Als baby was het 'meneer de directeur', nu vooral moppie/lekker ding/soepkip en m'n man noemt 'm vaak stuntel...en Stijnmedicijn, hebben nogal wat meegemaakt kwa ziektes en overlijden in de familie en zijn knuffels en vrolijkheid tovert bij iedereen een glimlach op het gezicht
Milan = Miliman Isabelle = Belliebo En verder nog wat koosnaampjes zoals schatje, poppie, vriend. Ze noemen elkaar overigens bijna altijd broer en zus. De vriendjes van Milan noemen Isabelle nu ook zus (ik denk dat sommigen echt denken dat ze zo heet ).
Vriendlief noemt dochter vaak 'kleine Woezel'. Geen idee hoe hij op dat idee is gekomen. Ik noem haar altijd apenkop of liefie.
Alles krijgt hier een andere naam! Haha! Norah; duifje, popje, toepie, floepie, muisje, vleespetje(toen ze nog geen haar had) Darko de Duitse herder; Coco, froufrou, momo, kakapoeko, krasnakoko, haringhondje, bobo, honing hondje, Frits de rode kat; koning pommes-Frits, pompom, pommie, pompie, klompje, stompie, fommie, Tommie, bompie Mitsy de witte poes; stinkie, blinkie, muisje, zinkie, brinkie Manlief; honingkoekje, honingduifje, zeg maar alles met honing ervoor, de meest zoetsappige namen vooral via whazzapp strontviooltje, poephoofd, stinkhoofd Kippen; friplies, kippies Als we het over Siem hebben zeggen we meestal, vriendje, jongen, kereltje.
hahaha herkenbaar hier een heel tenger ventje met lekkere ronde billetjes, wij noemen hem dikke billenkoning, of Prins en dan zijn naam. Dochterlief noemen wij liefkozend terrorist dit is meestal op de momenten dat zij aardig aanwezig is en vaak ook wel prinses.
Ik noem mijn dochter vaak Pluis. Of een verbastering van haar naam.. wat mijn man verschrikkelijk vindt.. en als ze zich laat horen(lees: gillen) is ze ons draakje of spookje.
Meestal de gebruikelijke koosnaampjes als lieverd, schatje en knuffeltje. Als ze een beetje zeurt is ze mevrouw met de zeurkousjes, verder gebruiken we: frummel, frutsel(tje), friemel. Oh en als ze gepoept heeft 'smelly cat', ooit mee begonnen door dat liedje van Phoebe in Friends, waarom? Geen idee! Toen ze heel klein was was het N.oortje Friemeloortje, omdat ze vaak (onbedoeld) met haar vingertjes aan haar oortjes zat te frunniken (geen oorontsteking overigens..). Onze jongste is nu 10 dagen oud en bij haar gebruik ik dezelfde bijnamen als bij onze oudste, friemel/frummel/frutsel. Andere bijnamen heb ik (nog) niet, dat zal vast in de komende maanden gebeuren
Naast de gewone poes en beer troetelnamen, noemen we Zoon Bassie kusadasi of Bassie tjoekontassie Dochter El frikandel Kind is ook echt verslaafd aan frikandellen met mayo als ze de kans krijgt Baby is nu nog bubbelguppie, maar we zien wel hoe we haar gaan noemen als ze eenmaal er is.
Oliebol voor de kleinste en magere pierlala voor de middelste. En als ze zeuren zijn het piepedosioos.
2005 : Iesje, Isa, Mooierd. De eerste 2 zijn afkortingen van haar naam. 2007 : Blondie.... omdat hij van zichzelf heel erg blond is! 2009 : Danienie, piraat. 2014 : Tink, meisje, prinsesje. En tink kwamen we op omdat ze altijd wel een glittertje op haar hoofdje heeft. Als ze niet luisteren dan heb ik eigenlijk niet echt een bijnaam. Bij onze jongste zoon wordt het vaak zijn 1ste en 2de naam. Of de achternaam. En bij de jongste dame is het ook weleens diva of dramaqueen.......
Eigenlijk alleen afgeleid uit de namen: Pepe, lise, juul. De jonste wordt ook nog wel eens monstertje of terminator genoemd (hij maakt alles stuk en is net een wervelwind soms).
Het is hier: schat, Jennepen en Jenny maar af en toe hoor. Normaal bij naam en heel af en toe boefje als ze iets niet mag en wel doet hihi
Zoals we haar in de buik al noemden, Frummel! Als ze lekker ondeugend is tot stierlijk vervelend Draak of Draakje! En ik zeg soms mijn lieve kleine Drakie. Verder mop, moppie, schatje en lekkere stinkerd als ze gepoept heeft.
Ik noem mijn zoon altijd pups of de pup haha, mijn moeder dacht laatst dat we een pup hadden gekocht.
Aapie NiNi (zo wordt ze op de crèche genoemd) Draakje Boefje Oh ja , mijn man noemt haar soms Pannenkoek als ze iets doet wat niet gaat of niet kan.