hoi gister zou het dan zover zijn, we hebben precies 1,5 jaar met elkaar en ik ben gestopt met de pil en we kunnen meteen klussen die avond voor een kind, we gingen uit eten om te praten speciaal over het samen maken van een kind, heel de week had ik er naar uit gekeken, mooi aangekleed, en wat een toeval dat alles mooi op een avond valt. we begonnen met eten, eten klaar, we waren heel lief met elkaar, maar hij begon maar niet te praten over het kind, en ik wilde niet beginnen omdat ik er altijd over begin, eindeijk begon hij te praten maar niet over kind maar over ons toekomst, dus wees ik hem erop we zouden toch vanavond praten over het kind alleen? ja maar ik dacht in groote geheel van hoe ons toekomst eruit komt te zien, nee zei ik alleen over het kind daarvoor was deze avond bedoelt. hij zei oke is goed, ik denk dat we wel kunnen stoppen met de pil ik zei: met de pil? daar ben ik sinds de zomer mee gestopt, jij zei dat ik moest stoppen en ik ben gestopt, en ik zit nu vlak voor mijn eisprong, om het kort te houden, hij had niet nagedacht over het nemen van een kind, hij dacht we stoppen met de pil en daarna raakt ze wel zwanger opeens zomaar zonder extra ons best e doen, ik moest hem uitleggen dat je het wel op de vruchtbara dagen moet doen omdat je anders niet zo snel zwanger kan raken. volgens hem is iedereen in zijn omgeving die gestopt is met de pil meteen zwanger geworden. de avond werd een ramp heb heleavond en nacht gehuild, hij was erg geschrokken en negatief over het feit dat ik al gestopt was met de pil en dat ik presies wist wanneer ik zwanger zou kunnen raken. hij voelt zich dan onder druk gezet als we presies weten waneer ik zwanger kan worden, en mijn verdediging is: we willen volgend jaar een kind dan moeten we toch wel een erop letten dat we op de goeie momenten vrijen. na een drama nacht, hebben we vanochten compromie gesloten tot met december gaan we spontaan vrijen en daarna gaan we vrijen op de dagen waarop we het meest kans hebben op zwangerschap. ik ben erg verdrietig en teleurgesteld dat hij wel al maanden roept dat hij volgend jaar een kind wil maar dat hij er niks over heeft gelezen of voorbreid en gister zo schrok en zo negatief reageerde. ik heb hem gezegd dat ik best wel weer aan de pil wil, maar dat wilt hij niet ik heb hem gevraad of hij wel echt een kind wil, hij zegt van wel ik weet het niet meer, moet ik me zorgen maken om zijn angsten, misschien wilt hij ergens toch geen kind, waarom was hij zo bang waarom wilt hij niet op de vruchtbare dagen met mij vrijen. waarom waarom waarom gister had zo een mooie avond kunnen zijn en nu is alles verpest, ik ben erg gekwetst en verdrietig. is er iemand die mij een beetje kan troosten
Ah meid wat sneu dat het zo verlopen is Dikke knuffel voor jou! Misschien is het een idee om gewoon niet op de dagen te letten en gewoon lekker van mekaar te genieten, in je achterhoofd hou je waarschijnlijk toch bij wanneer je vruchtbare periode is, maar dat hoef je je vriend op dat moment toch niet te vertellen? Klinkt misschien fout... Maar misschien op die manier dat je je er zelf prettiger bij voelt. Misschien is het alsnog snel raak zonder dat je er echt op let zeg maar...! Sterkte ermee!
In het begin als je samen een kindje wil maken, zou ik je aanraden gewoon spontaan te vrijen. Als je nu al begint om op je vruchtbare dagen te vrijen, dan gaat de lol er snel af. Dan komt het idee van moeten snel om de hoek kijken. Verder kunnen mannen een bepaalde druk voelen, als ze ineens moeten vrijen. Beter is het dus om niet te zeggen wanneer je vruchtbare dagen zijn, en om hem te verleiden (moet je dan ook de rest van de maand ook doen, anders valt het natuurlijk op). Als ik jou was, zou ik het idee een beetje loslaten. Als het na een half jaar nog niet gelukt is, dan kan je je meer gaan verdiepen in je vruchtbare dagen. Wij hebben er 14 maanden over gedaan en dan altijd op de vruchtbare dagen klussen. Op een gegeven moment was het echt niet leuk meer en zagen we het alletwee als een moetje. Verder vind ik het een beetje raar, dat je tijdens een etentje speciaal over het krijgen van een kind gaat kletsen. Dat lijkt dan ook al een beetje opgelegd. En zo voelt het voor hem waarschijnlijk ook. Ik begon er gewoon over als het in mij opkwam en dan hadden we het er even over. Dus mijn advies: Laat het een beetje los. En vrij wanneer je zin hebt! Succes! Ik hoop dat je snel zwanger bent.
misschen heb je gelijk maar mij leek het leuk om kaarsjes aan te steken muziekje aan een bewust samen een kind te maken dank je wel voor je reactie
Ik sluit mij hierbij aan....enne, mijn man wist ook niet wanneer de vruchtbare dagen zijn enzovoort, heeft zich ook niet ingelezen, waarom zou hij ook? Het moet wel spontaan blijven toch? En hij heeft niet gezegd dat hij geen kinderen wil, dus ik denk dat jij je drukker maakt dan nodig! Geniet nou van de hoop dat je spontaan zwanger wordt, maak er geen verplicht nummertje van!
