Hebben jullie al een naam voor je kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door princesje83, 28 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij zijn er inmiddels ook uit, een meisje wisten we al vanaf het begin maar sinds vorige week ook voor een jongen :)

2. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Ons eerste heet Myrthe. We wilden iets bijpassend en ik wou Rhys. Partner meteen akkoord. tot ik zwanegr werd, plots hoorde ik het neit graag meer en toen zijn we overgestapt naar Maxym(e). Zo heette onze dochter tot op 26 weken zwangerschap want toen vond de dokter plots geen piemeltje meer. Ik wou zowieso een Maxym of het nu een meisje of een jongen wordt! Handig wel, al kunnen we ook neit te snel gaan schrijven want bij een meisje plakken we er een 'e' aan.

Liefs
    Kitty

3. Jompie

Jompie Niet meer actief

Volgens mij waren wij erg vroeg als ik het zo lees. Wij hadden ca een half jaar voordat ik zwanger raakte al namen bedacht :confused: .

4. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ja wij hadden ook al heel vroeg een naam voor n jongen en n meisje.

5. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ik vertel het ook niet inderdaad, omdat een vriendin van een bekende van mannetje op t forum zit, én mijn zus ook zwanger is. Volgens mij zit zij hier niet, maar zul je net zien :)

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben ook nog steeds geen naam. We krijgen een meisje, maar ik vind meisjes namen echt heel moeilijk. Voor een jongen kan ik zo een hele waslijst opdreunen, maar voor een meisje komen we niet echt ver.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb dat echt precies andersom ;) Tegenwoordig staan in die namen boekjes ook echt alle buitenlandse namen (bijvoorbeeld turkse, marrokaanse) waar ik echt geen drol aan heb. Dus die boeken sla ik dan ook echt snel weer dicht (ik heb ze niet, maar kijk ze altijd in in winkels).

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.090
    2.225
    113
    Brabant
    wij richten ons even alleen op de meisjesnamen! We hebben een naam, maar die heeft mn vriendin laatst ook genoemd als naam voor hun evt toekomstige dochter, met een goede reden. Dus dat moet ik nog een keer tactisch gaan vragen, en anders moeten we nog even verder denken.
    En nee ik ga hem hier niet noemen! Wil het ook voor jullie een verassing laten zijn :)

Liefss, Taliaa

9. dreami3j

dreami3j Actief lid

14 feb 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    Yep mijn man en ik waren er voor een jongen al heel snel uit :) Wij zijn van de engelse namen die vinden wij gewoon mooier!

Hij gaat Ian Philip heten.. Roepnaam is IAN!

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Wij willen het kindje 3 namen geven omdat mijn dochter ook 3 namen heeft. De voornaam (1e naam) van een jongen of een meisje weten wel al.....nu de andere 2 namane nog ;) Maar das niet zo'n punt denk ik ;)

11. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    wij waren er al heel vlot over uit hoe de naam van ons meisje ging worden

de naam komt ook bijna niet voor maar 1 in 2006 met die naam en 1 in 2007

ga hem hier nog niet neerzetten dat moet nog even een verassing blijven

12. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Hier nog een twijfelgevalletje hoor!

Wij hebben dus hetzelfde probleem, meisjesnaam waren we al voor mijn zwangerschap overuit maar we krijgen een knul dus ja nu word het lastig want ik vind meerdere namen leuk maar dit zijn ook vrij populaire namen en ik wil dus ook niet dat mijn kindje met 3 dezelfde jongentjes met dezelfde naam in de klas zit.

Mijn vriend vind dit onzin en vind dat we gewoon een naam moeten nemen die wij mooi vinden en ook al komt die vaker voor dat we daar lak aan moeten hebben. Heeft hij ook wel gelijk in maar daarom is het bij mij gewoon nog een beetje een twijfelgeval.

De namen waar wij over twijfelen zijn: Jessy, Jason of (Kayne, vind mijn vriend minder leuk)

Voor een meisje hadden wij Yenna of Chelsey! of een combinatie van die namen.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier waren we er vrij snel over uit!
    Wij hebben gekozen voor een Afrikaanse naam, omdat mijn man uit Sudan komt.

14. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    heyzzz

Wij hebben voor een meisje al een naam, maar voor een jongen 3 en we kunnen niet kiezen :d maar gelukkig hebben we nog een hele poos de tijd

liefs

15. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wij hebben sinds een paar weken de meisjesnaam. Best lang over gedaan maar het bleek dat mijn man en ik een nogal andere smaak hadden. Maar gelukkig eentje gevonden die we beiden mooi vinden.
    Onze dochter zal ook een 2de naam krijgen, dat is een combi van de naam van mijn zus en de naam van mijn moeder.

Ondanks dat er op de echo's 3x een meisje is gezien willen we voor de zekerheid ook een jongensnaam uitkiezen. Daar zijn we nog niet helemaal klaar mee, we moeten nog een keuze zien te maken tussen onze beide voorkeurslijstjes.

16. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    we krijgen deze keer weer een meisje, en daar was ik wel blij mee aangezien ik na de geboorte van mijn derde dochter al een naam had, en toen had ik zoiets van als ik ooit nog een dochter zal krijgen gaat ze ....heten. de naam hou ik ook nog even voor me, is een naam die niet zo heel vaak voor komt, maar ook niet zeldzaam maar toch dat is nog iets voor mezelf.

17. kuzzkim

kuzzkim Actief lid

3 okt 2007
    167
    0
    0
    intercedent
    deventer
    de naam die ik gekozen heb heb ik nog nooit gehoord! :D
    Ik ben er super blij mee maar kan net zoals de rest geen naam noemen ivm bekenden, en voor de buitenwereld is het geslacht ook niet bekend.

voor de tijd waren we al 100 x van nama veranderd maar deze blijft!

Liefs Kim

18. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Bij ons precies andersom, we dachten een jongen en het word een meisje. Ik kan gewoon nog geen naam vinden waarvan ik zeg: yes dat is het.
    Maar dat komt vast nog......hoop ik

19. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam

Hihi.. zullen we ruilen?

mag jij mijn waslijst hebben voo een meid, krijg ik de jouwe voor een knul ;) :)

20. youme

youme Lid

19 nov 2007
    96
    0
    0
    Wij hebben al wel goede ideeen voor een jongens- en een meisjesnaam, maar moet nog wat reserve-namen gaan bedenken. 2 vrienden van ons zijn nl eerder uitgerekend.... En vorig jaar waren er ook meerdere stellen zwanger en toen had een stel wel de 'reservenaam' nodig....

Deel Deze Pagina