Hallo Allemaal, Ik ben net nieuw hier omdat ik een brandende vraag heb: Ronde 5 is bij ons net mislukt en ik begin aan alles te twijfelen. Ik lees over cervix slijm dat rond je eisprong op rauw eiwit moet lijken maar dat heb ik dus niet (niet dat ik kan zien) dus je raad het al: twijfelen of dat dan wel goed is... Wie van jullie heeft wel een redelijk regelmatige cyclus maar heeft ook dit cervix slijm niet? En wie juist wel? Ik wil het heel graag van me af zetten en dat lukt dan heel even maar toch ga ik er dan weer over zitten dubben en dat wil ik helemaal niet. Toch lukt het me op de een of andere manier niet om te denken: Joh ik zie wel! Dat neem ik me wel steeds voor maar het lukt gewoon niet. En dan ben ik weer bang dat ik er te veel mee bezig ben waardoor het niet lukt en zo zit ik in een vizieuze circel. Ik weet heus wel dat het wel een jaar kan duren maar ik lees ook dan 80% van de stellen binnen een half jaar zwanger is. Nou dan moeten we toch opschieten... Graag hoor ik hoe jullie hier mee om gaan en eventuele tips en ideeen. Alvast bedankt!
lieve justy zoals je zelf al zegt, is rust iig belangrijk! sta er niet teveel bij stil! buiten dat, ben ik ZEER voorzichtig met zulke uitspraken!!! (en kan er niet zo goed tegen) tegen mij zeiden ze ook altijd " je bent er veel te veel mee bezig" maar wat is teveel?!?! zolang je lekker gewoon je dagelijkse dingetjes doet, en geniet van alle andere dingen en er niet 24/7 aan denkt is dat helemaal niet erg! en iedere vrouw die zwanger wil worden denkt waarschijnlijk, o ik ben nu vruchtbaar, o ik moet mn temp bij houden, o ik moet mn cyslus in de gaten houden enz enz, nou meid volgens mijn gyn is dat heeeeel normaal hor!!!! vervolgens heb ik bijna 1,5 jaar gewacht voor ik de stap naar de huisarts maakte en kwam erachter (na heel veel onderzoeken bij de gyn) dat we dus daadwerkelijk een vruchtbaarheidsprobleem hebben en ben inmiddels sinds mei 2008 bezig!! en loop al 2jr in de medische molen en heb zelfs al mn eerste ivf poging achter de rug. persoonlijk/achteraf vond ik 1,5jaar te lang! had liever met 8mnd/1jr gegaan!!! ials antw op jouw "slijmvraag" , ik merk nooit wanneer ik mn ei heb, en soms heb ik wel afscheiding en denk ik hey volgens mij heb ik nu mn vruchtbare dagen. maar het is niet zoals de meeste zeggen eiwit plakkerig draadjes trek achtig! maar ik ben (uit onderzoek gebleken) gewoon vruchtbaar en er is niets mis mee!! dus daar hoef je je na mijn ervaring niet druk om te maken! sommige vrouwen hebben helemaal geen afscheiding en hebben genoeg kids! (je baarmoederslijmvlies komt er namelijk niet altijd uit, terwijl t wel goed kan zijn!! dit is pas goed te meten met een inwendige echo rond je eisprong!) ik vertel je dit uiteraard niet om je bang te maken of om af te schrikken maar om je gerust te stellen! er zijn zoveeeeel stellen die niet direct binnen 5a6mnd zwanger worden, das niets om je (meteen al) zorgen om te maken! en niet denken dat je er " teveel" mee bezig bent want dan maak je jezelf alleen maar gek! mijn advies: geniet lekker van alle andere dingen om je heen! laat het gaan en geniet van je mannetje wanneer je wil! ben je met een maand of 3, 4 nog niet zwanger, bel dan eens met je huisarts gewoon om jezelf gerust te stellen! en eventueel een begin onderzoekje!! waarschijnlijk zal de arts of gyn je adviseren om je temp bij te houden of ovulatie testen te doen! je kan dus (heb ik ook gedaan) eerst zelf nog 3maandjes proberen en dan 3mnd met testen en temp (WEL noteren!! kan je meenemen als je wel naar de dokter moet) en daarna stap dokter! ik hoop dat je wat aan mijn ervaring/advies/geruststelling hebt!!! iig heeeel veel succes met zwanger worden! hopen dat je gauw met goed nieuws kan komen groetjes spannendetijden
Niet iedereen heeft dat slijm, ja dan zit het wel van binnen maar zie je het niet als afscheiding terug. Het hoeft dus niks te betekenen. Ik herken het pas sinds een half jaar, daarvoor was ik ervan overtuigd het niet te hebben. ( en ik draai al ff mee als het om zwanger worden gaat) Kortom, het kan een minimaal verschil zijn, en ik kan er ook geen draden van trekken hoor. Het voelt bij mij gewoon alsof ik net ff ietsiepietsie meer afscheiding heb en het is iets glibberiger. maar goed, het is pas van het laatste half jaar dat ik het herken. Als je zeker wilt weten of je een eisprong hebt moet je eens ovulatietesten gebruiken. Die geeft aan wanneer je ongeveer je ei hebt, en mss herken je dan bepaalde lichamelijke veranderingen bij jezelf makkelijker. Ieder mens verschilt, vergelijk jezelf niet teveel met anderen. Er niet teveel mee bezig zijn dat kan niet. Iedereen die zwanger wil worden is er mee bezig.
