hoi hoi ik heb hier een klein probleempje sinds een paar dagen slaapt fynn overdag niet meer.hij wil niets meer.normaal liep hij eigenlijk gelijk als we hem weg legde.hij wil echt alleen maar bij iemand liggen maakt niet uit bij wie. de box heeft hij de eerste 2 weken veel ingelegen gaf geen probleem. zijn bedje wil hij niet.dewieg ook niet.hij schreeuwt gelijk de hele boel bij elkaar.nu durf ik hem nog niet te laten huilen hij loopt gelijk blauw aan hij maakt zich zo over stuur dat vind ik eng. zijn er mensen die dit herkennen? en heeft er iemand tips?
als je hem in slaapt krijgt op je arm zou ik het zo doen , je gaat hem er niet mee verwennen hoor. als hij in slaapt valt in je arm en je legt hem dan neer, schreeuwt hij dan ook? anders eens proberen hem in te bakeren, dan voelt die zich wat veiliger want een wieg of park kan voor zo'n kleintje enorm groot lijken en angst aanjagen. als er echt niks helpt zou ik toch eens naar de ha gaan met hem want mischien heeft hij wel een oorontstekeing ofzo. ze hebben daar niet altijd koorts van ( de mijne in elk geval niet) maar kunnen er wel pijn van hebben. je kan zo in ieder geval uitsluiten dat er medisch niks aan de hand is ook
Nikolai wilde ook niet slapen in het begin. Alleen in de box. Dus deed hij zijn hazenslaapjes in de box. Daarna heb ik hem op mijn arm laten inslapen en hem terug gelegd in de wieg. Eerst werd hij altijd krijsend wakker, later niet meer. Vervolgens heb ik hem na elke voeding wakker in de wieg gelegd. Speen erin. Eerst nog 10x terug lopen om dat dat ding eruit was, maar nu slaapt hij braaf in z'n wieg overdag. Nu alleen 's nachts nog.
op de arm valt hij wel in slaap en dan kan ik hem na een poosje ook goed weg leggen. tegen een uur of 8 in de avond gaat hij trouwens wel zonder problemen slapen dan kunnen we hem gewoon in bed leggen dan slaapt hij tot 12 uur krijgt de voeding en dan slaap hij door tot 5/6 uur.dan gaat het wel goed alleen overdag geeft problemen.
Is hij niet te snel geprikkeld overdag? Hier ook vooral slaapproblemen overdags gehad met Yelena. Bij haar lag het dus inderdaad aan de hoeveelheid prikkels. Die zijn er overdag natuurlijk meer dan 's avonds (denk alleen al aan het licht wat dan wegvalt).
Hai Blusvrouw, Hier was het precies hetzelfde. Overdag een drama en vanaf een uur of 8 ging het ok. Ik heb toen het boek van Ria Blom gelezen 'Regelmaat en inbakeren' en kwam er toen achter dat wij ons meisje toen nog veel te weinig eenduidigheid en regelmaat aanboden. Dus maak het voorspelbaar voor je kind. Zij geeft handreikingen aan hoe je die eenduidigheid en voorspelbaarheid kunt toepassen met of zonder inbakeren. Wij hebben er toen voor gekozen om ook te gaan inbakeren, omdat mevrouw zo onrustig met haar armen was. Als ze dan eenmaal sliep, maaide ze zich na een kwartier wakker. Het inbakeren en de regelmaat hebben hier ontzettend goed geholpen! Succes ermee, Groet Snoozie
ja daar had ik aan gedacht maar als ik hem dan op zijn kamer leg gordijn dicht is het net zo donker en rustig ook. nu gebeurd er ier ik huis weinig geks dus ik zou niet weten wat hem prikkelt. ik merk wel dat als er veel herrie is (kinderwagen in een drukken stad) dan slaapt hij gelijk en vast ook
Overprikkeling inderdaad. Voorlopig troosten totdat ze in slaap valt op je armen kan op den duur wel helpen hoor: dan kan ze haar prikkels tenminste weer even kwijt en slaapt ze mogelijk straks daardoor ook weer beter. Als ik het zo lees hier op dit forum hebben veel kindjes van die leeftijd er op den duur last van Tobe hier in ieder geval ook. Maar goed, ik heb hem laten huilen en na 2 dagen was het al bijna helemaal over.
