In juni is er bij de tandarts een gaatje in m'n kies gevuld. Het was daarna gevoelig, maar dat is wel vaker vlak na het vullen, dus dat leek me normaal. Ook van het feit dat warm/koud lang zeer bleef doen aan die kies, lag ik niet echt wakker. Ik heb nogal veel vullingen en daarbij was dat ook vaak zo (vooral met witte vullingen) Dit keer bleef ik er langer last van houden, dus heb ik begin augustus (nadat ik bijna 4 weken op vakantie was geweest) gebeld met de tandarts. De assistente zei me dat de vulling waarschijnlijk te hoog was en dat hij afgeslepen kon worden. Gelukkig had ik snel een afspraak en de vulling is nu (geloof ik) weer ok. Alleen vind ik het een beetje gek dat ik vandaag een rekening kreeg voor het bijwerken van de vulling. Het is toch niet mijn schuld dat die vulling te hoog uitgevallen was? De tandarts moet toch gewoon goed werk afleveren? Het voelt een beetje vreemd dat ik moet betalen voor het herstellen van een fout van de tandarts. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik meen me te herinneren dat er één of meerdere (ex)tandartsassistenten op dit forum zaten... Hellup!!
Ja, dit hebben wij ook vaak in de praktijk. Hij mag het rekenen als een consult.. ongeveer 19euro... als ik het goed heb. Is voor de gereserveerde tijd. Maar even heel stiekem gezegd... ik ben het daar nooit mee eens... en als mensen dan bellen met deze vraag kan ik dat niet zeggen natuurlijk :x Lees..krijg ik ongelooflijk op mijn flikker van de baas! Kan het mijn mening wel zijn... hij mag het gewoon rekenen.
Het is inderdaad geoorloofd om een consult (c13) in rekening te brengen al moet ik zeggen dat wij dat eigenlijk nooit doen, we vinden het een beetje bij de behandeling horen. Het is niet echt een fout van de tandarts hoor, als je lang met je mond open gelegen hebt of verdoving hebt gekregen bijt je soms na een behandeling net iets anders dicht dan normaal en zijn zulke dingen niet altijd even makkelijk te zien.
nee maar daarvoor heb je aan occlusiepapier, als je dan op allerlei manieren laat articuleren kan je dat prima zien.
Mijn vriend heeft dat ook een keer gehad, moest ook betalen, is toen heel boos geworden en toen hoefde hij niet meer te betalen . Wij hadden eerst een andere tandarts, die was echt heel goed, nooit gedoe en heel snel klaar, onze huidige tandarts is een half uur bezig met een gaatje vullen....
IK vind ook dat het bij de "garantie" hoor. Daar zijn toch ook iets van wettelijke regels voor? Of is dat bij tandartsen niet van toepassing?
Dank voor alle reacties! Er is inderdaad alleen zo'n C13 consult gerekend. Tis niet dat ik te beroerd ben om te betalen hoor, vooral niet als het maar 19 euro is, maar ik wilde even weten of ze het wel 'mochten' zegmaar. Nu ik weet dat het geoorloofd is, voelt het in elk geval niet oneerlijk meer, haha. Misschien dat ik morgen nog wel even bel, maar ben meestal niet zo'n held met dat soort dingen, dus dat gaat erg van m'n bui afhangen. Nogmaals bedankt in elk geval!