hebben julie 2 auto's?

Discussion in 'De lounge' started by cowgirl80, Aug 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hebben jullie 2 auto's?

1. Nee we hebben er 1

2. Ja 2: worden allebei gebruikt voor woon-werk

3. Ja 2: 1 voor woon-werk, 1 boodschappenwagentje

4. We hebben helemaal geen auto

5. Anders...

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,493
    13,954
    113
    Female
    Wij hebben er 2, een van mn man en een van mij.

2. Yesera

Yesera Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    3,916
    2,293
    113
    Momenteel helaas helemaal geen auto :(

3. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wij altijd 2 gehad, op een gegeven ogenblik zelfs 3! 2 voor woon-werk 1 voor hobby.
    Nu 2, waarvan 1 zuinige en 1 zuipert! Degene die het minst ver moet pakt de zuipert

Ik ben zzp-er {werk in gezinnen} en mijn man werkt 45 min verderop m.a.w. met 1 auto zouden we het niet redden. Toen ik ziek was en thuis werkte hadden we er ook 2.

4. Noukje

Noukje Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    2,263
    3
    38
    We hebben samen 1 auto. Ik ga met de trein naar mijn werk ( abonnement betaald mijn werkgever) en mijn man gaat op de fiets naar zijn werk.

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij hebben 1 auto (van mijn mans werk waar we ook privé in mogen rijden).
    Wanneer je niet met de auto naar het werk hoeft, vind ik het persoonlijk onzin om 2 auto's te hebben. Het is wel eens vervelend als ik weer eens door de regen moet met 2kinderen op de fiets, maar ik ga er echt geen 2e auto voor aanschaffen. Boodschappen doen kan ook met de fiets/lopend. Of 's avonds/in het weekend.

Maar soms is het wel verleidelijk. Zeker omdat ik veel familie ver weg heb wonen. En daar kan ik door de weeks dus nooit heen..

6. kbloem

kbloem Bekend lid

Feb 2, 2009
    854
    0
    16
    2 auto's. vooral voor woon-werk, maar ook voor boodschappen. Is in een ander dorp en krijg t niet allemaal mee op de fiets.(huisarts, tandarts, cb zit ook een dorp verder, dus daar is mijn auto ook handig voor)

7. eline20

eline20 Niet meer actief

Wij hebben 1 auto maar ik heb geen rijbewijs. Net begonnen met rijlessen dus wie weet over een paar maandjes..

8. We hebben er 2, een is van mij (corsa) en gebruik ik wanneer ik zelf (met de kids) op pad ga. De ander is een familiewagen (berlingo) en werd eerst gebruikt door vriendlief voor woon-werk maar nu heeft hij zijn eigen bedrijfsbus dus staat die auto grotendeels ongebruikt. Ik neem sinds het warm is wel vaker de gezinsauto als ik met beide kids ben en bijv boodschappen ga doen. Die heeft een veel grotere kofferbak waar ik de wagen zo in gooi, airco en een isofix systeem voor de cosi. Maar als ik de stad in ga of met weinig spul reis dan neem ik liever m'n eigen kleine autootje :) en als ik straks weer ga werken, verkopen we ze allebei en ruilen hem in voor een ruime maar niet al te grote auto.

9. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hier ook 2. beide station. man de nieuwe voor zn werk, ik de oude met over de 2 ton km. voor hier in de buurt boodschappen en artsen ed. wonen in een dorp met een alleen een bakker met een par boodschap dingen die je miss vergeten bent. het volgende dorp is te fietsen maar de arts dan weer niet . dus ben hem ook echt nodig met 2 kids kan niet zonder mijn autootje

10. Ik wou dat ik eens de fiets kon pakken maar dan ben ik al doodmoe als ik bij de weg aan ben gekomen. Woon op het platteland, langs een weg waar de tweede etappe van de tour dit jaar voorbij kwam dus dat lijkt me geen goed plan :D en al red ik het tot de grote weg, fietspaden hebben we niet en al die monumenten van verongelukte mensen langs de weg moedigen ook niet aan :)

11. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    2,167
    364
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Wij hebben er 3.....ik heb een Polo waar ik mee naar mijn werk ga, boodschappen doe etc.

