Hihi, hier hebben we ook pas een meisjesnaam (en het is een meid) sinds vorige week! Ook heel toevallig dat we langs een geboortebord reden en allebei zeiden dat is nou een mooie naam! Heb toen twee dagen later (ofzoiets) ook direct haar geboortemutsje en een rompertje met naam gekocht..o ja, en een fotoalbum hihi! Vind hem nu elke dag mooier worden Succes met namen vinden
Ik zeg hier ook niet de namen hoor. Ookal zijn het 'onbekenden' hier. Ik vind dat lekker ons geheimpje tot de kleine er is.
hier heeft mijn petekind de naam gekozen wij hadden echter tientallen meisjesnamen en 1 jongensnaam! toen ik vroeg aan mijn petekind hoe moet marein haar kindje nu noemen ? zegde hij meteen AMY ! we vonden het een hele mooie naam en besloten hem dus ook te gebruiken! dus van ons wordt het Amy Frieda Mia .
hier hebben we ook al namen voor een meisje en een jongen voor de jongen was het heel makkelijk.. als ik zwanger mag raken van een jongen word het Maarten-jacob (MJ) vernoemd naar mijn vader (rip) en mijn oudste broer meisje word Hillie-anne vernoemd naar mijn moeder (hielkje) en mijn man zijn moeder (rip, Jannie)
Ik ben aan mijn berichten héél herkenbaar, er zijn hier weet ik hoeveel leden èn niet-leden kunnen alles lezen wat ik post. Dikke kans dat er bekenden meelezen. Zie hier de reden om geen namen te willen noemen: ik wil dit nog voor onszelf houden tot de baby geboren is. Tja, of je dat flauw vind dat is per persoon verschillend. Volgens mij houden de meeste de namen geheim tot na de geboorte. Ik ken in ieder geval niemand die naast het geslacht ook al de toekomstige naam verteld.
ik noem geen namen omdat ik bang ben dat er bekenden hier toevallig mijn berichten lezen. Als ik dan de naam van mijn dochter neerzet weten ze meteen dat ik het ben en dan weten ze ook dan we een jongen krijgen... vandaar......
Wij weten ook al een aantal jaartjes de namen voor onze hopelijk toekomstige kindjes. voor een jongetje Demain-Jermaine en voor een meisje Danique-lindsay Inderdaad twee namen want onze beide voornaam begint namelijk ook met een D...dus dan is een tweede initiaal wel zo handig (later voor de post enzo) Debby
Wij weten het ook (sinds gisteren..) helemaal zeker voor een jongen! Meisjesnaam hadden we al, maar sinds de echo weten we dat het een jongen is dus toen werd het even moeilijk. We wisten namelijk écht geen jongensnaam. Maar sinds gisteren zijn we er helemaal uit en ik ben verliefd op de naam! Haha. Ook ik vertel hem hier niet omdat ik zeker weten hier bekenden heb meelezen die ook weten onder welke naam ik hier post en we willen de naam graag geheim houden.
Ja ik snap het dan wel hoor dat je het niet wilt zeggen Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat bij iedereen zo is. @ Thalina: Maarten-Jacob. Wat leuk. Het is heel simpel maar die twee namen bij elkaar ik weet niet, het klinkt echt leuk
ja wij hadden al met 6 weken een naam voor een jongen en een meisje. aleen geen geboorte namen hebben we nog maar we hebben nog even de tijd
Wij hebben sinds gister voor allebei een naam! En de 2de en 3de naam waren al bekend, vernoemd naar opas en omas.... Ben zo blij dat we er uit zijn....
