Vorige week een cadeautje besteld voor ons nichtje via de webshop van Intertoys. Maandagochtend kreeg ik een e-mail dat ons pakketje was aangemeld bij PostNL en kon ik d.m.v. een link met barcode de verzendstatus bekijken. Echter is het inmiddels woensdag en staat er nog altijd "Geen zending gevonden met deze barcode." Nu zitten we natuurlijk met feestdagen en snap ik dat het verzenden wat langer kan duren, maar zou mijn barcode dan niet gewoon herkend moeten worden? Iemand hier ervaring mee?
Dat klopt wel Waarschijnlijk wordt hij vandaag pas gescand en meegenomen naar de sorteercentrale Elke keer als het pakket weer ergens heen gaat wordt het gescand. De eerste keer scannen moet dus nog gebeuren. Nog even geduld. Ik denk dat het vandaag ook nog niet zal zijn maar morgen. ( ik heb een paar jaar geleden op de pakketservice van TPG/TNT gewerkt... )
Hier precies het zelfde met een pakket van Nespresso. Mail van verzending is heb ik binnen, maar via T&T is niets te zien. Althans de barcode wordt niet herkend.
Dat was inderdaad ook mijn gedachte. Ik twijfelde alleen of het dan ook klopt dat de gehele barcode niet wordt herkend. Bij andere bestellingen zie ik in ieder geval altijd íets staan. Ik zou verwachten dat wanneer het op maandagochtend blijkbaar is afgegeven aan PostNL ik op woensdag toch wel iets van een status zou moeten zien(bijvoorbeeld dat het net afgegeven is. in magazijn/sorteercentrum oid). Maandag en dinsdag waren gewoon werkdagen.
Ik heb het ook geregeld had gehad bij h&m. Dan kreeg ik een t&t code en die was dan pas na 3 dgn zichtbaar ofzo. Tot die tijd stond er dan steeds onbekende code.
Ik dacht dat er dan altijd kwam te staan als aangemeld. Althans dat is bij ons wel zo zodra wij de etiketten afdrukken krijgen de klanten de track en trace code en daar staat altijd aangemeld..
Klopt... Daadwerkelijk scannen is een tweede. Du als een bedrijf aanmeldt...dan is er wel een code maar verder nog niet mee het traject in. Dit ligt waarschijnlijk niet bij PostNl maar bij het bedrijf waar het vandaan moet komen. Zij hebben alleen aangemeld maar nog niet fysiek het pakket aangeleverd.
Je pakket is dan alleen aangemeld bij het bedrijf waar je besteld hebt, maar het bedrijf moet het dan nog naar het postkantoor brengen.
Aha! Dat vermoeden had ik al. Zo staat het echter niet in hun e-mail, daaruit maak ik namelijk echt op dat mijn pakket al daadwerkelijk in handen van PostNL is. Ik bestel best veel en heb dit eigenlijk nog nooit gehad. Vanassem, Bijenkorf, bol.com, toysxl, zalando enz altijd keurig duidelijk en snel qua verzenden. Soms dezelfde avond of nacht nog een track&trace/barcode met een duidelijke status. Voor mij niet snel meer een bestelling bij Intertoys. Ik weet dat het rond deze tijd iets langer kan duren, maar ik ben nu inmiddels 7 dagen verder na bestelling/betaling en verwacht van een beetje bedrijf toch wel dat ze (ondanks feestdagen) het pakketje hadden kunnen overdragen aan de verzender. Nichtje zal nog iets langer op haar cadeautjes moeten wachten