tegen misselijkheid! pleazz help me

Discussion in 'Eerste symptomen' started by nazli21, Oct 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Hallo dames,

Ik heb vandaag al 6 keer overgegeven (het wordt nog
    meer denk ik) en dat vind ik echt niet prettig!
    Ik durf ook niks teeten, want dan moet ik overgeven.
    Wat kan ik tegen misselijkheid en overgeven doen?

Pleazz help me!

Groetjes Nazli

2. ruelF

ruelF Niet meer actief

Hoi,

Wat vervelend voor je dat jij je zo rot voelt. Toevallig was ik hier gisteren langs gekomen op het internet. Wellicht heb je er iets aan. Sterkte in ieder geval.

"Als het eten een probleem begint te worden, kun je proberen om wat vaker iets lichts te eten in plaats van de normale maaltijden aan te houden. De misselijkheid kan echt over gaan als je iets eet. Een andere goede tip is om ’s ochtends voor het opstaan iets droogs te eten zoals een cracker. Volkorencrackers, cornflakes of muesli kunnen de maag op gang helpen en de misselijkheid verminderen. Zorg dat je koelkast goed is gevuld met yoghurt, tofu, broodjes, perziken, sinaasappels en andere hapjes die je kunt nemen als je misselijk begint te worden. Gember kan de misselijkheid verminderen omdat dit de darmwerking bevordert. Gember is ook een zeer effectieve remedie tegen brandend maagzuur. Verse gemberwortel kun je in de meeste supermarkten, groentewinkels en toko’s kopen. Maak er gemberthee van en drink daar dagelijks een kopje van. Maak de gemberthee als volgt: schil de gemberwortel, doe een theelepeltje geraspte gember in een steelpannetje, voeg een kopje water toe en laat alles 5 minuten trekken. Haal de pan van het vuur, leg er een deksel op en laat de thee nog 5 minuten staan voor je hem opdrinkt.

Let op: als je last hebt van extreme misselijkheid, steeds moet overgeven en geen voedsel kunt binnenhouden, raadpleeg dan een arts."

3. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    hoi ruelF,

bedankt voor je reactie, ik zal het proberen.

Groetjes nazli

4. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    als je naar je huisarts gaat omdat het te erg wordt... vraag dan om Emesafene, dat is een medicijn tegen extreme misselijkheid en zwangerschapsbraken (zetpil)... heeft mij enorm goed geholpen!

5. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,384
    0
    0
    omgeving oss
    ik pakte altijd rijstewafels haha
    alleen ze stinken zo

succes want ik weet hoe vervelend het is pfff....

xx

6. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb er ook last van. Ik moet ook kokhalzen als ik denk aan voeding of als ik koffie of parfum,... ruik. Maar het hoort er helaas bij...
    Zorg ervoor dat de ruimte waarin je bent voldoende verlucht wordt want geurtjes kunnen ook misselijkheid veroorzaken.
    Zeker wel iets eten, ookal krijg je geeh hap naar binnen... Als je niets eet verergert de misselijkheid. Bijvoorbeeld een soepje, een cracker, brood, granen met melk, fruit,... en veel water drinken.
    Succes ;)

7. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    haha parfum ja... heb de parfum van m'n vriend een hele tijd niet kunnen verdragen en heb alle luchtverfrisdingen uit de stopcontacten getrokken, moest al kokhalzen wanneer ik 's ochtend in de woonkamer kwam met die geur van die dingen... :)

8. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    ik ben vandaag naar de dokter geweest en ze zei dat ik het buikgriep had, dus wat ik heb is geen zwangerschapssymptoon.

Groetjes nazli

9. ruelF

ruelF Niet meer actief

Dat kan geen kwaad verder?

Share This Page