Meid wat balen dat de avond niet voldeed aan je verwachtingen Ik denk dat het een kwestie is van andere verwachtingen en daarom is het goed er over te blijven praten. Persoonlijk denk ik dat het veel mooier is als papa en mama regelmatig met elkaar vrijen omdat ze zo veel van elkaar houden. En daar komt dan een baby uit voort... prachtig, spontane liefde. zoals het volgens mij bedoeld is. Sex moet er niet alleen zijn om een kind te maken, dan komen jullie zo veel te kort! Ik denk dat je vriend daar bang voor is. Ga eerst lekker een jaar spontaan vrijen en daarna er pas bij na denken. Geniet van elkaar! een kind valt toch niet te plannen, wij waren snel zwanger, hadden het niet op de bewuste dagen gedaan maar wel gewoon regelmatig, als we zin hadden. En hoe groot was toen de verassing! Als je t bewust op een bepaalde avond wilt doen heb je kans dat je veel teleurstelingen krijgt
Ik vind het heel rot voor je dat je zo gekwetst bent. Maar ik zou het ook superbenauwd krijgen als ik je vriend was. Let it gooooo.... Je beslist samen dat een kind welkom is. Hoef je toch niets te lezen of nu al krampachtig je vruchtbare dagen te benutten... Praat gewoon met elkaar wanneer het uitkomt en vrij vooral wanneer je maar wilt! Het is toch maf dat je vriend niet eens wist dat je al met de pil gestopt was. Ik zou me ook voor het blok gezet voelen hoor. Ik hoop dat je het een beetje los kunt laten en dat je snel zwanger bent!
je bent toch niet in je eentje bezig, hij wil toch vrijen en samen een kindje. toen wij besloten om voor een kindje te gaan, was ik gewoon gestopt met de pil en derest ging gewoon door zoals normaal. en de tweede keerraak, Als je nu al begint met vruchtbare dagen etc, dan ben je er meteen zo ;klinisch: mee bezig, terwijl daar helemaal geen reden voor is. Geniet gewoon van elkaar en kijk gewoon hoe het loopt
Mannen zijn anders daarin dan vrouwen. Mijn vriend heeft zich ook van te voren niet ingelezen hoor. Soms vertelde ik hem er iets over. Nu ik zwanger ben, gaan we er ook anders mee om. Ik lees overal veel over en vertel mijn vriend hier de leuke dingen over. Toch is mijn vriend er ook mee bezig. Hij voelt regelmatig aan mijn buik en verdiept zich in het kopen van de kinderspullen. Als je straks zwanger bent, komt die verdieping vanzelf.
Eerlijk gezegd krijg ik het al een beetje benauwd van je verhaal, dus begrijp ik ergens wel dat je vriend dat ook zo voelt. Dus mijn idee; laat het los, go with the flowwww... Je kunt niet zeggen; we willen volgend jaar een kind, dus moeten we op de vruchtbare dagen vrijen. 1) je weet nooit wanneer je een kindje zult krijgen (ipv maken ) 2) je begint pas net, dus doe het gewoon rustig aan. vrij gewoon omdat je het leuk vind, omdat je er zin in hebt. Als je over een half jaar ofzo nog niet zwanger bent kun je een beetje gaan opletten wanneer je vruchtbaar bent... Verder klinkt het een beetje als een flink communicatieprobleem. Hoe is het mogelijk dat je vriend niet weet dat je allang gestopt bent met de pil? Hoe kan er over zoiets een miscommunicatie zijn? Enne... tijdens een etentje gaan spreken over kinderen, tot in de puntjes gepland.... Tja dat lijkt me niet echt relaxed en spontaan. Je praat toch spontaan over dingen, dat ga je toch niet van te voren afspreken? Enne meid, kaarsjes aan en muziek opzetten voor het vrijen is prima, leuuuk zelfs... maar doe het niet met de intentie om samen een kind te maken... Komt wanneer het komt! Veel geluk
Ik denk dat je ten eerste moet begrijpen dat mannen anders in elkaar steken als vrouwen. Hij is duidelijk hij wil een kind maar wel het liefst alles spontaan houden zonder er meteen prestratie druk bij te moeten voelen op de manier van : HET MOET vandaag want IK zit in mijn vruchtbare dagen. Ik zou het ook een dooddoener vinden voor een lekkere spontane vrijpartij eerlijk gezegd zou het vrijen voor mij dan meteen een heel andere lading hebben. Kijk als je al een jaar bezig bent en het wil niet lukken dan ga je schema's op poten zetten, dagen bij houden enz. Kijk je houdt er altijd wel wat rekening mee maar hem iedere vruchtbare dag met een eisprong kalender om de oren te slaan.... gaat mij ver. En een hele avond moeten praten over het maken van een kind..... ik zou gewoon lekker knuffelen in bed en hopen dat er een kindje van komt. Ik heb nog nooit iemand zwanger zien raken van praten Meid leg je er bij neer mannen zijn een soort apart, die willen niets weten van kalender's eisprongen en NOD's . Til er niet te zwaar aan en vrij waneer jullie zin hebben, snap dat je wat gerirriteerd bent dat de avond niet zo gelopen is zoals jij het wou, maar leg het langs je neer.