Mijn vriend heeft twee Mercedessen. Beiden stations. De nieuwste rijdt hij zelf in naar zijn werk en de andere is een youngtimer die hij momenteel even aan het restaureren is. Als die weer klaar is, krijgt de nieuwere Mercedes een mini restauratie (uit voorzorg ;)).

Aangezien we nu bezig zijn voor ons eerste kindje, ben ik al stiekem aan het kijken naar een andere auto, want een baby met kinderwagen etc en een grote labrador in een Polo wordt me iets te krap denk ik...

12. Nathalias

Nathalias Actief lid

Feb 11, 2012
    227
    1
    16
    Wij hebben er een hele tijd 3 gehad.
    Auto van de zaak, mijn C4 en een oldtimer cabrio.
    Toen ik zwanger raakte de oldtimer verkocht. Nu dus weer 2 :D

13. Blond88

Blond88 Actief lid

Feb 16, 2011
    482
    27
    28
    Wij hebben 2 auto's & een motor.
    1 'grote' en een 'kleine', beide voor woon/werk. De 'grote' gebruiken we ook voor vakanties & gezins uitjes.

14. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Wij hebben een auto. We gaan allebei met trein en fiets werken en gebruiken de auto in het weekend als we weg gaan.

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Onze kever is ook voor vrije tijd en vriend gaat graag naar meetings.

16. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,210
    1,269
    113
    Centrum België
    Mijn vriend heeft een bedrijfswagen en ik privé. In het WE als we samen weg gaan, is hEt dus met zijn wagen. Ik zou niet weten hoe het moet met 1, laat staan zonder wagen....:$

17. Arti13

Arti13 Niet meer actief

1 gezinsauto en een motor.
    Motor kunnen we beide voor woonwerk gebruiken.

Maar gezien de motor die we hebben en de vele km is dit zeker niet goedkoper helaas. Daar had ik wel op gehoopt!

Eigenlijk wil ik ook van onze te dure auto af en naar een kleintje. Nu nog man overtuigen dat dat best kan, ook met drie kids.

18. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Wij hebben een klein Toyotaatje en daar gaat m'n vriend mee naar z'n werk en hij brengt er ons zoontje mee naar onze ouders. Zelf ga ik met fiets en trein naar werk en op maandag breng ik m'n zoontje met de fiets naar het kdv (is op weg naar het station) Alleen met sneeuw en gladheid is het lastiger. Dan loop ik met de wagen of de slee, die laat ik bij het kdv staan en dan loop ik het laatste stuk naar het station (met m'n zoontje op de fiets durf ik niet te fietsen bij gladheid)

Stiekem zou ik zelf wel een busje willen hebben, maar dat is best duur. Zou ook handig zijn voor m'n toneeluitvoeringen (nu huren we vaak een busje) en ik vind rijden in een busje superleuk! :D

Maar nu lijkt het me alleen al fijn om straks als de 2e er is een 5-deurs auto te hebben. Want met twee stoeltjes op de achterbank is 3-deurs echt niet handig meer straks...

19. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    We hebben 2 auto's. Een van onszelf en een van de zaak. Ik moet wel zeggen dat we 'mijn' auto praktisch niet gebruiken. Ik ben gewoon niet zo'n 'auto-mens': ik gooi de kinderen bijna altijd in de bakfiets. En anders gaan we met het ov, vinden ze ook nog eens veel leuker.
    Ik heb gestemd op '2 auto's: 1 woon-werk, 1 boodschappenwagen', hoewel ik dus nooit boodschappen doe ermee :p
    We hadden de andere auto al toen de auto van de zaak erbij kwam. Die mogen we overigens ook privé gebruiken.

We zitten er dus over te denken om mijn auto weg te doen, en eventueel een motor voor mijn man te kopen voor de zeldzame momenten dat we allebei ergens heen moeten wat niet te bereiken is met ov/fiets. Of misschien zelfs dat niet eens. We hebben heel lang 1 auto gehad, die mijn man gewoon elke dag nodig had, en ik redde dat gewoon prima. Ja, ook met 2 kinderen.

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    1 auto, 1 motor en een tomosje :)

Share This Page