Hoi allemaal, Ik ben nieuw op dit forum. Ik lees wel al een hele tijd mee langs de zijlijn. Ik wilde even mijn verhaal kwijt omdat ik merk dat veel mensen wel vragen stellen, maar de afloop van veel verhalen niet op t forum terecht komt. Ik ben in maart van dit jaar gestopt met de pil omdat we graag een kindje willen. Na mijn onttrekkingsbloeding bleef t angstvallig stil. Eind april ben ik met teunisbloesemoliecapsules begonnen, in de hoop dat mn cyclus weer op gang zou komen. In mei heb ik 2 dagen licht bloedverlies gehad (echt heeeeel licht: soort licht beige slijm). Ik dacht natuurlijk stiekem al aan een innestelingsbloeding en ging driftig googlen. Zwangerschapstesten bleven negatief, dus helaas. Eind mei ging ik me zorgen maken en ben ik bij de huisarts geweest. Ik heb in het verleden jaren anorexia en boulimia gehad en was vooral bang dat ik mezelf onherstelbaar beschadigd had. Die vertelde me dat ik aan t eind van de zomer maar terug moest komen. Het leek alsof hij vond dat ik me aanstelde. Hij zei nog dat ik wel een eisprong kon hebben, ookal was ik niet ongesteld. (ik vertelde dat soms mn ovulatietesten licht positief waren). Dat leek me sterk, en google vertelde me ook dat dat eigenlijk niet kan. Na mn bezoek aan de huisarts ben ik vol verontwaardiging de reformwinkel binnengestapt en heb gevraagd om advies. Ik keeg monnikspepercapsules mee die ik vanaf toen ben gaan slikken. Begin juni kreeg ik weer 3 dagen beige/bruine afscheiding, wederom stille hoop dat mn menstruatie op gang kwam, maar t stopte weer. Een week later zwangerschapstest gedaan, maar die was negatief. Ik hield ook mn temperatuur bij, en mn temp kaartje is een teringzooi (pardon my french). Iedere ochtend, direct na ontwaken gemeten, elke dag wat anders (overigens zei mn moeder ook al dat ze met haar temperatuur geen kant op kon). Ik hield ook braaf mn slijm in de gaten, en ik heb geen draden kunnen herkennen. Vorige week maandag kreeg ik ineens onwijze krampen s avond. Een paar uur, heel heftig, en toen was t weg. Ik dacht ineens: die bloedingen van mij, dat zijn eisprongbloedingen! En misschien heb ik nu wel een innesteling! Maar goed, ik dacht iedere dag wel wat, dus ik nam mezelf niet al te serieus. Dinsdag gingen we een weekje op vakantie. Ik had 1 kruitvat test ingepakt, voor de zekerheid, om uit te sluiten dat ik zwanger was, zodat ik fijn op de vakantie kon focussen. Vanaf aankomst werd ik duizelig van de wijn. Ik dacht nog: dat is de warmte, of de goedkope wijn. Toch heb ik zaterdag een test gedaan. Het was de kruitvat plustest, de luxe uitvoering, waar iedereen zo negatief over is. Na 20 minuten verscheen de beruchte pennenstreep. Ik blij. En googlen. En ja hoor: een pennenstreep was ongeldig. Ik verdrietig. Dus voor de zekerheid bij de lokale apotheek een nieuwe test gehaald. Zondagochtend opnieuw getest met een casette van een buitenlands merk. Geen gebruiksaanwijzing, dus beetje gokken hoe hij werkt. Maar het ding ziet eruit als de kv 2v5. Na 5 minuten lichte schaduw. Na een paar uur een echte tuurstreep. Weer terug naar de drogist voor 2 extra testen. Gister getest, en de tuurstreep is een stuk minder tuur geworden. Ik ben al een paar dagen misselijk bij t ontbijt, dus voor mij is het een uitgemaakte zaak. Man lief gelooft t pas als 'het een dikke streep is' want volgens hem zou '1 hcg al een dikke streep moeten maken' en is 'dat streepje van jou' een voorgedrukte lijn (ook al kon hij op de blanco test niets ontdekken). De schat. We vliegen vanavond terug en als woensdag in nederland de test positief is bel ik de huisarts. Het is nog heel pril, maar ik ben voorzichtig blij. Vooral omdat ik toch zwanger kan zijn, zelfs zonder dat ik een natuurlijke menstruatie heb gehad. Even kort samengevat, om iedereen een beetje hoop te geven: Een eetstoornis verleden is meestal geen belemmering om zwanger te kunnen worden (mits je gezond leeft). Een uitblijvende menstruatie hoeft niet te betekenen dat er geen eisprong is. De pennenstreep van de kruitvat is vroeg positief (bij mij althans). Monnikspeper helpt (misschien) met het herstellen van je cyclus na pilgebruik (kan ook toeval zijn natuurlijk). Ik ben benieuwd wanneer ik naar de vk moet voor een echo als mn menstruatie zo lang is uitgebleven. Het zou helemaal een mop zijn als ik al 10 weken onderweg ben.. maar daar ga ik even niet vanuit . Iedereen heeeeel veel succes met zwanger worden!
