Ben al zo ver.35 weken.Maar ik erger iedere keer als ik op afspraak geweest.Ik voel me bij haar minderwaardig. Misschien bedoeld ze goed maar ik voel het niet.Vandaag kwam ik uit met erg slechte gevoel.Ik probeer positief kijken naar alles(dat ik alleen moet alles doen).Zij vond dat ik moet iemand hebben wie gaat met mij zijn tijdens bevalling.Ik heb dat niet nodig.En wie gaat voor mij boodschappen doen.Ik leg haar uit dat dat is mijn problemen.EN dan zegd die mij dat mijn kindje is erg klein.Hoe komt zij daar bij?tijdens 20 en 28 weken echo zagen we dat kind ontwikkelt en groeit precies in de middel lijn.Dus echt normale kindje.Niet te groot niet te klein. Ik zeg dat ik wil borstvoeding geven.Zij zegt dat ik moet pak flesvoeding hallen.Omdat kans is groot dat ik krijg geen melk.In plaats van positief mij instellen doet ze anders om. Heeft het zin nu toch andere verloskundige zoeken of moet ik toch met deze door gaan.Wij hebben geen band.Ik ben 35 jaar oud en voel me als 16 jaar meisje.Als of ik altijd fout alles doe. En dat is met derde kind Wat kunnen jullie mij adviseren?
wat vervelend joh...... als ik jou was zou ik nog overstappen naar een andere verloskundige, want echt hoor, als je nu al een rot gevoel met haar hebt, ze moet je wel de bevalling doorhelpen! vraag gewoon even rond in je omgeving of er mensen zijn die een goeie/leuke verloskundige kennen! al zie je die maar 3 keer nog, als je daar een goed gevoel bij hebt is dat toch al super? Hoop dat je mijn verhaal snapt, want zie dat je volgens mij niet uit NL komt moet zeggen dat je wel aardig NL kunt schrijven.... woon je hier al lang? heel veel sterkte!! en voor jezelf op komen hoor!!! Liefs Muis
Ooh wat vervelend. Dit is wel wat erger dan geen band hebben. je voelt je gewoon niet eens op je gemak. Ik vind het belachelijk dat ze zo negatief is. Ik zou ook overstappen naar een andere en wel heel snel! Succes!
Bedankt voor snelle reacties. ja ik ben idd geen Nederlands.En schrijven is niet mijn sterkste kant. Maar jullie vinden helemaal normaal dat ik andere verloskundige ga zoeken.En moet ik haar wel uitleg geven?Ik ben helemaal niet aan conflict toe.En wil niet ongemakkelijke situaties beleven.
Eerst even een andere zoeken en contact maken en daarna desnoods per telefoon/ brief/ mail "afmelden" als je geen zin hebt om persoonlijk langs te gaan. Heb je haar al eens laten weten dat je je niet prettig voelt bij hoe ze reageert?
Nee.Ik heb nooit laten merken.Ik vind dat onmakkelijk(((En ik wou atmosfeer niet spannend maken.Maar vandaag was het echt latste druppel. Zij deed nooit wat om te ontevreden te zijn.Het is gewoon mijn gevoel.Misschien zit het helemaal tussen mijn oren.En zij bedoeld niet hoe ik het zie.Maar ik voel bij haar echt niet lekker.
nou dan vind het ik toch knap dat je je zo kan redden met NL schrijven!!! is voor Nederlandse mensen soms al moeilijk petje af! Maar uhmmm, conflict? ze krijgt betaald hoor omdat jij daar komt! tis gewoon haar werk, ze is niet jou werkgever! dat moet je onthouden. je hoeft je helemaal niet te verantwoorden naar haar toe, kan jou het schelen, je ziet haar toch nooit meer Idd even een andere zoeken, en dan een mail of brief sturen dat je je per direct uitschrijft, en desnoods zet je dan een reden erbij, doe dat nou he!! anders zit je jezelf zo in de weg!! Liefs Muis
Hoi, ik zou ook een ander zoeken en daarna jezelf 'afmelden'. Bij dit afmelden zou ik vooral van mn eigen gevoel uitgaan en zeggen dat je het niet ziet zitten om haar bij je bevalling te hebben. Zij kan niet over jouw gevoel oordelen. sterkte!
hey meid, wat vervelend zeg! dat je geen band hebt met je verloskundige is opzich nog niet zo'n ramp als je andere mensen hebt die je wel steunen op dat moment. aan je 1ste verhaal te zien sta je er alleen voor... dan is het wel belangrijk dat je je veilig voelt en gemakkelijk bij je verloskundige dus ik zou ook aanraden om nog iemand anders te zoeken... wat betreft dat pak kunstvoeding... mij is het ook aangeraden om 1 pak kunstvoeding in huis te hebben. mocht de borstvoeding dan niet lukken dan kan je je kindje tenminste wel ander eten geven... gebruik je het pak niet dan kan je het gewoon terug brengen naar de winkel (verpakking niet openen als je het niet gebruik!)
weet je, in Nederland is er zo'n woord dat heet: we hebben geen klik. Daarmee zeg je alles dan, en hoef je niet in conflict. Misschien kun je dat zeggen?
Het is al genoeg dat je gevoel je vertelt dat het niet goed zit. Volg dat gevoel! Bel een paar andere verloskundigen en leg je verhaal uit, dat je niet ontspannen kunt bevallen met deze vrouw als verloskundige, dat je je gekleineerd voelt. En dat je besluit vast staat dat je bij haar weggaat. Je kunt je huisarts ook dit probleem voorleggen, misschien dat hij een goed woordje voor je wil doen bij een andere verloskundige? Niet te lang mee wachten hoor!
