heb troost nodig

Discussie in 'De lounge' gestart door Elida, 17 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elida

Elida Lid

10 okt 2007
    45
    0
    0
    amsterdam
    je hebt gelijk ik zal me minder druk om maken

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hij komt er vanzelf achter dat het niet voor iedereen in één keer raak is ;) of het is wel in één keer raak en dan is het probleem ook opgelost. hij gaat er vanzelf over nadenken als voor hém het moment daar is. laat hem eerst maar gaan. waarom de boel op de kop zetten als hij het toch zelf moet ontdekken?!

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Een spoedcursus bloemetjes en bijtjes dus ;)!

Meid, ik denk dat het verstandig is om er niet al te gespannen mee bezig te zijn. Dat werkt voor je vriend denk ik averechts (bij die van mij in ieder geval wel ;)).

Mijn man wist in het begin ook niet zo heel veel van zwanger worden en dacht dat het zo zou gebeuren. Zo tussen de soep en de aardappelen heb ik er zo af en toe iets over verteld. Misschien zijn de soep en de aardappelen een slecht voorbeeld, omdat ik denk dat het niet echt veel helpt om een etentje te plannen rondom het krijgen van kinderen. Je zult gaan merken dat de wens om kinderen te krijgen doorleeft in je hele leventje: wanneer je samen in huis aan het knutselen en klussen bent, als je iets nieuws wilt kopen of met je financiën bezig bent, als je .... Ga zo maar door.

Wees niet boos op je mannetje... hij bedoelt het vast echt niet verkeerd, maar het is toch gewoon een beetje een ander soort ;). Enne... jouw mannetje is niet de enige die bij zijn biologielessen niet helemaal goed geluisterd heeft hoor. Pfffff, als ik sommige opmerkingen hoor van mensen nu wij in de medische molen zit... dan vraag ik me ook wel eens af waar ze tijdens de bloemetjes en bijtjes-les waren.

Liefs en succes,
    Josien

4. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    Spijbelen? hahaha

5. Elida

Elida Lid

10 okt 2007
    45
    0
    0
    amsterdam

die van mij dacht zeker ik ga het gewoon uitproberen :D

6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Het is en blijft man natuurlijk he ;) Moet je je echt niet druk om maken en ook niet boos worden.

Die van mij dacht ook dat als je vandaag sext en een paar dagen later zwanger bent (als het gelukt was) ik moest hem ook uitleggen dat dat niet zo werkt. Ach.... bekijkt het maar zo, wij vrouwen moeten toch voor ons mannetje zorgen ;) daarbij komt dingen leren ook, hahaha.

Ik ben daar heel anders in, ik lach om dat soort dingen. Mannen denken soms zo heeerlijk makkelijk :D

7. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    als ik jou was zou ik gewoon wat ontspannen en gewoon sex hebben wanneer jullie er zin in hebben dat ik volgens mij de beste manier.
    als je zo gefocust aan de sex begin lijkt het mij alles behalve intiem en onstpannend.
    wij hebben het gewoon gedaan wanneer we zin hadden en was in ronde 2 al zwanger.

8. Elida

Elida Lid

10 okt 2007
    45
    0
    0
    amsterdam
    pfff ik moet zeggen na gisteravond nacht en vanochtend
    voel ik me dankzij jullie al een heel stuk beter...

ik dacht echt dat we beter er niet aan kunnen beginnen omdat hij zo reageerde
    ik dacht we kunnen toch niet beginnen aan zo iets heel belangrijks zonder dat hij er veel over weet,
    ik overwoog zelfs om toch maar aan de pil te gaan tot
    hij zich meer had verdiept in het krijgen van een kind
    en wat voor verantwoordlijkheid dat is.

ik raakte gewoon in paniek, ik wil er net alleen voor staan,
    maar jullie hebben gelijk mannen zijn anders
    toen we ons huis gingen kopen moest ik ook alles regelen en doen en beslissen, huizen kijken,
    hij werd toen ook later wakker en begon veel later mee te doen aan het proces. en daarmee bedoel ik hij kwam mee naar notaris om te tekenen.

tja

9. Noor

Noor Actief lid

4 jul 2007
    255
    0
    0
    Dat dacht die van mij ook, Elida, laat ik het maar gewoon doen. 8) En dat was eigenlijk ook precies wat ie moest doen. Hij hoefde zich er echt niet in te verdiepen. Spaar die energie maar voor het luiers verschonen ofzo. Wij hadden het geluk dat het gewoon lukte. En de tweede keer met een ei 10 dagen na het moment waarop ik de eisprong verwachtte. Verrassing.

Als je nu niet meer boos doet maar een beetje begrip hebt dan kan het vanavond nog erg gezellig worden en wie weet heb jij over twee weken goed nieuws hier! ;)

Edit: blij dat je een beetje opgeklaard bent!

10. Elida

Elida Lid

10 okt 2007
    45
    0
    0
    amsterdam
    effe tussen door een ander vraag
    bij jou staat dag 15 van je cyclus, nog twee dagen te gaan voor je eisprong

en bij mij staat er dag 13 van cyclus, nog twee dagen te voor je eisprong

hoe komt die verschil tussen dagen weet jij dat?

wat betreft mannen heb je wel gelijk :x

11. Wat zonde dat de avond daardoor is verpest! Zo'n grote teleurstelling doordat je veel verwacht van je man wat je echt niet van hem kunt verwachten (vind ik dan....)
    Wij vrouwen zijn daar altijd al veel meer mee bezig geweest en voor mannen is dat heel anders! Die van mij vroeg elke keer na het klussen of ik nou zwanger was....
    Langzaam maar zeker kun je hem wat informatie geven, hij zal het echt niet zelf gaan opzoeken! Gewoon elke keer als het erover gaat een klein beetje uitleggen.

