Spontane lage rugpijn door ontzwangeren nog na 7 maanden?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Motherlove76, 13 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Hallo,

Ik heb nu al voor de 2e keer sinds anderhalve maand last van mijn onderrug. Het schoot er ineens in door een verkeerde beweging. Ik tilde mijn zoontje op met gebogen rug. Voor de bevalling had ik geen last van mijn rug en ook niet tijdens de zwangerschap.
    Nu moet ik er wel bij vertellen dat mijn zoontje van 7 maanden meer dan 10 kg weegt en dan moet je nogal een gespierde rug hebben om er geen last van te krijgen :-D.

Hadden jullie dit ook nog na zo'n lange periode na de bevalling? Komt het omdat mijn rugspieren nog herstellende zijn? Of komt het door mijn leeftijd (39) :p?
    Het is iig behelpen zo met de kleine. Ik kan hem moeilijk tillen op het moment. Aankleden lukt ook amper van mezelf. Ik loop nu met mijn pyjama door het huis. Erg charmant. Mijn man komt gelukkig iets eerder naar huis. Maar dat kan hij natuurlijk niet blijven doen.

Hebben jullie tips om mijn rug sterker te maken? Heeft iemand dezelfde ervaring? Gaat dit binnenkort over of blijft de rug nu een gevoelige plek?

2. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Na mijn bevalling heb ik fysiotherapie gehad en fysiotherapeut vertelde dat ze op de praktijk veel nieuwe moeders & vaders krijgen. Denk dus dat goed idee is om langs te gaan en te kijken of oefeningen je rug sterker kunnen maken!

3. Humava

Humava Niet meer actief

Kan het ook je bekken zijn misschien? Ik had na een aantal maanden last van m'n bekken. En nu nog kan het er zomaar inschieten. Zit bij mij dan laag aan de linker of rechterkant van mijn rug, bijna tegen m'n bil aan
    aan. Ik ben bij een bekkenfysio geweest en heb speciale oefeningen om mijn spieren te trainen.

4. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Bedankt voor de reacties en te tips.
    Ik had idd. eerst last van mijn bekken. Vooral 's nachts als ik het naar het toilet moest. Ik had het aan de rechter kant. Het gevoel in de rug zit laag, lijkt op spit. Op internet vond ik handige oefeningen om de rug weer te kunnen ontspannen en spieren op te bouwen. Fysio is op het moment niet mogelijk. Ik kom de auto nog niet in en uit :-S. Vandaag voelt mijn rug wel weer wat beter en hoeft mijn man niet thuis te blijven. Ik moet wel opletten dat ik de kleine met een rechte rug til en geen draaiende bewegingen maak. Gelukkig kruipt hij nog niet en hoef ik hem niet van de grond op te rapen.

5. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Ik heb toch maar eens een afspraak gemaakt bij de huisarts. Sinds gisteren is de pijn in de rug afgenomen, maar nu heb ik een tintelend koud gevoel in mijn rechterbeen. Misschien Ischias?

6. Humava

Humava Niet meer actief

Daar heb ik geen ervaring mee. Goed dat je een afspraak hebt gemaakt, er naar laten kijken kan geen kwaad.

Deel Deze Pagina