Wij hadden in eerste instantie voor beide een naam, maar een week voor de echo had ik toch zoeiets bij de jongensnaam van: nee, toch niet... We hadden toen zoiets van: Nou, eerst maar eens even bij de echo kijken wat het wordt, dan zullen we eens zien of we nog uberhaupt een jongensnaam moeten bedenken... Maar, dat zal niet nodig zijn, het wordt een meid en ze heet (nu al, ) Thirza Sophie. Thirza als roepnaam, Voor een jochie hadden we Jonathan Daniel. Daniel vind ik als roepnaam wel erg leuk, maar het halfzusje van de kids van m'n man heet al Danielle. Ja, jammer dus. Anna vond ik voor een meisje ook altijd erg leuk, maar m'n stiefdochter heet Lisanne, lijkt er teveel op dus. Ook jammer, Maar goed, de meidennaam zijn we al vanaf het begin helemaal blij mee. We zijn dus ook steeds al de naam aan het roepen tegen die lekkere draaikomt in m'n buik.
Zowel de jongens als de meisjesnaam hebben we al. Ze hebben al gezien dat een meid word......over 4 dagen de 20 weken echo en dan weten we het zeker. Over allebei de namen zijn we het 100% eens.....wij vinden ze ook geweldig. De jongensnaam is wel een bekende naam...die hebben er meerdere tegenwoordig maar de meisjesnaam hoor ik niet zo gek vaak...zeker niet op de manier waarop we het schrijven. Ik heb alleen 4 zwangere om me heen...waarvan 3 meiden dus hoop dat hun toch iets anders bedacht hebben
Hebben wij idd bij onze dochter ook gedaan. Mijn man en zij hebben allebij de eerste letter het zelfde. Dus nog een naam erbij voor de initialen is dan erg handig! Voor onze knul willen we ook graag twee namen..... Nu nog bedenken welke Wel leuk dat er toch nog best veel zijn die hun kindje vernoemen! vind ik toch iets speciaals houden hoor..... @ Ddebby: Dat is idd wel lastig ja... Stel dat je helemaal gek bent van een naam en die ander bvalt eerder en blijkt dezelfde naam te hebben Oeps......
Wij waren het al vrij vroeg over de namen eens. Voor een jongetje stond het zelf al 7 jaar vast...... Toen we ongeveer een jaar samen waren riepen we voor de grap wel eens tegen elkaar: als we later ooit een jongen krijgen noemen we hem Jason. Nu 7 jaar later krijgen we echt een jongen en de naam was dan ook direct zeker: Jason (Hendricus, Johannes, Cornelis naar zijn overgroot opa's) Voor een meisje was het veel moeilijker. Waarschijnlijk zou het dan Katie of Jillianne zijn geworden. Maar goed dat we daar nu niet meer over hoeven te beslissen.......
pfff praat me er niet van Telkens hebben we n naam en dan is het na n week of 2 toch niet wat we willen. En de namen die ik leuk vind...daar kent hij mensen mee die hij niet kan uitstaan ofzo of andersom. OF we kennen gewoon mensen die zo heten en naja dan doe je dat ook niet echt. We willen graag allebei een Nederlandse naam of iig een germaanse. En sommige klinken dan weer zo oubollig dat doe je niet ondanks dat je ze mooi vindt. Ben t helemaal zat dat namen zoeken eigenlijk. Ik denk dat ik dr maar gewoon baby noem Nee zonder gekheid ik weet t echt niet meer...en de tijd begint toch redelijk te dringen nu..... En dan nog t tweede punt....mijn andere 2 hebben er ieder drie. Zou t nou erg raar zijn om deze er maar 1 te geven? Ergens wil ik er weer 3...maar mn man vind dat onzin (de andere 2 zijn van mn ex) ...zucht...
Wij hebben ook voor allebei al een naam, we willen niet weten wat het wordt dus moesten sowieso voor een jongen en een meid verzinnen
Ik "weet" wel wat t wordt (zie mijn vrolijk roze banner) maar voor t geval ze er toch naast zaten (wat wel eens gebeurt) toch ook maar een jongens naam verzinnen...pff
Tijd begint hier ook aardig te dringen, jongensnaam geen probleem, staat al tijden vast, maar meisjesnaam.... wat een drama zeg, of ze zijn al in gebruik door andere kindjes van goede vrienden, of ik vind ze niet leuk, of mijn vent niet.... Hebben wel een lijstje van 4 namen waarmee we kunnen leven, maar niet een waarvan we het gevoel hebben dat moet het zijn... lastig...