ik en angelo hadden ook een en/of rekening met 1 bankpas tja we woonden ten slotte samen angelo gebruikte geen bankpas dus waarom 2 bankpassen, toen angelo kwam te overlijden kon ik dus geen geld meer opnemen wat bleek ieder krijgt een bankpas op zijn of haar eigen naam ( nooit op gelet maar wij hadden dus een bankpas met angelo zijn naam erop) en die werd dus geblokkeerd ik naar het postkantoor moest ik eerst een overlijdensakte tonen vervolgens nieuwe bankpas aanvragen maar in de tussentijd kon ik mooi geen geld opnemen zelfs met mijn legitimatie niet ondanks dat beide namen op de rekening stonden dus een goede tip een en/of rekening beide een eigen pas met eigen naam erop ( vroeger stond er op de bankpassen namelijk rekening van a pietje & b klaasje tegenwoordig dus niet meer
ja hier ook een en/of rekening. We hebben dit gedaan omdat mijn man alle rekeningen betaal en de rest van mijn geld af gaat. Dus ik vond het belangrijk dat hij ook aan mijn geld kan komen!
Hier een en/of rekening. Nooit over dat met dat overlijden nagedacht, gewoon makkelijk om één rekening te hebben vonden wij.
nooit over nagedacht eigenlijk, wij hebben dat niet maar mijn man heeft een akte bij de notaris laten opmaken, en mocht hij te komen overlijden dan word alles toegewezen aan zijn kinderen... hij heeft 2 kids bij een andere vrouw uit een eerder huwelijk, en hun krijgen 1/4 deel beiden.. en dan blijft5 er nog 2x 1/4 deel over voor onze dochters waarover ik dan beschik tot hun 18e... ikzelf heb een dekking bij de dela genomen, en mocht ik voor mijn 64e jr komen te overlijden dan word er aan mijn man 60.000 euro uitgekeerd om van te leven en de kinderen te voorzien van hun dingen.... verder weet ik niet hoe het in elkaar steekt.... maar wij hebben het wel goed geregeld, als we ooit gaan trouwen (ik wacht nog steeds ) dan word de akte bij de notaris aangepast....
ik heb gewoon ieder een eigen rekening als je niet getrouwd ben kan je er niet bij maar geloof als je wel getrouwd ben dat je er dan wel bij kan denk dat je dat even na moet vragen
Volgens mij kun je je partner bijschrijven als gemachtigde, als er dan wat gebeurd kun je er wel bij. Mijn man en ik hebben een en/of rekening waar alles op binnen komt enn af gaat. Onze eigen rekeningen hebben we nog wel maar gebruiken we niet. Groetjes Manuk
Wij hebben een en/of rekening waar eigenlijk alles op binnenkomt en afgaat behalve het salaris van mijn vriend. Hij heeft nog een eigen rekening. Waar zijn salaris op binnenkomt. Dit moet hij nog steeds regelen.
We hebben allebei onze eigen rekening waar salaris op komt en een gezamelijke rekening waar de vaste lasten van worden betaald. Volgens mij is het zo dat zolang wij niet getrouwd zijn en 1 van ons komt te overlijden dat de eigen rekening van diegene geblokkeerd wordt en de gezamelijke rekening alleen toegang biedt aan degene die achterblijft.
Bankzaken Om de bancaire zaken af te kunnen handelen zal de huisbank bijna altijd een verklaring van erfrecht verlangen van diegene(n) die zich voordoet(n) als erfgena(a)m(en). Hierna geven wij in grote lijnen aan wat er met betrekking tot bank- en verzekeringszaken geregeld moet worden. Betaalrekening Vanaf het moment dat de huisbank op de hoogte is van het overlijden van een rekeninghouder wijzigt de bank de tenaamstelling van de rekening door voor de naam van de overledene 'Erven van' te plaatsen. Rekening alleen op naam van de overledene De bank blokkeert de rekening. Alle passen en creditcards op naam van de overleden rekeninghouder kunnen niet meer worden gebruikt. Eventuele mede-rekeninghouders (gemachtigden) verliezen hun bevoegdheden. Een en/of-rekening De bank blokkeert alleen de passen en creditcards op naam van de overleden rekeninghouder. De overblijvende rekeninghouder mag over het tegoed van de rekening blijven beschikken. De bank blokkeert de en/of-rekening na het overlijden van een rekeninghouder in beginsel dus niet. Spaarrekening Bij een spaarrekening wordt op dezelfde wijze gehandeld als bij de betaalrekening.
wij kregen dit ook te horen. en als je getrouwd bent dan kun je nog niet aan de ander zijn/haar rekening komen. wij hebben vandaag een en/of rekening aangevraagd. die van mij blijft gewoon van mij en die van mijn man word een en/of zodat we idd over kunnen boeken en er gaat ook veel van mij rekening af. dus die blijft gewoon bestaan!!! maar wel een en of nemen dus