Wij hebben 1 auto. Meer dan genoeg. Hij staat bijna altijd voor de deur omdat mijn man carpoolt met collega's en maar 1 keer in de zoveel weken rijdt. Ik gebruik hem zelf alleen als het vies weer is of als ik zoveel nodig heb dat ik het op de fiets niet meekrijg, of als we 'ver weg' moeten. Maar zeker niet elke dag, zeker niet in de zomer.
Wij hebben 4 auto's en een camper. De hoeveelheid varieert van 2 naar 8 auto's. Altijd 1 redelijk "nieuwe" dus van na 1985/1990 en de rest oldtimer.. tja hobby he, hij onderhoud ze zelf. Ik rij meestal de nieuwste en een automaat. Nu Allebei een auto voor de deur voor woon werk/ boodschappen etc. En 1 kever rijdend en 1 in stalling. Wij zouden niet zonder kunnen. Eerste supermarkt, colins school, dokter etc. Op 6 km en ik kan fysiek niet zovaak fietsen met ze.
We moeten er wel 2 hebben.... beide voor het werk. En als we verhuisd zijn komt er nog een motor bij...
@Salapio ik ben een keer uitgegleden met de kinderwagen in de (ijs)sneeuw. Godzijdank bleef de kinderwagen nog net rechtop staan en was alleen mama bont en blauw. Dus daar ben ik een beetje voorzichtig mee. Als er netjes op mijn route geveegd en gestrooid werd zou ik er verder geen probleem mee hebben
Wij hebben er wel 2. Maar 'mijn' auto heb ik samen met mijn moeder gekocht toen ik nog thuis woonde, en die betaalden we ook samen. Nu wonen we samen, maar mijn moeder woont hier 5 minuten vandaan, dus die auto doen we nog steeds samen. Dus dat scheelt wel in de kosten.
Vind auto echt een mega-kosten post, ben al blij dat we er 1 kunnen betalen. Manlief heeft nu wel sinds een aantal jaren een motor, waarmee hij zijn woon-werk verkeer kan doen, zodat ik (met 3 kids) gelukkig vaak de auto heb. Maar ja, in de winter als hij niet op de motor kan, dan is het behelpen met lopen en bus. Dan mis ik 2e auto echt wel. Maar ja, als je het geld er niet voor hebt ... Ik denk altijd maar zo dat er nog genoeg mensen zijn die helemaal geen auto kunnen betalen.
Wij hebben maar 1 auto en die staat op het moment meer stil dan dat hij gebruikt wordt. Mijn man heeft geen werk op het moment dus heeft hem niet nodig. Als hij weer werk heeft is de kans groot dat hij hem weer gaat gebruiken om naar zijn werk te gaan. Ik ben taxichauffeur en heb de taxi bij huis staan. Ik heb geen auto nodig om op mijn werk te komen. Weekboodschappen doe ik samen met mijn moeder en dan gaan we met haar auto. Kleine boodschapjes doe ik bij de supermarkt 5 minuten lopen hier vandaan.
Wij hebben 2 auto's, een volvo station en een kleine peugeot. Ik rijd de Volvo omdat ik de kinderen ook wegbreng en ophaal. Eerder deden we het met 1 auto omdat man zijn werk op fietsafstand was. Soms nam hij hem weleens eens mee op mijn vrije dage en vond ik wel vervelend. Ga graag met de kindjes eropuit, winkelen, (binnen)speeltuin etc en dat is hier niet op fietsafstand.
Hmm valt het toch wel mee met die crisis als ik zie hoeveel mensen hier toch nog 2 auto's hebben. Hier als ik straks m'n rijbewijs heb... Hebben wij ook 2 auto's. 1 grote leaseauto... En een Peugeot 107 erbij dan. Klein gebakje... Groot genoeg voor mij om mee naar werk en klanten te rijden
We hebben 1 auto. Ik kan op de fiets naar het werk en mijn vriend gaat met de trein naar het werk. Dus auto staat altijd bij huis dus geen gedonder dat iemand er mee weg is.
2 auto's. Waarvan 1 lease, die deze week gebouwd wordt! En ik heb 3 weken terug net een andere auto gekocht. Mijn oude viel van ellende uit elkaar. We rijden de lease ook privé, en ik gebruik mijn auto voor mijn ziekenhuisbezoeken, boodschappen en bezoeken aan de familie als mijn man aan het werk is.
Wij hebben er zelfs 3... 1 station van m'n man, in principe van de zaak, maar gebruiken m ook voor privé. 1 kleiner autootje van mij voor mijn woon-werk verkeer en alles wat ik alleen rijdt en 1 sportauto die meeste tijd stilstaat, is een hobbyauto van m'n man.
Hier ook 2 auto's ... een Volvo V70 en een Mini. Beiden voor woon-werk, maar ik rij vaak met mijn man mee om zo wat te besparen (en voor ons beiden te dwingen het niet vreselijk laat te maken, we hebben beiden een licht workaholic inslag namelijk).
Wij hebben er 2: de leasebak van m'n man die we ook prive gebruiken en mijn (kleinere) auto die ik eigenlijk bijna alleen voor woon-werk gebruik, soms es voor boodschappen (maar die doe ik meestal op weg van of naar m'n werk: zonder kinderen). Als het voor m'n werk niet gehoeven had dan hadden we er denk ik maar 1 gehad en een grote bakfiets ofzo. Maar mijn werk is qua afstand en werktijden niet echt lekker te doen op de fiets of met OV.
We hebben 1 auto. Die gebruik ik voor mijn werk. Manlief gaat op de fiets. Als ik vrij ben, neemt hij de auto mee. Als we in drukke tijden allebei een auto nodig hebben, huren we een VW Up voor een week.dit kost ons 100 en doen we gemiddeld vier keer per jaar. Zo kunnen we goed uit de voeten.
Hier ook geen auto; we redden ons prima met het OV. Natuurlijk wat nadelen, maar voor ons meer voordelen op t moment.