Bij ons weet iedereen het. In het begin toen ik net gestopt was met de pil wilden we het stil houden. Maar mensen om je heen gaan vragen stellen zoals: Willen jullie eigenlijk wel kinderen of zijn jullie al bezig? Vooral de vader en moeder van mijn man's kant want die hebben helemaal nog geen kleinkinderen. Dus na een tijdje kan je dat ook niet meer voor je houden. We zijn nu ook alweer 2 jaar bezig en ik ben toch al niet iemand van geheimen. Ik ben echt een open boek over mezelf. En ik vind het eigenlijk ook wel prettig dat de mensen in je omgeving met je meeleven. Echt vervelende vragen bestaan er niet in mijn boek en idd ook zoals realtjuh zegt: Ben ik het ook roerend mee eens Liefs, Gerrina
Een paar vriendinnen weten het, ze hebben zelf al kinderen de ene van 6 maanden en de andere van bijna 3
@Gerrina, Gelukkig vragen ze ons ook het hoofd niet van het lijf als er weer een maandje voorbij is.. Bij jou? Daarnaast zijn bij ons aan beide kanten de ouders nog geen opa en oma.
In eerste instantie toen we bezig waren wisten alleen een aantal collega's en een goede vriendin het bij ons en dat vonden we prima. Toen de mk een feit werd hebben we het tegen meer mensen vertelt. Nu weten veel mensen dat we bezig zijn. Liefs, Mirre
tja omdat ik in de gezondheidszorg werk en we daar nogal eens wat tegenkomen (besmettelijke ziektes) heb ik het op het werk tegen mijn vaste collega's verteld, dit zodat ik niks hoef te verzinnen om niet naar een bepaalde bewoner te gaan. ik heb er wel bij gezegt dat ik niet elke maand wil horen: EN??? ze begrepen dit en doen dit ook niet.
Hier weten ook een paar vrienden en collega's het en mijn moeder. Vind het wel fijn om er over te kunnen praten
Wij vertellen het gewoon.... Maakt me niet zoveel uit. De omgeving vraagt niet steeds 'en...???', die weten dat ze daar een ongenuanceerd mee zouden zijn. En ach, het heeft wel iets. Niet iedereen weet het hoor. Ook als blijkt dat ik zwanger ben, hoeft ook niet iedereen het direct te weten, maar mijn vriendinnen en een paar goede collega's en natuurlijk mijn moeder mogen gewoon vanaf dag 1 meeleven. Als het mis zou gaan hoop ik ook dat ze er voor mij zijn! Maar ja, wij zijn van nature vrij open mensen en zijn alleen gesloten tegen mensen die ook gesloten zijn tegen ons.... Juud
Wij houden het lekker voor ons 2tjes. We hebben hier duidelijke afspraken over gemaakt! Misschien duurt het nog wel een jaar! Dan heb je iedere keer die vragen van al die mensen! Het si wel moeilijk dat je het soms niet kunt delen, maar daar voor zit ik dus op dit forum!
ik heb aan 1 iemand verteld (mijn vriendin) met haar kan ik over alles praten. we hadden af gesproken dat we het aan niemand zouden vertellen, maar ik moest het toch aan iemand kwijt!!!!!!!
Wij hadden het ne een maand verteld aan mijn ouders en zusje. Verder niemand Daarna iedereen na 12 weken (sommige iets eerder) verrast dat we zwanger waren