Hebben jullie dat ook?

Discussie in 'De lounge' gestart door jessy77, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hebben jullie dat niet? Dat je bij een bepaald nummer aan iemand denkt en daar helemaal emotioneel van kan raken omdat het woord voor woord klopt?

Ik wel:) Vandaag lekker tijdens de schoonmaak mijn muziek opgezet en er zaten er 2 bij waarvan ik echt even heel hard moest brullen:)

Eentje doet me aan mijn ouders denken en 1 aan mijn dochtertje;

YouTube - Charice "Always You" OFFICIAL Music Video

YouTube - In my daughter's eyes lyrics - Martina McBride

Als ik na deze 2 luister zit ik dus werkelijk waar helemaal te snotteren, het raakt me dan zo.

Was eigenlijk benieuwd of er nog meer waren die zoiets hebben en zo ja, bij welk nummer?

2. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ja ik heb dat met het liedje van Katie Melua - Nine Million Bicycles. Dit omdat mijn lieve opa dit zo'n mooi liedje vond en hij er tranen van in zijn ogen kreeg kort voor zijn dood. Dit liedje hebben we ook gedraaid tijdens zijn crematie *snik*. Ik kan het liedje ook niet horen, dus luister er ook niet naar.

En natuurlijk bij het liedje van Trijntje Oosterhuis - Nu dat jij er bent. Het is zo waar!!

3. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Niet echt iets wat qua tekst helemaal klopt. Maar op de dag dat mijn opa stierf heb ik 's middags het nummer Dansen aan Zee gehoord van Blof. Ik startte mijn auto en precies kwam de zin: "Een afscheidswals aan de waterlijn". Toen wist ik gewoon dat mijn opa er niet (lang meer) zou zijn en dat klopte dus ook. Heel eng!!

4. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hansen thomas - beeld zonder geluid ! Woord voor woord klopt t !!

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik wordt altijd helemaal emotioneel van het liedje 'Butterfly kisses at night' van Bob Carlisle

6. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    In de Ik-vorm is word "word" dus zo geschreven, heb er lang op gewacht voor ik je op een fout kon betrappen, niet rot bedoeld hoor, maar jij doet het ook in mijn en andere topics :p

7. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ik kan niet luisteren naar het nummer 'dochters' van Marco Borsato, misschien komt dat in de toekomst nog

8. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Het nummer Thuis van Guus Meeuwis. Daar krijg ik de rillingen van.

9. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

meestal als een nummer mij veel doet kan ik er niet naar luisteren, ik zet het dan af of ga naar een andere zender, dat was trouwens helemaaaal erg toen ik zwanger was :D , pffff, toen had ik niet vaak muziek opstaan terwijl muziek mijn hobby is en ik ermee ben opgegroeid.

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb dat met Moby's 'At least we tried', ik hoef er maar aan te denken er er staat kippenvel op mijn armen.

Ik luisterde veel naar Moby's 18 in 2004, vanaf die zomer had ik een kortdurende (6 mnd) lange afstandsrelatie met een Italiaanse jongen. Na dat we een half jaar veel geskyped en op en neer gereisd waren (op arme studenten budgetten), hebben we er een punt achter gezet. Ik ben er al lang en breed over heen, ben dolgelukkig met mijn man, maar het is een soort enorme melancholie over die tijd, die mijn studententijd afsloot.

Deze tekst is het refrein:

At least we tried but we lost it
    I will remember
    How you stood there and you smiling
    And you smile there with me

... en zo was het laatste afscheid toen ik uit Italie wegging precies. We wisten allebei dat het over was, dat het niet ging, dat we op een punt waren waar de afstand te moeilijk was. Maar we maakten het niet uit. Dat gebeurde pas een paar weken later, het liefdesverdriet had ik eigenlijk al bij dat afscheid, voor het uitging. :)

11. susy26

susy26 Niet meer actief

Ik heb dat met t liedje van Beyonce...HELO. Zo'n mooi nummer! Als ik dat opzet ,dan krijg ik ook kippevel,en dat speciaal voor mijn schatje! Supernummer,en zo gemeend! woord voor woord!

12. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Why - The Cats.. gedraaid toen een vriend van ons is overleden..

Ook vind ik het nummer I'll find my way home - Jon and Vangelis
    erg mooi..!

13. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    dat heb ik met een nummer van phil collins... al van kinds af aan,

14. nicole26

nicole26 Niet meer actief

15. Aura

Aura Niet meer actief

Ik heb het bij heel veel nummers....muziek maakt altijd veel in mij los..... Maa standaart komt de ''ugly'' cry bij Celine Dion - Fly little wing.... moet ik altijd aan ons Sterretje denken.

en ik heb het de laatste weken heel erg bij Wim Sonneveld- Het dorp..... mijn oma (nog jong 68) is deze week naar een verzorgingshuis gegaan en mijn opa woont nog thuis en is voor mij ook een soort van thuis en als ik nu langs het huis kom.....
    ''Ik was een kind en wist niet beter....dan dat het nooit voorbij zou gaan'' SNIK

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    With or without you - U2

Was voor mij en mn ex nogal n waarheid. 11 jaar gedoe enzo maar toch bij elkaar blijven. Uiteindelijk ben ik wel bij hem weg gegaan (lang verhaal) en heeft hij uiteindelijk zelfmoord gepleegt....
    Ik ben nu eindelijk zover dat ik dit nummer redelijk kan aanhoren zonder dat t me helemaal aan diggelen slaat.

Mijn man heeft dat met litle star van madonna...gedraaid op n begrafenis van n meiske van 3... Heel dat album kan hij niet aanhoren, bang dat t volgende nr dit nr is.

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Beetje kinderachtig;)
    -----------------------------------------------------------------

Ik word emotioneel van het nummer 'samen zijn' van Willeke Alberti dit nummer werd op de crematie gedraaid van m'n oma dit is inmiddels meer dan 10 jaar geleden en toch raakt het me steeds weer.

18. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Vind ik ook, maar goed blijkbaar doet Christy het zelf ook....

19. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    #19 Bolly, 23 jan 2010
    Laatst bewerkt: 23 jan 2010
    lady in red

denk ik altijd aan mijn nichtje die overleed op haar 8ste mijn beste vriendin ging heen. weet niet waarom maar als ik dit hoor denk ik aan haar.

ja echt waar een nummer van chopin ( moet het even zoeken )Gevonden :)

Chopin Nocturne Op. 9 No. 2

go wat ga ik hier altijd van janken, en weet nooit waarom maar het doet mij wat.

20. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Mika happy ending was het eerste nummer dat ik hoorde in de auto nadat we het nieuws hoorde bij de vk . (MK 2008)

No hope , no love , no glory ... No happy ending

En mijn liedje voor hem of haar was echt Lenny krevits - I'll be waiting .... Zo moooi .
    Kan het ook echt niet luisteren zonder te huilen...

Deel Deze Pagina