Als je al 10 weken zou zijn zou je geen tuurstreepje hebben maar een dikke vette streep , tenminste dat zou zo horen.. Een test mag je normaal na een uur al niet meer bekijken qua geldigheid, dus alleen een verse duidelijke streep betekend echt zwanger.. Ik vind je man wel een beetje gelijk hebben dat het dus NOG niet echt duidelijk is, dus of je bent heel vroeg of je bent niet zwanger.. Ik hoop voor je dat je zwanger bent natuurlijk!!! dus dat die streep snel een vette streep mag worden!
na 20 minuten of ee half uur of een uur zijn ze niet meer geldig ik hoop voor jou dat positief is maar zou inderdaad al een dikke streep moeten zijn
Hoi allemaal, Jullie hebben natuurlijk gelijk dat ik voorzichtig moet zijn met conclusies trekken. Ik denk zelf dat ik de eerste test 11DPO heb gedaan. Dus 'te vroeg'. Is alleen onmogelijk om uit te rekenen omdat ik geen cyclus heb. (Dat van die. 10 weken was een grapje) De eerste test heb ik inderdaad te laat afgelezen (20 min). De 2e en 3e ruim binnen de tijd. Ik heb later de hoteldokter gevraagd om het doosje te vertalen en hij zegt: streep = streep. Volgens hem ben ik zwanger nadat hij mn testje bekeken had. Ik weet dat er nog vanalles mis kan gaan, en ik wil nog even bevestiging van een NL test, maar vooralsnog voorzichtig blij
Was je tuurstreep van gisteren wel af te lezen binnen de gegeven tijd? Het kan goed zijn dat je te vroeg hebt getest. Bij 10 weken zwangerschap had je een knaller moeten hebben. Gewoon even door blijven testen.
Ik hoop niet dat je boos wordt om wat ik nu ga zeggen, maar eerlijk gezegd vind ik je een klein beetje obsessief. Ik begrijp als geen ander hoe graag je zwanger wilt worden, maar probeer het een klein beetje van je af te zetten. Nog maar 'net' gestopt met de pil en nu al aan de homeopatische middelen. Geef je lichaam zelf de kans om het op gang te laten komen. Misschien heeft het gewoon even wat meer tijd nodig. Wat de andere meiden hier ook zeggen: als je al een paar weken zwanger bent, dan moet de streep van de test af knallen en zou je niet hoeven 'turen'. Ook staat er heel vaak op de verpakking dat je na zoveel minuten de test niet meer af moet lezen omdat hij dan niet meer betrouwbaar is. Ik begrijp je zorgen om het niet ongesteld worden en vind het hartstikke lief dat je probeert om anderen een hart onder de riem te steken, maar probeer voor jezelf nog een klein beetje een reserve in te bouwen, mocht het onverhoopt niet zo zijn. Nogmaals, dit is absoluut niet lelijk bedoeld, maar probeer het een klein beetje los te laten. Dat komt een zwangerschap alleen maar ten goede. En ik spreek uit ervaring
Als je bij de 2de en 3de test binnen tijd een licht streepje had lijkt het me toch een (prille) zwangerschap. Voorzichtig gefeliciteerd. Ik weet niet wanneer je terug komt maar je kan overmorgen weer testen, hcg verdubbelt om de dag. En ik denk niet dat de testen in het buitenland beter of slechter zijn dan in NL, wel de houdbaarheiddatum controleren
je kan toch helemaal niet spreken van DPO NOD e.d. als je niet ongesteld word om mee te beginnen / kortom een cyclus hebt... verder heb je geen licht positieve ovulatietesten, deze horen te knallen wil je een ovulatie hebben (en dat zie je dan vaak het beste in een serie) licht positief heeft iedereen dat houd in dat je GEEN ovulatie binnen 48 uur kan verwachten.
Ik ook niet. Overigens is het nu vrijdag en TS heeft niet meer gereageerd. Of ze is aan het feesten dat ze zwanger is of haar conclusies waren voorbarig......
@Be Happy, Hahaha... Ik hoop natuurlijk ook op een feestje voor haar, maar aangezien ze hier niets meer heeft laten horen (en gister nog wel online was)...