Plotselinge gewichtstoename

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Satire, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Satire

Satire Bekend lid

24 jun 2011
    851
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik stond net op de weegschaal en ik schrok me rot! Opeens weeg ik 65,9 kilo! Dat heb ik nooit eerder gewogen, ik zit al een hele tijd op een maximum van 64, soms 64,5. Ik ben dus anderhalve kilo aangekomen en daar ben ik niet blij mee. Tenzij het door zwangerschap komt, maar ik lees dat je daardoor echt niet in de eerste weken zo veel aankomt.

Eind juni ben ik gestopt met de pil. Mijn eetpatroon is niet veranderd. Ik sportte voorheen wel wat, maar niet genoeg om af te vallen. Mijn gewicht bleef steeds hetzelfde. De laatste anderhalve maand ongeveer sport ik niet meer, het gewicht schiet nu pas omhoog.

Wat denken jullie? Ontpillen? Toch door dat beetje sporten? Of heeft iemand ervaring met zo veel gewichtstoename in de eerste weken?

Morgen in ieder geval naar de sportschool! :$ Er moest al iets van die 64 af, laat staan van 66!

2. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    jaaa ik heb gehoord (en later ook ervaren) dat je, als je stopt met de pil, zomaar aan kan komen!! heb het daarna ook vaker op internet gelezen..

en ik maar denken dat als je met de pil stopt dat je dan wel weer afvalt, aangezien ik aardig wat ben aangekomen toen ik er mee begon... nou MIS!

sporten als een gek dus! :)

3. Satire

Satire Bekend lid

24 jun 2011
    851
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een domper :p

Nu voel ik me wel gemotiveerd om weer naar die sportschool te gaan. Maar nu moet ik weer 2 kilo inhalen en er ging al niets af, pfff!

En komende zaterdag ga ik 2 weken naar Italië. Ik wil niet weten hoe veel ik weeg als ik terug kom...

Kortom, geen lekker Venetiaans ijs en na Italië gelijk naar de sportschool ;)

4. Delta

Delta Niet meer actief

haha dat meen je toch niet serieus? je gaat toch op vakantie wel lekker genieten en eten?! en dan naar de sportschool..

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Door hormoonsveranderingen kun je inderdaad aankomen: als je begint met de pil, als je ermee stopt, of andere hormoonmedicatie gebruikt.

6. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Welkom in de wereld van de hormonen;).

Ook ik kwam aan toen ik begon met de pil en toen ik er mee stopte. Je hormoonbalans veranderd.

7. Satire

Satire Bekend lid

24 jun 2011
    851
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik weet alles van hoormoondrama's. Door een hormoonafwijking verlies ik sinds mijn 16e al mijn haar. Dit wordt ook erger als ik start of stop met de pil. Dus dit verbaast me eigenlijk ook niet ;)

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Jeetje Satire, das ook niet niks?!

9. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Inderdaad, je hormoonbalans veranderd waardoor je ineens aan kan komen terwijl je niets anders deed als daarvoor. Ik kon ook altijd eten wat ik wilde en kwam nooit heel veel aan. Nu beweeg ik ook erg veel dus dat scheelt ook. Maar toen ik stopte met de pil at en bewoog ik nog net zoveel maar kwam toch aan, ik moet nu wel wat meer opletten wat ik eet, maar nog niet zeer schokkend. En nu ik ook gestopt ben met roken had ik weer even een kleine gewichtstoename dus nu probeer ik weer wat beter op te letten en nog wat meer te bewegen.

10. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Satire blijft het bij jou uitvallen? Ik heb rond mijn 17e ook een periode gehad dat ik zeker de helft van mijn haar ben verloren, gelukkig kwam het weer terug.

ER zijn ook dieeten die helpen je hormoonbalans in balans te brengen mischien helpt dat.

11. Satire

Satire Bekend lid

24 jun 2011
    851
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het blijft uitvallen. Het heet alopecia androgenetica. Het is erfelijk, mijn moeder heeft het ook en die is bijna alles al kwijt. Grote kans dat mijn kind het ook zal hebben, maar dat hoeft niet. Hopelijk krijgt hij/zij papa's haar, hij heeft genoeg om een deken van te breien :p

Wat was bij jou de oorzaak, wuppie? En wat heb je gedaan om het weer terug te krijgen?

12. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Gaf eerst de schuld aan pillen die ik voor schimmelnagels had gebruikt(was echt troep) Maar mijn zusje had het rond dezelfde leeftijd ook dus denk toch dat het aan hormonen heeft gelegen.

Op een gegeven moment hield het gewoon op met uitvallen en begon het weer bij te groeien.

Ook apart sinds dat ik met de pil stopte 5 jaar geleden groeien mijn haar en nagels als een gek, daarvoor terug kreeg ik wel pukkels rot hormonen ook ;)

13. Satire

Satire Bekend lid

24 jun 2011
    851
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah, dan heb je geluk gehad :)

Deel Deze Pagina