hahaha mannen zijn zooooo anderssss! vraag aan mijn man welke prikken de kleine net heeft gehad.. en dan zegt hij uuhhhhh :-k meid ik denk dat je je drukker maakt dan nodig is! Hij heeft geen nee gezegd en wil tot en met december spontaan vrijen! hou het dan lekker spontaan! Geniet ervan! succes!
hij wilde dat ik ermee zou stoppen in mei, en ik heb nog daarna twee keer gevraagd of hij het wel zeker wist dat we met de pil moeten stoppen, en hij zei ja. wat ik raar vond is dat hij dan gister zo verbaasd is dat ik dus gestopt ben. we willen volgend jaar een kind en daarom dacht ik dat we dan beter op de vruchtbare dagen kunnen gaan vrijen zodat we dan snel zwanger worden en een kindje hebben volgend jaar. hij dacht waarschijnlijk dat we volgend jaar aan kunnen bellen bij een ziekenhuis en dat we dan een baby meekrijgen. ik ben boos omdat hij al die tijd niet beseft dat het zwanger worden tijd kost en dat je niet zomaar effe zwanger word en een kind krijgt. hij wil ook volgend jaar een kind maar meer dan dat heeft hij er niet over nagedacht, waarom moet ik degene zijn die er over namoet denken en in mijn eentje actie moet ondernemen, zoals over lezen in verdiepen, hij kan toch het ook doen. en waarom zou ik zonder dat hij het weet wanneer de vruchtbare dagen zijn hem zonder het tegen hem te zeggen hem verleiden en hopen dat het raak is, dat is toch iets wat we samen dan moeten doen op een leuke manier, dus ik moet hem sparen en niks tegen hem zeggen en zelf alleen er mee bezig zijn. omdat hij misscien wel nerveus kan worden, dat is toch raar, als hij ook een kind wil volgend jaar dan moet hij daar ook iets mee doen, meer lezen er over, en bedenken dat we dan vooral op de juiste momenten extra met elkaar intiem moeten worden. ik snap niet waarom de meeste hier vinden dat ik dit alleen moet dragen, we dragen toch het kind al alleen, dan kunnen mannen toch in het dit begin proces ook actiever zich opstellen.
ik denk dat je misshien teveel verwacht van hem! Ik deed dit ook tot gillends toe! Heb boeken gekocht voor hem en allemaal tijdschriften! ( die zat hij dan wel weer stiekem op de wc te lezen) laat het los de mannen komen vanzelf wel! die pakken dingen anders op! een vrouw is er toch meer mee bezig dan een man is! xx
ik denk dat niemand bedoelt dat je het alleen moet dragen. Waarom zou je uberhaupt al kijken naar je vruchtbare dagen. Maak het niet te moeilijk en kijkk het gewoon aan. Dat bedoel ik iig. Tijdens je meest vruchtbare dagen heb je vaak ook het meeste zin om te vrijen, zo heeft de natuur het ook al bedacht.
ik vind niet dat je het alleen hoeft te dragen en inlezen is iets wat je beide zou kunnen doen. daar is niks mee, je mag best geinformeerd zijn, hij net zo goed. het valt me wel op dat je steeds hel stipt aangeeft dat je volgend jaar een kindje wil. dit werkt zo helaas niet. wij dachten ook 'we doen het even', maar kwamen bij de gyn in de MMM omdat het niet wilde. de beste manier is toch echt om het wat te laten gaan. dat je je vruchtbare dagen weet, sja, dat wist ik ook. ben een kei in rekenen, dus wist het zeg maar al zonder er over nagedacht te hebben. toch waren we alleen intiem als we er echt zin in hadden. later is dit natuurlijk wel iets veranderd, omdat het langer op zich liet wachten, maar begin niet meteen met een kalender naast het bed. ik kan me voorstellen dat je vriend zich wat overdonderd voelt. een hele avond praten over een kindje maken, terwijl hij misschien gewoon de liefde wil delen in bed,d at zijn twee verschillende dingen. een kindje komt voort uit liefde, niet uit een weekplanning. laat het gaan, laat hem ook rustig wennen aan het idee dat jij misschien wel zwanger kan worden. hij zal zich vanzelf meer gaan afvragen en dan zoekt hij z'n informatie ook wel op. zoiets moet groeien, dat kun je niet opleggen.