Ik denk ergens dat ze het wel goed bedoeld. Ergens is het toch heel normaal om er iemand bij te hebben bij een bevalling om jou te steunen, dat is niet omdat jij het niet aan kan of omdat jij minderwaardig bent, vindt je het zelf niet prettig om iemand die je kent bij je te hebben? Ook dat de boodschappen voor je gedaan worden lijkt mij alleen maar bezorgdheid, hier zei ik ook van ach joh het komt allemaal wel, en ook tegen mij zeiden ze van meid je hebt iemand nodig voor het geval dat je je bed niet uit kan, of dat lopen pijn doet. Je voelt je dan een beetje bemoederd maar ergens is het ook logisch, het is dan wel jouw derde, maar ook bij de derde kan je het net wat meer voor je kiezen krijgen he. Als je je echt niet prettig voelt zou ik overstappen, je moet toch een bevalling met haar doen he, maar voel je niet minderwaardig aan haar hoor, want dat ben je niet en de dingen die ze zegt zeggen ze ook tegen mij, een pakje flesvoeding in huis voor het geval dat ik niet genoeg melk geef of dat het niet lukt, het kan allemaal he. Succes
Ja klopt.Wij hebben geen klik.En ik had hele tijd gehopt dat het komt wel.Maar ik voel het echt niet. Ik ben al zo angstig(10 jaar last van paniekaanvallen en angststoornis),dus ik wil juist horen dat alles komt goed.dat alles IS goed.EN ik red het wel.Ik stond erg sterk in mijn schoenen.Tot vanmiddag.En nu denk ik misschien legt het aan mij.Misschien bedoeld ze goed.En ik pak het alles verkeerd aan?Ik twijfel aan me zelf nu.Ik voel me echt kleine meisje.En ik ben enorm bang van alles.Bevalling,pijn,eenzaamheid,postnatale depressie,en alles en wat.Maar dat had ik niet.het kwam pas naar deze gesprek.Zij is toch professioneel en moet toch zien met wie hoe zij moet praten.Of zie ik het verkeerd?Misschien juist zo moest zij met angstige haas omgaan.Te nuchter.Voorbereiden voor de slechtste.
Het ligt zeker niet aan jou hoor, 90% van de tijd denk ik ook owow wat een doem verhalen, dit kan mis gaan, dat kan gebeuren en ga zo maar door. Wat ze er mee willen bereiken weet ik niet, misschien dat je op alles voorbereid bent, maar in het begin werd ik er ook onzeker van, nu heb ik gewoon zoiets van ze moeten alles vertellen en ik zie het wel. Als er geen klik is ligt dit aan geen van beide, het is nou eenmaal zo.
Daarom wilde ik jullie mening horen.Als ik nu lees denk ik dat ik overdrijf.Misschien door eigen onzekerheid zie ik het verkeerd.En misschien dat zijn standaarde adviezen.Waar kan ik er over vragen?
Ik denk niet dat je overdrijft. Als je gevoel niet goed is, dan is dat zo. Dat hoef je niet uit te kunnen leggen, dat hoeft niet te liggen aan wat ze zegt. Maar het ligt aan de hele houding en de manier van communiceren, en natuurlijk ook nog eens jullie persoonlijkheden: de klik...! Ga je gevoel achterna: deze vrouw en dan maar met twijfels of een andere, onbekende, nieuwe vk. Succes!
Ik denk ook niet dat je overdrijft... Sommige vriendinnen zeggen tegen mij goh meid je buik is nog niet erg gegroeid en dat kan ik goed hebben. Andere mensen zeggen het tegen mij en dan zeg ik DUS? Als de klik er niet is dan voelen dat soort dingen anders, als jullie het wel goed hadden gevonden met elkaar had ze al die dingen wel tegen je kunnen zeggen. Het belangrijkste is dat jij straks ontspannen kan bevallen, als dat niet met haar kan is het adios en iemand erbij halen waar jij je wel fijn bij voelt. Als je het bij meerdere hebt kan je eens gaan kijken of jij het je misschien iets teveel aantrekt, het is echt allemaal niet persoonlijk bedoeld
Ik denk ook dat je je wellicht sommige dingen iets te veel aantrekt. Misschien is het juist fijn als er iemand bij je bevalling is die je vertrouwd? Zo'n gek advies vind ik dat niet en het kan je echt helpen. Wat niet wil zeggen dat je het niet alleen kan natuurlijk, maar het kan gewoon fijn zijn. Zelfde geldt voor het advies iemand bij je te hebben die je kan helpen. Na een bevalling (ook al is het je 3e) kan het, lijkt mij, even tegenvallen. Maaaaaar, ik vind niet dat je overdrijft. Als jij je niet fijn bij haar voelt, naar een andere verloskundige gaan. Je moet je tijdens je bevalling wel fijn kunnen voelen, dat is heel belangrijk. Als je haar dan niet vertrouwd, schiet dat niet op natuurlijk. Sterkte ermee!
Het is gewoon zo dat ik heb helemaal niemand.En moet alles alleen doen.Dat had ik vanaf beginnen besloten.Ik vind dat niet fijn.Maar het kan niet anders.Al 100 keer uitgelegd dat mijn situatie is zo en dat doet me pijn.Maar ik heb gewoon niemand.Nee zij blijft er over hebben.En kijkt zo stom verbaast...Alleen?(op haar gezicht lees ik alles behalf begrip en steun) En ik zie in haar woorden geen bezorgdheid(nou dan echt goed gecamoufleerd) maar arrogantie. Maar ik zeg nog een keer misschien heb ik dat zelf verzonnen.Ik kan toch niet vragen of zij mij niet leuk vind of iets tegen me hebt.Maar voelt zo onpersoonlijke.Al mijn bezorgdheden worden niet besproken.Als of ik irriteer haar en zij wil me zo snel mogelijk uit kamer hebben.