Hoi spannendetijden, Bedankt voor je reactie en je geruststellingen. Zeker ook over dat te veel mee bezig zijn. Je hoort dat zo veel en dan denk ik: oh jee ik moet gewoon helemaal niet weten wanneer wat is in mn cyclus anders hou ik het straks onbewust tegen doordat ik er zo veel mee bezig ben. Maar gelukkig zegt de gyn ook dat dat onzin is. En inderdaad ik geniet verder gewoon van het leven en denk er echt niet 24/7 aan maar toch zo nu en dan wel. Ik heb ook het idee dat sinds ik gestopt ben met de pil mn hormonen een loopje met me nemen. Dan ben ik weer heel blij en dan ineens weer verdrietig en bang dat het niet lukt. Beetje stemmingswisselingen zeg maar. Erg vervelend maar dat zal ook wel te maken hebben met mn eigen onzekerheid omtrent dit alles. Bij mij is het slijm de laatste 2 maanden helemaal niet merkbaar geweest zowat. De eerste maanden dat ik begon merkte ik rond die tijd wel een verandering (al was het geen rauw eiwit) en dat maakt me dan onzeker. Soms wordt ik gewoon gek van mezelf, het lijkt ook wel of ik dit niet ben! Normaal ben ik veel nuchterder maar nu... pff!
Hoi Panter, Ben blij dat ook jij zegt dat het niet kan om er niet te veel mee bezig te zijn Ik had juist de eerste 4 maanden wel de herkenning van de verandering in het slijm (al was het heel minimaal, net als jij omschrijft net ff wat vochtiger) en de laatste twee maanden niet meer. Ik moet me ook niet zo druk maken! Hoe lang zijn jullie al bezig als ik vragen mag? Misschien moet ik dat maar eens gaan proberen! Hoe werken die ovulatietesten eigelijk? Gebruik je er niet heel veel voordat zo'n ding positief is omdat je niet weet wanneer je moet beginnen?
hoi justy maak je niet ongerust over dat slijm gedoe ik heb dat ook niet en ik heb toch 3 kinderen gekregen hoor
Justy, wij zijn 4 jaar bezig met zwanger worden. Vorige ronde heb ik een miskraam gehad. Maar bij ons duurt het zo lang omdat mijn man onvruchtbaar is en we lang op de wachtlijst hebben gestaan voor een donor. Die ovulatietesten zijn niet moeilijk, afhankelijk van de lngte van je cyclus moet je ermee starten. Staat wel in de gebruiksaanwijzing liefs
@ panter: pfff 4 jaar! Dan wordt je geduld op de proef gesteld! Dan ga ik nu maar stoppen met zeuren met mn 5 maanden
justy: je situatie/reactie is heel normaal!! niets om je druk over te maken! weetje,..ik moet voor mn medische molen elke dag prikken elke dag pillen slikken ik moet rekening houden met wanneer ik dit moet wanneer ik dat moet dus als er iemand dan veel mee bezig is, ben ik dat wel en volgens de arts is dat bezig zijn met op een gezonde manier!! ovulatie testen zijn heel makkelijk!!! net als zwangerschap test : doppie eraf, overheen plassen, doppie erop en wachten 2 duidelijke (gelijke) strepen is klussen!!! en voor de minder goed ziende hebben we ze ook met een smiley het is niet algemeen te zeggen wanneer je moet beginnen met de testen! das is per persoon en cyclus verschillend! toen ik begonnen duurde mn cyclus gemiddeld gewoon 28dagen (inmiddels door alle behandelingen is t varieerend) ik begon mn eerste maand met test op cd 10 en elke dag herhaald tot ik weer afbouwing zag! maand erop begon ik op dag 11 en uiteindelijk was t dag 12tot16 dat ik ze gebuikte! (als je dan je lichaam beetje in de gaten houdt merk je met de tijd ook wel verschil/verandering aan je lichaam/slijm) uiteindelijk was t zo tijdens de medische molen zover dat ik mn lichaam inmiddels wel goed kon (ervaring) en pas een test deed als ik mn ei vermoedde! en vaak had ik t juist! (en das best knap als je cycllus ineens 31tot50dagen kan duren ) meid t komt allemaal goed met je hor!!!!!!
ik herken dat slijm wel, maar het is bij mij kleurloos. Zeg maar bij het afvegen na het plassen dan is het wat slijmeriger. Ook heb ik een beetje buikpijn rond mijn ei. Ook bij ons heb ik er helaas niets aan. Wij kunnen ook niet op een normale manier zwanger worden. Toch wil ik je idd adviseren het een beetje over je heen te laten komen er niet al te krampachtig mee om te gaan. Ik weet inmiddels dat ik weer heel anders ben dan anderen, mijn symptomen lijken op zw symptomen maar zijn het dan weer niet. Jij bent jij. Ovu testen zouden zeker kunnen helpen. Zoals hierboven al is geschreven kun je op cd 10 beginnen. Ik bestelde ze via Sensitest (dipstick) en ik kwam erachter dat ik rond cd 15/16 mijn piek had. Veel succes meid, en ik geloof niet dat 80% binnen een half jaar zwanger is! Een jaar is eerder geloof waardig! Liefs Kate