heb troost nodig

Discussie in 'De lounge' gestart door Elida, 17 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.133
    113
    Ik snap heel goed dat je het super graag wilt, ik had dat ook. Ook ik was bezig met de vruchtbare dagen en het lezen van tijdschriften enz. Maar voor mijn vriend hoefde dat echt allemaal niet! Hij wilde wel graag een kindje met me,maar het moest allemaal lekker spontaan blijven en daar had hij ook wel gelijk in.

Ik heb hem dus lekker gelaten en zelf lekker wat dingen uitgezocht. Toen ik eenmaal zwanger was ging hij meer lezen en nu de kleine er eenmaal is, is hij helemaal verkocht en wil hij alles weten..

Wel 1 tip als je wil dat hij wat leest over zwangerschap: het boek van kluun: help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt. Mijn vriend had dat ook gelezen voordat ik zwanger was en vond het echt supergrappig, verder wilde hij niks lezen.

2. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Je kan niet zeggen dat je volgend jaar een kind wilt hebben en verwachten dat het ook zo gebeurd! Mijn vriend en ik hebben sámen besloten dat ik met de pil zou stoppen. Voor de rest hadden we zoiets van, het komt als het komt. We hebben niks bijzonders gedaan en ik was gelijk zwanger. Maar het had ook een jaar kunnen duren. Je zet er gewoon veels te veel druk achter. Doe rustig aan en laat komen wat moet komen.

3. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Als ik tegen mijn vriend zou zeggen, kom schat, ik heb een vruchtbaar eitje, we gaan nu vrijen dat ie gelijk spontaan impotent wordt.

Btw leuke topic, hoe is jouw kindje verwekt ;)

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Elida,

Ik denk niet dat de meeste vinden dat je het alleen moet "dragen" maar er zit echt een verschil tussen mannen en vrouwen als het gaat om kinderen krijgen.

Ik heb ook nooit verteld aan mijn man wanneer de vruchtbare dagen waren, ik wist ze wel hoor... (dacht ik dan, want mijn eisprong deed wel eens gekke dingen) maar ik vertelde ze niet. En vrij gewoon wanneer je zin hebt, dat is veel beter, je kindje kan ook verwekt worden buiten de dagen dat jij denkt dat ze vruchtbaar zou moeten zijn.

Wij zijn ook ruim een jaar bezig geweest voor dat Sam eindelijk in productie ging (hihihi), maar hij heeft het ervaren alsof ik meteen zwanger was. En daar ben ik blij om, 1 iemand die er elke maand zo erg mee bezig was vond ik wel genoeg in huis (en ja hij was wel elke keer teleurgesteld hoor, maar hij was er geen hele maand mee bezig).

En even plastisch gezien, komt er bij hem te veel druk dan heb je kans dat het wel eens het tegenovergestelde oplevert op een nacht dan dat jullie beiden graag willen.

En dan nog even iets wat ik toch wel kwijt wil (en wat al meerderen hier schreven), je kan (helaas) nooit plannen wanneer je een kindje wilt. De een is zwanger binnen 1 maand, de volgende binnen een half jaar, de meeste binnen 1 jaar, maar helaas ook erg veel doen er nog veel langer over of het lukt zelfs niet.

Het in de materie verdiepen dat komt ook echt wel wanneer je zwanger bent, dan wordt ook hij nieuwsgierig. Nu leeft het gewoon meer voor jou dan voor hem, probeer dat te accepteren van hem (hij kan er waarschijnlijk niet eens wat aan doen, hij is en blijft een vent, en de meeste die zijn toch wat anders dan wij)

Sterkte
    Daphne

5. Elida

Elida Lid

10 okt 2007
    45
    0
    0
    amsterdam

maar dat is dus juist mijn punt
    IK verwacht niet dat het zomaar gebeurt
    ik snap dat het tijd kost, dat bij sommige het heel snel is en bij andere maanden kan duren.
    alleen mijn vriend gaat er van uit dat het wel zomaar gebeurt

en dat is mijn probleem hij weet er niks over en gaat ervan uit dat zodra je stopt met pil de volgende dag zwanger word.

daarom ben ik boos dat hij er niks over leest ofzo maar zomaar dingen roept.

6. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    wat moet hij er dan over lezen?

Kan me niet voorstellen dat hij denkt dat je meteen zwanger bent.
    Hij denkt gewoon het komt wel, en waarom zou je je er nu al druk over maken?
    Voor het zelfde geld ben je binnnen een paar maanden zwanger.
    Tijd genoeg om dan nog dingen te lezen of wat je dan ook maar wilt

7. Elida

Elida Lid

10 okt 2007
    45
    0
    0
    amsterdam
    mijn vriend wist niet eens dat je eicel maar 1 dag leeft hij dacht dat je de hele maand door zwanger kunt worden

toen hij dat zei werd ik echt BOOS

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.133
    113
    laat hem anders een keer het topic 'zwanger worden' lezen. Misschien dat hij dan beseft dat het niet vanzelf gaat!

