brandend maagzuur.....auw!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonnestraal, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Niet normaal meer, ik heb echt ontzettend last van brandend maagzuur. De hele dag en nacht door....en boeren dat ik moet... :oops: :oops:. Het doet zo'n ontzettende pijn, dat ik niet meer weet wat ik eraan moet doen. Ik eet kleine porties over de dag, ik laat de frisdrank staan en ik eet niet vet. Niks helpt mij! :cry: Wat nu?

2. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi hoi,

Heb je ook al Gaviscon geprobeerd? Mag je gewoon hebben tijdens je zwangerschap. Die heb je in drankje met anijs smaak en tabeletteb met citroen smaak.

Ik heb het ook heel erg bij mijn eerste zwangerschap vrezelijk veel last gehad van brandend maagzuur.
    En at eerst rennie,s maar achter af was dat helemaal niet zo goed als je dat te lang doorslikt dus kreeg ik toen via de VK Gaviscon voorgeschreven.
    Je kunt het nu zelf kopen, want word niet meer vergoed.

Groetjes Anna.

3. Moosie

Moosie Lid

11 aug 2006
    71
    0
    0
    Intercedente
    Sneek
    Bij mij hielp het goed als ik een extra kussen onder mijn bed deed leggen. Je ligt zo wat hoger waardoor de maagzuur niet naar boven komt. Ook een glas lauwe melk op het nachtkastje en af en toe kleine slokjes nemen hielp goed. Neem 's avonds na het eten een bord vanille vla. Ook dit verzacht het zuur 's avonds.
    Sterkte ermee

4. sim

sim Niet meer actief

gele vla helpt mij nog steeds, en voor tussen door whilhelmina pepermunt. in bed proberen op je linkerzij te slapen, met een kussen tussen je knieen, een kussen waar je arm over kan (je rechter) en natuurlijk één onder je hoofd. je maag ligt dan laag en je ligt heel recht zo, als je in elkaar ligt komt er eerder een golf :pale:

sterkte ;)

ps, ik heb zo'n lange dikke rolkussen waar ik helemaal omheen kan liggen, kan er niet meer zonder, mijn man vind het iets minder hihi maar dat kussen draait zich niet om in z'n slaap :)

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hoofdeinde van je bed omhoog, op je linkerzij slapen en evt Rennie gebruiken. Geen koolzuurhoudende dranken drinken en niet te scherp gekruid eten. Zo doe ik het iig ;)

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb antagel ervoor gehad van de huisarts. Dat werkt vrij goed.

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik heb geen nieuwe tips voor je maar keek hier mee want ik heb dat dus ook!
    Ik ben ook al aan de melk en vanillevla en sla mijn dagelijkse jus d'orange maar even over;)
    Het doet gewoon pijn bij mijn middenrif!

succes ermee!

8. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik vrees dat je niets anders zal kunnen doen dan nog even op je tanden te bijten. Had er ook zo ontzettend veel last van toen ik zwanger was van Serjenka.
    Een kleine troost mss, maar eens de baby eruit is, is het brandend maagzuur ook helemaal weer weg.

9. monkey77

monkey77 Lid

21 okt 2006
    29
    0
    0
    een tic tac schijnt ook te helpen.

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dit heb ik ook sinds eergisteren.

Had het net zo erg als jij, het werd steeds erger en rennies hielpen voor geen meter.
    Maar die antagel doet het best goed moet ik zeggen! Heb er 's avonds nog wel een beetje last van, maar het is een stuk beter vol te houden en een stuk minder pijnlijk!

Dit spul kun je gewoon zonder recept halen bij de apotheek of drogist aangezien het niet (meer?) vergoed wordt door de verzekering.

11. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik heb het al vanaf de 13e week, maar wel wisselend in hoe erg het is. In het begin brandde het continue, daarna kwamen de oprispingen erbij. En toen is het een tijdje zo heftig geweest dat ik de oprispingen niet binnen kon houden, en dat was echt heel pijnlijk. Maar nu lijkt het langzaam ietsje (afkloppen!) beter te gaan. Kan nu soms na een uur al voorzichtig van mn linkerzij afdraaien, want linkerzij is inderdaad de enig mogelijke positie om te liggen (met 3 kussens uiteraard).

