ik ben 20 aug. uitgerekend Hoeveel kruiken moet ik in huis hebben voor in het ledikantje? ik heb 1 stalen kruik van mijn zus gekregen....maar weet niet of 1 kruik genoeg is????
normaal heb je er 2 nodig, ik weet niet of dat nou echt anders is in augustus. in oktober heb ik ze wel gebruikt, maar dan is het ook al wat kouder. Vraag het anders even aan de kraamdeskundige op dit forum.
Ik ben 19 augustus uitgeteld en zit met hetzelfde probleem. Augustus is ook best lastig met alles. Kleertjes, rompertjes enz. Misschien valt het allemaal reuze mee.....
afgelopen jaar was het in augustus helemaal niet zo'n mooi weer...dus ik vind het inderdaad erg lastig qua kleertjes enzo
Het zal je verbazen, maar toen mijn zoontje geboren werd op 2 juli 2009, was het echt super heet. Maar omdat hij moeite had om zichzelf warm te houden hebben we wel kruiken bij hem in bed gelegd, zodat hij zijn energie kon gebruiken om te gaan groeien. Dus het kan het hele jaar door handig zijn om kruiken te hebben. Maar is het een optie om ze te lenen van iemand? Ik zelf er een gekregen en de andere was nog die mijn moeder voor mij gebruikt heeft. Werkte uiteindelijk prima . Groetjes Mariska
ik kan ze niet lenen...iedereen waar ik wat van zou kunnen lenen is inmiddels zelf ook zwanger en rond dezelfde periode uitgerekend nou is het geen probleem om er 1 extra te kopen, zo duur zijn ze bij de hema niet, maar ik wist dus niet of ik er 1 of 2 moet hebben
Het is niet weers afhankelijk maar kind afhankelijk of je kruiken nodig hebt kan je kindje zich goed warm houden of niet. ik zou zeggen probeer het met 1 en als het dan zo is dat je kleine het niet red. dan is er zo een bij gekocht. en anders kijk met koninge dag (als er bij jullie een rommelmarkt is)
mijn dochter is geboren op 10 septeber en heeft de eeste drie dagen 2 kruiken nodig gehad omdat ze zichzelf niet zo goed warm kon houden terwijl het buiten rond de 20 graden was..
Leek me van tevoren ook overbodig, maar het heeft niets met de buitentemperatuur te maken, meer of je kind zichzelf op temp. kan houden of niet. Die van mij is in een warme week in augustus geboren en heeft de hele kraamweek kruiken nodig gehad. De tweede werd in juli geboren, iets minder warm, maar nog een lekkere temperatuur en die heeft geen enkele kruik gebruikt.
Ik ben ook 20 augustus uitgeteld en zit dus met hetzelfde dilemma. Mijn moeder heeft de kruik van ons nog, is een kwestie van kijken of hij niet lekt. Als die goed is hebben we er al een en dan ene lenen of bijkopen. Met kleding vind ik het ook moeilijk. Heb tot nu toe vooral lange mouw en twee vestjes.
Mijn zoontje is geboren met 30 graden buiten (en in huis) maar had erg veel moeite om zijn temp vast te houden. Twee kruiken en dik aankleden was toen echt noodzakelijk! Zou er dus maar 2 in huis halen .. Beter te veel dan nog snel bij moeten kopen.
Ik ben 26 juli uitgerekend en heb 1 kruik gekocht. Mocht ik er nog 1 nodig hebben is hij zo bij gehaald of ergens geleend.
Heb een vriendin gevraagd of ik die van haar kan lenen (zij had kindje in december). Als ze dan toch niet nodig zijn, dan gaan ze gewoon terug.
tis echt afhankelijk van je kindje fynn is geboren met een gemiddelde temp van -12 en die heeft nooit een kruik gehad
mijn kindje is ook van augustus.. ik moest van de kraamzorg echt 2 kruiken in huis hebben. Mijn kindje had ze de eerste dagen ook nodig, alleen lagen we toen in het ziekenhuis, en toen we thuiskwamen was 1 kruik genoeg. Bel anders jou kraamzorg even wat ze van je verwachten.
Ik zou het bij 1 houden en kijken of hij/zij er 2 nodig heeft of niet. Mijn zoontje is van 18 augustus en we hebben alleen een paar keer zijn bedje voor verwarmd. Zelf heeft hij geen kruik nodig gehad. Mijn dochter is van december en ze heeft in het ziekenhuis wel kruiken gehad, maar thuis ook alleen maar om het bed en de kinderwagen te verwarmen. En dan heb je er aan 1 genoeg.
Tijdens de intake van de kraamzorg vertelden ze dat je aan 1 kruik genoeg hebt. Je hebt altijd snel 1 bij gehaald, mocht het nodig zijn. Het is idd niet weersafhankelijk maar kindafhankelijk. Het ene kindje houdt de temperatuur goed vast het andere kindje niet.
Ik heb er vandaag 2 gehaald bij de Hema. Snap de hele discussie niet zo over wel of niet. Die dingen kosten een kleine 15 euro per stuk, oke is toch weer 30 euro maar als je kindje straks wat ouder is en ziek is of het gewoon koud heeft, dan wil je toch ook een kruik in het bedje kunnen leggen?? Ze raken echt niet over datum als je ze nu koopt voor een juni/juli/augustus beebje
Ik was 19 augustus uitgerekend, mijn zoon is 11 augustus geboren. Ik heb één kruik en die heb ik twee dagen gebruikt. Meneertje was 3800 gram bij de geboorte.