk gegaan. Veel sterkte dinsdag.

7. Sophie28

Sophie28 Actief lid

Jan 24, 2012
    179
    2
    18
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel! Ben ook wel " blij " dat er morgen wa gaat gebeuren. Dan kunnen we het daarna ook een plekje geven.

X

8. mol

mol Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    1,860
    0
    36
    Female
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    heel veel sterkte!
    ik heb vorige week een curretage gehad en ik heb er dit weekend al niets meer van gevoeld.

dikke knuffel!

9. jufkee

jufkee Lid

Feb 25, 2013
    31
    0
    0
    juf
    Och wat verdrietig zeg.
    Bij mij was het 5 weken dus nog heel pril, maar moest ook curretage. Zag erg op tegen de narcose, maar het is me allemaal reuze meegevallen, ze waren erg lief in het ziekenhuis.
    Binnen 4 uur was ik weer thuis.
    Had wel erg veel bloedverlies na de curretage, daarna nog twee weken lcht bloedverlies.
    Ook veel krampen, buik en rugpijn, maar krabbelde 's avonds weer wat op. Na 1 dag thuis weer gewerkt. Maar had misschien beter nog even wat langer thuis kunnen blijven. Dat werd ook geadviseerd in het zkh. Maar ja eigenwijs als ik ben.

Hopelijk is het op dit moment al achter de rug en ben je weer wakker, veel sterkte meid

10. Kamelot

Kamelot Actief lid

Feb 15, 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Heel veel sterkte, Sophie!
    Hoe gaat het nu met je?

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Hoe is het met je meid?

12. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

Apr 13, 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hallo sofie,

Ook ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat.
    Ik zit in hetzelfde schuitje en heb vrijdag een gesprek waarin ik ga aangeven voor curratage te kiezen.

13. Roos007

Roos007 Lid

Mar 23, 2013
    11
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hoi Haiko 7 en Sofie,

Wat rot dat het bij jullie zo gelopen is. Ik zit momenteel hetzelfde mee. Ik zou 9 weken moeten zijn, maar het is bij 6 weken gestopt. Mijn Gyn raadde mij Cyotec aan, medicijnen die een miskraam opwekken. Gisteren ingenomen, heftige krampen en eerste bloeding. Heel raar, want ik voelde me nog zo zwanger. Maandag gaan ze checken of alles weg is en anders alsnog een curratage deze week. ik probeer positief te blijven, maar het is lastig. Voel me erg emotioneel. Ik had er toch op gerekend in oktober een lief babietje vast te houden. Gelukkig wel veel steun van mijn omgeving. Nu eerst weer op krachten komen, voor we aan de tweede ronde beginnen. Als jullie nog tips hebben om er mee om te gaan, hoor ik het graag. Vind het zelf nog erg lastig! Ook veel sterkte allemaal

Roos

14. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

Apr 13, 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ik heb morgen de curratage pfff zit nu op mijn werk, maar mijn hoofd is er niet bij.
    Hoe ermee om te gaan, ik schrijf het van me af, praat er veel over, heb vandaag nog een echo laten maken met een printje dat ik mee mocht nemen, dat wil ik samen met de babyspulletjes en testjes in een doosje doen, daar een briefje in stoppen met hoe welkom mijn sterretjes waren.

Share This Page