Ik heb van alles geprobeerd, Antagel, Maalox en Gaviscon, maar bij mij hielp het allemaal nauwelijks, of eigenlijk gewoon niet. Ik zou eigenlijk al andere medicijnen gaan, maar die geven ze liever niet en omdat het ietsje beter lijkt te gaan kijk ik het nog maar even aan. Ik heb het tenslotte al zo lang volgehouden...

Met eten en drinken ben ik ook heel voorzichtig, al merk ik over het algemeen niet zo heel veel verschil. Waar ik wel extra last van krijg zijn dingen met tomaten (saus/soep), koolzuur, spruitjes en (sinaas)appelsap, dus dat schrijf ik dan meteen op en dat eet ik voorlopig niet meer. Van kruiden op zich merk ik weinig verschil.
    En wat in positieve zin wel eens wil helpen is inderdaad een paar hapjes vla of warme melk met anijsblokjes.
    Tsjaa, en verder wachten we maar tot het voorbij is...

12. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Ik heb er ook zo'n last van! Ik gebruik ook antagel, slaap met een voedingskussen en leg Rennies op mijn nachtkastje. Als ik 's nachts wakker word neem ik een Rennie en kan ik meestal verder slapen.

Voorzichtig omdraaien zonder spanning op de buik te creeren helpt ook.

Vreemd genoeg lijkt cola bij mij heel goed te helpen tegen het maagzuur, maar tomaat heeft bij mij ook een heel naar effect, een citrusfruit ook. Koffie is ook niet bevordelijk.

Ik kom de dag meestal door met veel melk en af en toe wat vla. Echt, ik kan niet wachten tot dit voorbij is. Wat een ontzettend vervelend kwaaltje zeg!

13. Sidessa

Sidessa Lid

31 okt 2006
    94
    0
    0
    Maasmechelen
    Ik heb er ook al de hele zwangerschap last van. Ik loop overal met een flesje water en mentos. Niet dat het de ideale oplossing is, maar het helpt wel en beetje. Ik heb voor de rest alles geprobeert, van vanillevla tot medicijnen en de mentos is tot nu toe nog het beste bevallen. Alleen s'nachts word ik ieder uur wakker met het gevoel dat ik moet overgeven door mijn maag. Echt vervelend en ik hoop niet dat je dat er ook nog bijkrijgt. Gelukkig zit ik bijna aan het einde dus hoop ik er snel vanaf te zijn.
    Veel succes
    Claudia

14. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    Hoi,
    ik heb er ook ontzettend last van en ik kreeg van de verloskundige een nieuw middel dat heet Bij Zuur. Het zijn een sooort van kruidentabletten. Ik zag dat eigenlijk niet zo zitten maar ik moet zeggen dat het wel werkt. Ik heb weer normale dagen.
    Verder heb ik gemerkt dat ik geen prei en wortelen meer kan eten en ook speculaa en ontbijtkoek zijn eigenlijk uit den boze nu voor mij.
    Sterkte joh en ik hoop dat er iets tussen zit wat voor jou ook helpt, ik zou die tabletten zeker gaan proberen als ik jou was.
    Groetjes Arielle

15. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Toen ik zwanger was had ik er ook heel veel last van en ik gebruikte er Maalox tegen. Deze tabletten kun je gewoon bij de drogist of apotheek halen!

16. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Harstikke bedankt meiden..! :) Helaas hielpen jullie adviezen niet... :cry: Maar er is hoop, het bleek dat ik juist een tekort had aan maagzuur. Ja, vreemd he! maar ook dit geeft dus oprispingen en brandend maagzuur. Wat ik nu doe is kleine porties eten, verdeeld over de dag. Na elke maaltijd pers ik een halve citroen uit, het sap drink ik dan op. Ik drink nu ook erdeeld over de dag lijnzaadthee. Niet erg lekker, maar het helpt wel. Ik kook 1 hele lijnzaad en dit aftreksel drink je dan op. Ik zal jullie dit zeggen, ik heb nergens meer last van....Zo zie je maar weer, je kunt dus ook een tekort hebben aan maagzuur. Probeer het eens uit, misschien is dit bij jullie ook het geval....

Groetjes,

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hoe zijn ze daar achtergekomen dan Zonnestraal?

Deel Deze Pagina