Succes meid en relax!

12. Noor

Noor Actief lid

4 jul 2007
    255
    0
    0
    Heee heb jij jezelf wel ingelezen?! :)

Het verschil in dagen komt door je persoonlijke cyclusduur. Heb je een cyclus van 28 dagen, of misschien van 32?

13. Elida

Elida Lid

10 okt 2007
    45
    0
    0
    amsterdam
    ik moet echt nu huieln om wat je schrijft,
    je hebt gelijk
    dank je wel ik hoop ook echt dat ik snel goed nieuws heb
    misschien ben ik daarom zo gespannen omdat er nog twee dagen zijn voor mijn eisprong

dank je wel voor je tijd en moeite

ik wil trouwens iedereen bedanken dit heeft me echt geholpen

14. Elida

Elida Lid

10 okt 2007
    45
    0
    0
    amsterdam

hihihi van 28 dagen

15. Noor

Noor Actief lid

4 jul 2007
    255
    0
    0
    Huh, maak ik je aan het huilen? :) Nu gewoon weer lachen hoor. Je staat aan het begin van een mooi avontuur, dat is een geweldig moment (vond ik).

Maar de cyclus van Bloem82 is dus anders dan de jouwe, vandaar het verschil in dagen.

16. Elida

Elida Lid

10 okt 2007
    45
    0
    0
    amsterdam
    ik ben gewoon ontroerd over wat je zei,
    dank je wel,
    ik ga nu de wonder pillen halen van etos het schijnt dat je er zwanger van raakt, las ik net onder topic etos

misschien heb ik mijn vriend er niet eens bij nodig en hoeft hij zich nergens druk over te maken hihihihihi

groetjes

17. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Je hebt al antwoord gehad, maar goed dat je mij eraan herinnert, want ik ben het tegenovergestelde van jou en denk: het komt zoals het komt en dacht niet meer aan de eisprong. Maar nu de eisprong er misschien komt toch maar een poging wagen he ;) Maar nu is mijn cyclus een gokje deze maand dus ik weet niet of ik goed zit, hahaha.

18. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hoi meissie
    ik begrijp je gevoel heel goed ik voelde me in het begin ook zo maar mannen zijn er idd echt anders in
    na 2 jr wachten wilde ik ovulatietesten gebruiken nou ik heb ze op de aanrecht gezet om te laten zien maar nix gezegd ! hij gromde wat en dat was het
    ik heb toen aangegeven als het eind dit jaar nix is heb ik alles geprobeerd ( ook gestopt met roken e.d.) en gaan we naar de dokter ...
    vond hij ook nog niet nodig ... maar daarin was ik niet bereid te compenseren
    had het er echt moeilijk mee en ondanks dat ik wist dat hij echt een pukkie wilde stond ik er voor mijn gevoel hier wel mooi alleen voor...
    eigenlijk heb ik het toen "los" gelaten en ik dacht ach eind van het jaar gaan we het uitzoeken
    vakantie geboekt om de band weer aan te sterken ... en wat blijkt op de dag van vakantie boeken ben ik zwanger geworden ! en dit alles toch nog zonder dokters etc....
    meissie ik hoop dat je snel zwanger bent maar het kan soms ff duren en je hebt elkaar dan juist nodig ! en heel misschien moet ik achteraf stiekem toegeven dat het misschien ook niet verkeerd is als 1 van de 2 er wat nuchterder in staat dan de ander !
    heel veel succes en geluk meid ik hoop dat het snel raak is !
    knuf emma

19. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    :)

Ik zou als man zijnde spontaan een erectiestoornis krijgen bij het lezen van je verhaal. Je komt op me over als iemand die tot in de puntjes controle wil hebben, zo werkt het helaas niet.

Mannen gaan echt anders om met zwanger worden en zwanger zijn. En schijn kan soms bedriegen..wanneer je denkt dat je man er niet mee bezig is, is hij dit stiekum toch wel..

Relax meid, komt allemaal goed!

20. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Toen ik vorige zomer ging beseffen dat ik toch wel graag een kindje wou, heb ik dat met mijn man besproken. Ik ging een heleboel boeken lezen en vertelde dan steeds wat ik had gelezen (zelf las hij erg weinig). Wij hebben toen wel tijdens een etentje besproken of we er voor zouden gaan of niet. Ik vond dat heel fijn! Alleen konden we er niet erg lang over praten, aangezien het restaurant in brand vloog! :confused:
    Dat etentje vergeten we natuurlijk nooit meer! ;)
    Ik liet wel vanaf het begin af aan weten, wanneer mijn vruchtbare dagen waren. Mijn man weet gelukkig wel het een en ander van biologie (Ik vind dat je niet alle mannen over een kam moet scheren.) Hij vond het niet erg om juist dan vaker te vrijen. En binnen twee maanden was ik zwanger.
    Maar jij kent die van jou natuurlijk het beste! Succes!

Deel Deze Pagina