Toen wij onze partner-kindverzekering afsloten kregen we een boekje waar we alles in op konden schrijven. Het gedeelte van de uitvaart heb ik ingevuld. Een speciale wens was dat als ik zou overlijden zonder dat ik kinderen had, dat ik dan bij mijn broer begraven wilde worden in het dorp waar ik ben opgegroeid. Als ik overlijd nu ik een gezin heb wil ik begraven worden waar mijn gezin woont. Verder heb ik opgeschreven welke muziek er gedraaid moet worden en dat ik graag orchideeën op mijn kist wil. En ik wil niet in een kist opgebaard worden. Dat vind ik zo'n verschrikkelijk gezicht. Mijn broer lag gewoon op zijn bed. Verder laat ik in veel dingen de keuze aan mijn man, ouders en zus. O ja, en er staat dat ik een mooie grafsteen wil. Die van mijn broer heb ik zelf ontworpen omdat ik alles wat er was stom, saai of te alledaags vond. Ik wil natuurlijk minstens zo'n mooie! 😜
De voogdij over je dochter kun je vastleggen bij de rechtbank met je DigiD. Gratis. https://loket.rechtspraak.nl/burgers/familiezaken/48
Wij hebben alles ook opgeschreven in de computer en uitgeprint in de map. Mijn moeder wilde het er nooit over hebben en na haar overlijden hebben we alles gegokt, wat voor mij heel naar voelde. Mijn vader had alles opgeschreven en ik vond het fijn dat we zijn laatste wensen konden naleven op die manier. Dus de grote dingen zoals wat voor kist, waar begraven, welke muziek heb ik wel vastgelegd.
Ga eens naar een Uitvaartbeurs! Er is zoveel mogelijk waar je zo 1,2,3 helemaal niet aan denkt en zo'n beurs is echt een aanrader. Ik ben er geweest met mijn ouders (nog jong, 50 & 52) nadat mijn moeder vorig jaar plotseling heel erg ziek werd, op de intensive care terecht kwam en haar overlijden wel heel dichtbij kwam. Als ik nu zou komen te overlijden ( ik ben nu 30) dan wil ik een steiger of mat houten kist die mijn dochtertje samen met mijn neefje en 4 nichtjes mag beschilderen. Ik wil 1 bosje rozen op de kist (ik heb altijd rozen op de vaas thuis) en verder geen bloemen. Ik wil graag dat het geld dat mensen uitsparen vd bloemen gedoneerd wordt aan stichting wens ambulance. En ik wil gecremeerd worden en mijn as verstrooien met een helium ballon. Na de crematie geen koffie en cake/broodjes maar een wijn/bier tafel met tapas en voor de kinderen een Candy bar met ballonnen clown. Als laatste wil ik van een gedragen kledingstuk van mij een herinneringendoos wordt gemaakt voor mijn dochtertje. O en lekkere dansmuziek/vrolijke muziek, niet van die tranentrekkers hoor. Als ik over 50 jaar dood ga stop me dan maar in een doodnormale kist zonder poespas. Mijn wens van geen bloemen en geld doneren blijft staan. Koffie met broodjes naderhand en mijn dochter mag beslissen wat ze met mijn as wil. Muziek mag dan wel rustig en ingetogen zijn. In beide scenario's wil ik geen foto van mij op de kist.
Hmm ik denk veel na over de dood omdat ik ernstig ziek ben en niet heel oud zal worden waarschijnlijk. Ik hoop toch wel de 60 te halen maar dat hangt er vanaf of de ziekte verergerd of niet. Ik heb opgeschreven welke liedjes ik graag wil horen en dat ik gecremeerd wil worden. De rest weet mijn man wel.
Helaas is het al uitgezaaid in mijn buik... Heb in januari een aantal maanden tot een jaar gekregen en ik ben al bijna halverwege het jaar. Ofcourse zegt Het niet alles, maar mijn lijf is een tikkende tijdbom. Bij elke controle zijn we al op onze hoede. En daarom wil ik binnenkort alles al gaan regelen. Feestje is over een paar weken om een aantal fijne redenenwat dan mooi samenvalt en om het leven te vieren.
Wat IK wil... Eigenlijk nooit aan gedacht. Is voor mij ook niet relevant, want ik ben er niet meer. Wat mijn nabestaanden nodig hebben om mijn afscheid te verwerken, daar gaat het om. Als zij een graf willen, prima, dan wordt het begraven. Als zij dit niet willen, dan cremeren. Zelfde met wel/niet bloemen oid.
Sorry bedoelde nog verder uitzaaien, had al gelezen dat het uitgezaaid, tenminste, als ze je opgegeven hebben is dat volgens mij alleen als je uitzaaiingen hebt. Maar op sommige plekken is uitzaaien natuurlijk gevaarlijker dan op andere plekken. Hoop dat je een mooi feest hebt! En dat je daarna meer tijd hebt dan waar jullie op rekenen.
Zo sta ik er ook precies in. Mijn uitvaart is niet voor mij maar voor mijn nabestaanden en die mogen doen waar zij zich goed bij voelen.
Ik ben moslima en bij ons staat het eigenlijk al helemaal tot in de puntjes vast hoe je begraven word en de rituelen daarom heen. Dus ik en mijn familie hoeven dat verder niet helemaal nog te plannen.
Ik heb mijn uitvaart niet vastgelegd omdat ik die echt voor de nabestaanden vind. Zij moeten maar kijken wat voor hen prettig voelt. Wel heb ik het met mijn man gehad over onze testamenten enzo.
Ik heb bepaalde liedjes die ik graag wil dat er wordt afgespeeld. Dit heb ik via mijn dela account kenbaar gemaakt. Verder heb ik niet veel eisen. Mijn bezittingen zullen vooral naar mijn dochter gaan omdat we niet getrouwd zijn als er iets gebeurt met mij
Ik wil graag begraven worden maar als manlief en kinderen mij liever willen begraven moeten ze dat lekker doen, het is hun afscheid en ik ben er toch niet meer! Ik heb bewust niets geregeld, mijn kinderen en man morgen alles beslissen, hun moet afscheid nemen, ik niet