hallo meiden, ben hier nieuw. Heb al veel informatie van jullie forum kunnen halen en hoop er nog meer te kunnen vinden. Omdat vele van jullie elkaar al kennen vind ik het moeilijk om mezelf meteen tussen de topics te mengen, vandaar dat ik er zelf 1 start. Zal mezelf meteen even voorstellen. Ben Ann en 27 jaar. Ik werk in het onderwijs. Mijn vriend en ik hebben het er al een tijd over en nu ben ik echt gestopt met de pil. Omdat je vaak hoort dat het een tijd kan duren voordat de pil helemaal is uitgewerkt houd ik er rekening mee dat ik niet heel snel zwanger ben. Maar om heel eerlijk te zijn zie ik erg op tegen dat onzekere! Ben iemand die altijd alles heel goed wilt plannen, alles van te voren uitzoek en regel. En dat kan bij het zwanger worden natuurlijk niet! Dit is voor jullie natuurlijk herkenbaar! Ik hoop hier veel te weten te komen op dit forum en ervaringen uit kunnen te wisselen. groetjes Ann
Hoi Ann, Welkom op dit forum! Zwanger worden is natuurlijk niet te plannen, maar je kunt wel al vanalles uitzoeken van te voren, dat scheelt alweer in regelwerk als het zover is Succes met zwanger worden, en ik hoop snel op een positieve test voor jullie. Groetjes, Nicky
Nee, een zwangerschap is niet te plannen . Ik hoop voor jullie dat het snel lukt! Dit is een erg leuk forum waarin je veel info of steun krijgt, net wat je wilt! In ieder geval welkom hier! Groetjes, Laris
Hoi Ann welkom! tuurlijk kun je je gewoon mengen hoor maar zelf starten is natuurlijk ook proma. Ik snap dat wel dat onzekere, ik ben al moeder maar mijn eerste kwam onverwacht. Nu maar ik mn doosje pillen leeg, nog zo'n anderhalve strip en dan gaan we er voor! Ik heb me voorgenomen om er het eerste half jaar niet mee bezig te zijn. Of dat gaat lukken.........tja ik betwijfel het, ik heb al stieken gekeken naar de ovulatietestjes van sensitest..... Succes!
bedankt meiden voor jullie welkom! Ik heb het krijgen van kinderen altijd vooruit geschoven, vond dat ik nog tijd genoeg had. ineens ben ik 27 en besef dat het vaak niet allemaal vanzelf gaat. Ben nooit bezig geweest met het zwanger worden en lees zoveel dingen waar ik geen weet van heb/had. Bubbles; jij zei dat je gekeken had naar ovulatietestjes. Ik heb wel al stiekem de calculator op dit forum uitgeprobeerd. weet dus min of meer mijn vruchtbare dagen. Wel is alles nog heel onwerkelijk en nieuw. Ik wacht maar rustig af wat er bij komt kijken en bid dat het goed komt. Je leest hier ook veel vervelende verhalen van meiden waarbij het zwanger worden een verdrietige zaak is.
heey ik herken dat ook wel, ik dacht kinderen komen wel als ik straks helemaal klaar ben met school enzo. maarja inmiddels ben ik ook alweer bijna 27 en mijn vriend 31, ik ben al wel een jaar geleden geropt met de pil maar zijn nu eigenlijk pas officieel begonnen, omdat de pil nog moest uitwerken. nou heb ik steeds een regelmatige cyclus dus wij hebben de vorige ronde (1e ronde) op de uitgerekende dagen geklust, maar achteraf bleek dus dat die dagen niet goed waren omdat mijn lichaam deze maand heeft besloten om mijn cyclus ineens een week in te korten, daardoor hebben we dus na de eisprong geklust. grrrrrr... dus hoe je het ook wilt plannen je lichaam zal je denk ik wel gerelmatig voor de gek houden. ik houd wel al een tijdje een soort agendaatje bij waarin ik alles wat ik voel op schrijf zodat ik mijn lichaam leer kennen en herkennen. slik jij al wel foliumzuurtabletjes?
Hai Ann Wat herkenbaar! Ik hou ook erg van plannen en controle, maar bij zwanger worden is dat gewoonweg niet aan de orde. Ook voor mij gaat er een wereld open, ik heb me er nog nooit mee bezig gehouden en er valt vanalles te weten, zo blijkt! Mijn man en ik zijn nu in onze "eerste ronde". Wij hebben wel gebruik gemaakt van ovulatietesten. Alle modellen en calculators gaan uit van gemiddelden en als ik ìets niet ben, dan is het gemiddeld. Door de ovulatietesten hebben wij een LH-piek kunnen vinden tussen dinsdagochtend en dinsdagavond, dan volgt binnen 24-48 uur de eisprong. We hebben, omdat we de piek zagen aankomen, maandochtend gevreëen en na de piek, gisteravond, weer. In theorie zouden dus zijn zwemmertjes onderweg kunnen zijn naar mijn ei, maar goed, we zullen wel zien. Maar wat ons betreft zijn de ovulatietesten een aanrader, want die piek was dus mijn 18e dag, bepaald niet volgens 'het boekje'. Wel spannend, deze eerste keer door het hele gebeuren heen gaan. Maar de ratio is ook aanwezig hoor, de kans is groot dat ik verminderd vruchtbaar ben, dus de kans dat het echt de eerste keer lukt, is astronomisch klein. Maar ik ben christen, ik geloof in een levende God en Zijn wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus we wachten vol vertrouwen af.
Misschien vind je het handig om al je syclussen bij te houden? Al hoop ik natuurlijk voor je dat je er niet veel krijgt hahah......hier een handige link www.menstruatiekalender.net
Kan me voorstellen dat je graag alles wilt plannen en onder controle wilt houden, helaas heb je dit niet zelf in de hand. Ik ga zelf ook een onzekere periode tegemoet, ik slik morgen de laatst pil, maar jezelf gek maken heeft geen zin. Wat zwanger worden en dat soort dingen ben ik ook nog een groentje maar ik vind het echt wel superleuk om me er nu mee bezig te houden! En misschien moet je ook een beetje aan het idee wennen....komt vast helemaal goed!