stuit en bevaling

Discussion in 'Zwangerschap' started by dianne, Oct 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
    heey dames,

Ik ben vanmorgen bij de vk geweest, een paar week terug had ik ontzettende hardebuiken en lag ons kindje al in mijn bekken, maar nu ligt het in stuit.ik weet, ik ben 30 weken en kan het nog draaien. Mijn vriend lag ook in stuit. ik en mijn moeder ook. Ik heb dit aangegeven bij de vk. ze zei dat ik met 34 weken een echo krijg om te kijken hoe het kindje ligt.

MIjn vraag is wat gebeurt er na de echo als het kindje niet goed ligt?

2. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

Jan 31, 2007
    580
    0
    0
    Dan gaan ze proberen om het te draaien. Als dit niet lukt en de baby draait zich in de laatste weken niet meer, dan wordt er gekeken in wat voor stuit de baby ligt, en of het mogelijk is om op een natuurlijke wijze te bevallen. Zo niet, dan zal de baby met een keizersnee geboren worden.
    Sterkte ermee!

3. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Mijn zoontje lag met 36 weken nog steeds in een stuit. In het ziekenhuis hebben ze hem gedraaid. Dat was niet prettig, maar werd wel heel goed gedaan, ook goed in de gaten gehouden of alles goed met hem ging enzo. Echo's, hartfilmpjes enz.

Het is gelukt en hij is daarna meteen ingedaald. Daardoor kon ik gewoon thuis bevallen! Anders had ik een grote kans op een ks gehad. Ik was er dus heel blij mee.

4. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
    bedankt voor jullie antwoorden, hoe gaat het draaien dan?

5. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

Jan 31, 2007
    580
    0
    0
    Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar volgens mij proberen ze dan echt met de hand het kindje te draaien. Het schijnt niet zo'n prettig gevoel te zijn en ze zullen het ook niet te lang proberen, omdat dit voor het kindje ook niet prettig is.

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    onze uk ligt ook in stuit. daarbij is hij al goed gevuld en heeft hij een groot hoofdje. het is nog even afwachten of hij gaat draaien, maar anders wordt het een keizersnede. wij mogen zelf beslissen of we een draaipoging doen, maar deze is niet uitgebreid besproken, omdat ons kindje erg vast ligt en weinig ruimte heeft om te draaien. mijn vk heeft angeraden een keizersnede te doen als het zo blijft. over 3 weken heb ik opnieuw een groeiecho, 1 november afspraak bij de vk en dan gaan we verder overleggen.

7. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Mijn manneke lag in stuit. Ik was precies 37 weken toen ze hem hebben gedraaid. Dit was prima te doen, ik kon me heel goed ontspannen (proberen via je buik adem te halen en 't klinkt misschien heel vaag maar zeg tegen je kindje dat hij/zij even moet mee werken). 't Is geen lekker gevoel maar 't deed geen pijn. Mijn kereltje heeft naar mij geluisterd en is gaan draaien. Ik kon "normaal" bevallen.
    Ze houden je idd heel goed in de gaten.
    Sterkte!

Share This Page