Geen zending gevonden met deze barcode.

Discussie in 'De lounge' gestart door Yummy, 1 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Vorige week een cadeautje besteld voor ons nichtje via de webshop van Intertoys.
    Maandagochtend kreeg ik een e-mail dat ons pakketje was aangemeld bij PostNL en kon ik d.m.v. een link met barcode de verzendstatus bekijken.

Echter is het inmiddels woensdag en staat er nog altijd "Geen zending gevonden met deze barcode." Nu zitten we natuurlijk met feestdagen en snap ik dat het verzenden wat langer kan duren, maar zou mijn barcode dan niet gewoon herkend moeten worden? Iemand hier ervaring mee?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Dat klopt wel

Waarschijnlijk wordt hij vandaag pas gescand en meegenomen naar de sorteercentrale

Elke keer als het pakket weer ergens heen gaat wordt het gescand.

De eerste keer scannen moet dus nog gebeuren.

Nog even geduld. Ik denk dat het vandaag ook nog niet zal zijn maar morgen.

( ik heb een paar jaar geleden op de pakketservice van TPG/TNT gewerkt... )

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Kan inderdaad nog even duren door oud en nieuw.

Wacht het gewoon nog even een paar dagen af.

4. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Hier precies het zelfde met een pakket van Nespresso.
    Mail van verzending is heb ik binnen, maar via T&T is niets te zien. Althans de barcode wordt niet herkend.

5. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Heeft de post maandag en dinsdag dan niet gewerkt.? Oudjaarsdag is toch geen feestdag.?

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Dat was inderdaad ook mijn gedachte.

Ik twijfelde alleen of het dan ook klopt dat de gehele barcode niet wordt herkend. Bij andere bestellingen zie ik in ieder geval altijd íets staan. Ik zou verwachten dat wanneer het op maandagochtend blijkbaar is afgegeven aan PostNL ik op woensdag toch wel iets van een status zou moeten zien(bijvoorbeeld dat het net afgegeven is. in magazijn/sorteercentrum oid). Maandag en dinsdag waren gewoon werkdagen.

7. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Ik heb het ook geregeld had gehad bij h&m. Dan kreeg ik een t&t code en die was dan pas na 3 dgn zichtbaar ofzo. Tot die tijd stond er dan steeds onbekende code.

8. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Ik dacht dat er dan altijd kwam te staan als aangemeld.

Althans dat is bij ons wel zo zodra wij de etiketten afdrukken krijgen de klanten de track en trace code en daar staat altijd aangemeld..

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Klopt...

Daadwerkelijk scannen is een tweede.

Du als een bedrijf aanmeldt...dan is er wel een code maar verder nog niet mee het traject in.

Dit ligt waarschijnlijk niet bij PostNl maar bij het bedrijf waar het vandaan moet komen. Zij hebben alleen aangemeld maar nog niet fysiek het pakket aangeleverd.

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Het duurt na verzending ook nog 24-48 uur voordat de code zichtbaar is.

11. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je pakket is dan alleen aangemeld bij het bedrijf waar je besteld hebt, maar het bedrijf moet het dan nog naar het postkantoor brengen.

12. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Aha! Dat vermoeden had ik al. Zo staat het echter niet in hun e-mail, daaruit maak ik namelijk echt op dat mijn pakket al daadwerkelijk in handen van PostNL is.

Ik bestel best veel en heb dit eigenlijk nog nooit gehad. Vanassem, Bijenkorf, bol.com, toysxl, zalando enz altijd keurig duidelijk en snel qua verzenden. Soms dezelfde avond of nacht nog een track&trace/barcode met een duidelijke status.
    Voor mij niet snel meer een bestelling bij Intertoys. Ik weet dat het rond deze tijd iets langer kan duren, maar ik ben nu inmiddels 7 dagen verder na bestelling/betaling en verwacht van een beetje bedrijf toch wel dat ze (ondanks feestdagen) het pakketje hadden kunnen overdragen aan de verzender.
    Nichtje zal nog iets langer op haar cadeautjes moeten wachten :)

13. Groentje

Groentje Bekend lid

6 jul 2007
    641
    4
    18
    Heb met Intertoys nooit problemen gehad, altijd snelle verzending/levering.

Deel Deze Pagina