Hier precies hetzelfde gehad. Het is heel belangrijk om voor regelmaat te zorgen. Zo gauw je kind moe wordt, actie ondernemen. Niet meer gezellig doen, maar meteen beginnen om hem in slaap te krijgen. Ik heb een tip gebruikt uit het boek "lekker slapen zonder huilen". Julian viel bij mij op de arm binnen no-time in slaap. Op het moment dat hij bijna in slaap viel, ging ik zogenaamde signaalwoorden gebruiken. Dit kan van alles zijn, als je kindje het maar gaat ascocieren met in slaap vallen (ik zeg: "shh ga maar lekker slapen"). Ik heb dit een hele dag gedaan. Zo gauw hij sliep, legde ik hem in bed en hield ik mijn handen nog even op hem zodat ik niet meteen helemaal weg was. De volgende dag merkte ik dat zijn ogen al dichtvielen op het moment dat ik die signaalwoorden zei. Bleef heel snel hangen dus! Als je merkt dat dit werkt, ga je hem steeds iets wakkerder in bed leggen. Maar je blijft die woorden gebruiken. Sinds deze week kan ik hem gewoon wakker in bed leggen terwijl ik één keer de signaalwoorden zeg. Dan loop ik weg en gaat meneer slapen. Ik voelde me een complete malloot toen ik tegen hem zat te fluisteren, maar het werkte dus wel. En snel ook. Binnen 2 weken. Je moet er wel even de rust voor nemen en consequent zijn. Hoop dat jij hier ook iets mee kunt!
Dat hebben we met Sanne ook gehad. Wel huilde Sanne erg veel daarbij en nog meer dingen, uiteindelijk bij de osteopaat beland. Maar ik heb toen de Puckababy gekocht en meer rust en regelmaat toegepast, vanaf die tijd gaat het goed. Ook in combinatie dat wij bij de osteopaat zijn geweest hoor. Ze had een werveltje scheef zitten en een zenuw in de knel, daarbij kwam dat ze teveel prikkels kreeg waar zij absoluut niet tegen kan.
Prikkels hoeven trouwens niet eens drukte of gekke dingen te zijn hoor! Het kan al de omgeving verandering zijn (van slaapkamer, naar huiskamer, box op de arm) overal zijn net weer nieuwe dingen te zien/horen. Al deze 'prikkels' komen nog als een grote ruis op die kleintjes af, ze kunnen nog niets onderscheiden, hierdoor hebben veel jonge baby's vaak ook een huiluurtje 's avonds om de prikkels van de dag te verwerken. Maar de voorspelbaarheid voor zo'n kleintje van wat komen gaat (dit hebben ze idd heel snel door) kan echt heel veel goed doen. Ria Blom raad bijv. het volgende ritme aan: slapen, uit bed is luier verschonen, daarna fles dan even lekker knuffelen daarna eventueel in de box en zodra je tekenen van vermoeidheid ziet (oogjes wrijven, gapen, jengelen) je kindje wakker in bed leggen, zodat het leert zelf in zijn bedje in slaap te vallen. Succes ermee!
Jenna wilde vanaf het begin overdag al niet slapen. Alleen op de arm. Dat heb ik gewoon gedaan en dan een denkentje op de bank of de wagenbak en als ze dan sliep haar daarin gelegd. Sinds 1,5 maand slaapt ze (zonder in slaap wiegen) in haar eigen bedje. ik heb haar dus niet verpest zoals vele het noemen
Er hoeft niet altijd iets medisch te zijn hoor.. Ik ken een vrouwtje haar dochtertje sliep met 14 weken oud al helemaal niet meer overdag. Niks aan de hand, dat meisje had gewoon weinig slaap nodig en sliep van 18 uur tot 8 uur..
de tip om hem inslaap te laten vallen op de arm helpt wel ik ga nu met hem op het bed zitten en dat sus ik hem in slaap dan wacht ik 15 minuten en dan leg ik hem weg in de wieg en dan slaapt hij zo 2 uurtjes! ik ben alleen zo bang dat ik hem "verpest" mijn schoonmoeder vind al dat ik hem verwen omdat ik voed op verzoek en dat hij ook bij ons op de kamer slaapt in de wieg
onzin, verwennen niet, ik voed ook alleen op verzoek en dat werkt prima, er zit ongeveer zelfs een ritme in, elke dag rond dezelfde tijdstippen. en op je kamer laten slapen, dat kan tochook gewoon, tis dat ik er geen ruimte voor heb in mn slaapkamer.
Hi Snoozie, Wat leuk je hier weer tegen te komen! Maar goed blusvrouw, ik heb het boek niet gelezen, maar ik heb mijn zoon op een gegeven moment ook meer regelmaat en rust aangeboden omdat hij nogal snel overprikkeld was. Overdag bracht ik hem naar zijn wieg (in het begin lag hij altijd in de kinderwagen in de woonkamer) en we hebben hem een paar weken ingebakert, dat werkte voor hem heel goed. Sindsdien slaapt hij thuis als een zonnetje, op de creche vindt hij het nog wel moeilijk. Succes!