Ik heb een vraagje, wat is ongeveer het aantal weken dat een baby zijn hoofdje gaat optillen. Mijn baby is nog erg slap met zijn hoofdje ondanks het vele oefenen op een dag (telkens een paar minuten) Maar hij begint zich al wel om te draaien. Ik schrok uiteraard want wat als hij dit 's nachts doet... Heeft iemand misschien ideeen/tips?
Als hij op zijn buik ligt bedoel je? Irem deed dit al vanaf de tweede week, tenminste, toen kon ze zelf haar hoofd omdraaien en echt optillen een paar weken laten. Ik leg haar sowieso een paar keer per dag op haar buik zodat ze kan oefenen. Misschien op dat moment zijn aandacht trekken met een speeltje ofzo, zodat hij daarnaar wil kijken en zijn hoofd gaat optillen? Anders heeft het cb misschien nog tips over hoe dit te oefenen. Kan me voorstellen dat het eng is als ie op zijn buikje gaat liggen maar zijn hoofd niet optilt.
de een is nou eenmaal snelller als de andere. voordat ze echt stevig zijn in hun nekje duurt heel lang.
Hallo, Het is voor elke baby anders heb ik me laten vertellen. Ons kind had eigenlijk vlak na zijn geboorte de nek al omhoog. je zag hem helemaal waggelen met dat grote hoofd op dat kleine nekje. Ik denk dat het ook te maken heeft met nieuwsgierigheid. Hij kan zijn hoofd gewoon niet stilhouden. Steeds aan het draaien vanaf het begin. Nu is hij 3,5 maand en zijn hoofd staat bijna constant rechtop. Maar schijnt dat het bij elke baby anders is... groet, Jeanine
Hier hebben we eigenlijk hetzelfde, we doen vaak de oefeningen door hem op z'n buik te leggen, maar dan legt hij gewoon zijn hoofd naar de zijkant en denkt, zo kan ik ook ademen dus waarom zou ik moeite doen om mijn hoofd op te tillen? (zie foto) Maar als je hem gewoon optilt kan hij al wel zijn hoofd goed rechtop en stil houden, gewoon blijven oefenen denk ik dus..
Maar zo doet ie het ook weleens.. de laatste twee weken wel steeds vaker, hij probeert nu ook een beetje te tijgeren, erg schattig, hij komt gewoon serieus vooruit! Wat bij ons ook wel werkte is op de bank voor de televisie, hem op zn buik liggend op je schoot, met z'n gezicht naar de TV.. Onze kleine is nogal nieuwsgierig dus voor bewegende beelden wil hij opzich nog wel eens zijn hoofd optillen
Haha, wat moest ik lachen je foto, precies wat Xavi ook denkt. Lekker hoofd naar de zijkant, dan kan het toch ook... We oefenen ons suf met Xavi maar dat hoofdje wil nog niet echt. En inderdaad met veel andere dingen wordt zijn hoofdje al wel stabieler. We blijven dus maar door oefenen.
Hier duurde het ook een tijdje! Ik geloof dat ie ruim 4 maanden was toen ie het eindelijk een beetje deed. Heb hem veel op zijn buik gelegd maar dat was altijd 1 groot drama Komt vanzelf goed
Wat ik trouwens ook deed is hem op mijn borst leggen 's avonds (terwijl ik half rechtop zat). Dan ging het tillen voor hem makkelijker en hield ie het dus ook langer vol. Zo werden zijn nekspieren steeds iets sterker.
Die tv werkt goed he Maak ik ook mooi misbruik van!! Ik kreeg van het cb ook de opdracht om mijn meisje (3mnd) wat meer op haar buik te leggen om haar nekje te oefenen. Ze is heel nieuwsgierig maar ook lui, dus het enige wat werkt; voor de tv, ideaal!! haha.. Het zal vast wel komen als je een paar keer per dag oefent hoor. Komt vanzelf!
mijn oudste lag met 9 weken al steunend op zijn ellebogen rond te kijken met zijn hoofd omhoog.. mijn jongte is morgen 8 weken en die zie ik dat volgende week nog niet doen dus is echt verschillend denk ik
Nou die kleine van mij is morgen 12 weken, maar die vind het ook echt maar niks om op zn buik te liggen, laat staan zn hoofdje op te tillen.. dan is het echt brullen geblazen. het enige wat er dan omhoog komt is zijn kontje hahahaha! Hebben al veel dingen geprobeerd, tegen hem praten, rammelspeeltjes..
Jeeej, mn zoontje kon vandaag wel gewoon zn hoofdje een tijdje omhoog houden! We hebben hem gewoon in de box op zn buik neergelegd. En hem dan gewoon zijn gang laten gaan, dus zijn we gewoon op de bank gaan zitten en naar hem kijken af en toe.. Maar doordat hij graag wil weten of je in de buurt bent moest hij wel zn hoofdje optillen.
onze dochter is vandaag 3 weken en ze is echt giga sterk in haar nek. zelf bij het cb waren ze helemaal verbaast! zal wel erfelijk zijn want haar zus had precies het zelfde
Hier mijn meisje dus ook al met 2 weken he. Gewoon rustig een minuut met dr koppie omhoog. Mijn zoontje daarentegen deed dat met 3 maanden nog niet. En dat is ook goed gekomen
Mijn zoontje hield vanaf het eerste moment al zijn hoofdje rechtop. Nooit bij stil gestaan dat dat juist in zijn geval helemaal niet goed was. Hij had ongelofelijk veel pijn tijdens de bevalling gehad en had heel veel last van zijn nekje. Hij kon dus niet goed ontspannen. Nu trouwens wel weer hoor Komt vanzelf goed het ophouden van zijn hoofdje. Je zal zien over een tijdje doet hij niks anders meer.