Ik kan me idd voorstellen dat je het vervelend vind dat hij denkt dat je zomaar in 1 keer zwanger bent, niet echt realistisch lijkt me.

9. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Dan leert hij vanzelf wel dat het niet altijd meteen gebeurt. Of jullie kunnen donderdagavond samen voor de buis naar het programma Babyboom kijken. Dat is ook informatief en gaat over baby's krijgen en vruchtbaarheid. (Neehee, ik maak geen reclame :) )

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    nog even een opmerking van mijn man..

Als je afspreekt dat je stopt met de pil dan weet je dat als man zijnde ook gewoon hoor... je weet dan dat je vanaf dan zwanger kunt raken. (Dus zomaar vergeten vindt hij een beetje vreemd)

11. Noor

Noor Actief lid

4 jul 2007
    255
    0
    0
    Je maakt er al een probleem van voor er een probleem is.

Er valt nog helemaal niets te 'dragen', voor jou ook niet!

Jullie hebben besloten dat er een kindje mag komen. Sex gewoon, verleid hem een keer extra als jij weet dat je je eisprong hebt en laat het verder gebeuren.

Je moet echt een beetje relaxed beginnen hoor, anders ga je eraan onderdoor als het misschien niet vanzelf gaat.

12. Elida

Elida Lid

10 okt 2007
    45
    0
    0
    amsterdam

nee ik zou nooit zonder dat hij het weet zwanger worden
    ik wil het juist graag samen doen

vandaar mijn frustratie dat hij zo weinig weet over zwanger worden enz
    daarom wil ik dat hij er meer over weet.

13. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    De meeste mannen ook geen held in biologie en zijn ze van mening dat hun superzaad dat klusje wel ff klaart. (tot anders bewezen)

Mijn tip: Laat hem gewoon zijn ding doen..
    Mannen zien dit heel anders als vrouwen.
    Ondertussen kun jij je bezighouden met vruchtbare dagen e.d., maar als hij die druk van presteren op een bepaald moment niet aan kan laat hem er dan buiten..
    Voor mannen is het een enorme afknapper als sex op een bepaald moment MOET.

Hou het lekker spontaan (in ieder geval voor hem), dat is fijner voor jullie allebei.
    Je maakt je VEEEEL te druk..

14. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Mee eens

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Is dit boek misschien interessant? (om door het huis te laten slingeren, idd bijv op de wc)

16. Elida

Elida Lid

10 okt 2007
    45
    0
    0
    amsterdam
    misschien heb je gelijk
    ik vind het erg belangrijk
    hij zegt dat hij het belangrijk vind
    maar weet er niks over en doet de moeite ook niet

hij roept alleen dat hij volgend jaar een kind wil,

17. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    Na naar 3 pagina's mee lezen ga ik ok maar wat zeggen!

Ik vind idd (meer meiden zegge het hier) is dat je dat ff iets minder druk moet gaan zetten. Want idd je kan een babytje niet aan praten, je moet daar veel voor doen. Iedreen wilt graag snel zwanger raken, maar dat lukt niet altijd helaas.

En je kan je man niet zeggen dat die MOET gaan lezen over zwangerschappen en zwanger worden.
    Je moet echt wat relaxer gaan worden, denk ik. Dan gaat het stukkie makkelijker. Geniet er van. Sex is er niet alleen maar voor babytjes te maken hoor. En ik denk ook als je man zo gaat phuchen dat die MOET gaan lezen en dat die MOET gaan vrijeen op jou dagen, dat die straks ook zegt "ja daag nu lekker even niet, word het zat".

En ivp van een avondje eten en hebben over kindjes doe dat lekker nog niet. Doe dat pas als je een jaar later verde rben ofzo. Ga lekker een nachtie/dagie/avondje met je man lekker voor de tv hangen wijntje erbij en samen gezellig doen en uiteindelijk samen het bed in duiken

xxxx

18. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Maar hij weet toch dat je vanaf nu zwanger kunt worden?
    Dan doe je het toch samen?

Mis ik nu iets? :(

19. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ja maar als jij dan zwanger wordt, ga er daan maar ook vanuit dat je boos wordt dat hij niet eens weet wanneer het hartje gaat kloppen of in welke maand je de baby moet voelen. En als het kindje eris, ga er maar vanuit dat ze 100x vragen, hoeveel water en scheppen moeten er nu in de fles. En na 2 maanden vragen ze, mag hij een hapje warm eten? Er zullen heus wel uitzonderingen zijn maar mijn vriend weet wel, wanneer Norman onder voetballen mag en wat voor voetbal schoenen hij krijgt pfff daar ben ik niet eens mee bezig. mannen zijn gewoon anders

20. Elida

Elida Lid

10 okt 2007
    45
    0
    0
    amsterdam
    bedankt voor tip
    zal hem wel snel aanschaffen

voordat hij roept dat hij dacht dat baby's door ooievaars worden gebracht

Deel Deze Pagina