Als mensen aan mij vragen hoe het gaat kijken ze automatisch naar mijn buik.. Er is alleen nog geen buik te zien haha en dat met 16 weken. Dus je ziet ze soms ook kijken van 'gaat alles echt wel goed?' Ze kijken me niet meer aan ze staren of naar mn buik of naar mn borsten.. die inmiddels 2 cupmaten zijn gegroeid... Wordt er soms een beetje moe van maar ja, zolang ze maar van mn buik af blijven vind ik alles best. Is dat bij jullie ook opgevallen? dat mensen dat (on)bewust doen?
Ja zeker! Mensen kijken inderdaad veel naar mijn buik. Hier begint het ook steeds meer een zwangerbuikje te worden, maar met 20 weken is het natuurlijk zeker nog geen toeter: mensen verwachten geloof ik als je zwanger bent dat je dan binnen 2 maanden met een dikke buik rondloopt
Ja, mensen kijken veel, maar dat vind ik ook niks erg hoor. En bij mij is het ook het eerste waar je bijna naar moet kijken nu . Zolang ze me niet ongevraagd gaan betasten vind ik het prima .
Hahaha nou inderdaad volgens mij denken de meeste mensen dat, dat als je zwanger bent dat je daarna gelijk een dikke buik hebt. Collega van mij had het heel bont gemaakt, ik vertelde op het werk dat ik zwanger was *heb alleen maar mannelijke collega's* en hij liep naar me toe en pakte mn buik beet 'schoptie al?' het kind schopte nog lang niet maar ik wel... Ongevraagd betasten kom op zeg.. Vele twijfelen nu ook of ik wel zwanger ben lol, omdat ik alleen maar ben afgevallen ipv aangekomen, ja ben 2 cupmaten aangekomen, thats it.. Je ziet ze denken 'is ze wel zwanger'
Hahaha, je bent geen mens meer maar een wandelende baarmoeder Mensen vragen nog wel hoe is die ermee, maar daar bedoelden ze mee hoe is die met de buik en de baby. Nu begin ik eindelijk buik te krijgen, het duurde even maar toch, en als ze nu naar mijn buik kijken zien ze iig iets, alhoewel sommige dat geloof ik als teken zien dat ze je mogen aanranden. Als je trouwens gewoon antwoord met ja lekker en met jou, dan kijken ze je heel verbaasd aan, zeggen ja ja met mij natuurlijk goed, maar ik bedoel echt hoe is die met jou....en de baby...de buik...weet je wel? Ja hoor goed. Zeker weten? Ja.... Dus nergens last van? Nou ja....paar dingen maar dat hoort erbij he. Aaaaaaaaa ja en dan krijg je de zomer nog Ze kijken niet naar mijn borsten, maar vragen wel aan mijn vriend en? zijn ze al gegroeid?
Hahahaha nou inderdaad dat gevoel krijg ik wel ja, wandelende baarmoeder of broedmachine hahaha. Dat van mn borsten hoeven ze niet aan mn man te vragen lol dat zien ze zo wel hahaha zit nu op een E cup ipv D cup... De zomer ja haha zo zitten ze bij mij ook continue 'ja jij zit dadelijk met je dikke buik te puffen in de zomer' vaak zeg ik dan 'ja en jij puft heel het jaar door met je dikke buik' als ze een dikke buik hebben hahaha.
Hier nog niet echt gehad dat ze naar m'n buik gingen staren, wel ff snel een blik erop werpen, maar dan kijken ze mij gewoon weer aan.. Paar weken geleden echter wel een fraaie actie van m'n schoonpa: Hij was hier ff, en vlak voor ie wegging, deelde hij even mee dat hij nog even aan mijn buik moest voelen van zijn vrouw! (Amerikaanse, en heeft zelf nooit kids gehad). Euh.... Er is nog niks te voelen hoor!! Dus afblijven! Mijn pa dacht dat het gewoon een grapje was, maar schoonpaps heeft geen greintje humor, dus ik weet zeker dat dat niet het geval was.. Heb de dag erna een buikband besteld... Don't touch without permission..
Bij mij precies hetzelfde! Ik ben bijna 16 weken. Helemaal trots natuurlijk omdat ik voor de eerste keer moeder wordt. Loop ik gister in de stad, aan het rondkijken tussen de baby kleertjes, kom ik een kennis tegen: "Goh, ben je zwanger?" Nog niet zo lang zeker? Ik zeg: "bijna 16 weken". Zegt ze: "Ow, dan is je buik wel klein". Heb me vervolgens de hele avond zorgen gemaakt terwijl dat natuurlijk nergens voor nodig is! Vreselijk zulke mensen!
Ja dat hele zomer gedoe zit de mensen nogal dwars he, ze kijken er ook heel erg medelijdend bij. Nou zal het heus wel warm zijn, in de zomer, met buik, maar als het echt een hittegolf wordt zit je zonder buik ook niet lekker, en dan ben ik nog lekker vrij, hun moeten werken Ik ga in het kikkerbadje water over mijn buik plenzen Babygirl dat had ik ook, mensen die zeiden ow wat fijn dat je buik zo klein is en mensen die ow...zit dat dan wel goed zeiden. Of waar zit die baby dan? In mijn kont, DUH
By the way; hier ook al twee cupmaten gegroeid! Daar heb ik zelf natuurlijk geen moeite mee! Wel heel raar dat mensen ongevraagd aan je buik gaan zitten!! Ik weet in die situaties nog niet zo goed wat ik moet doen!
hahaha als ze aan mij vroegen van waar is het kindje dan? gezien je buik zo klein is. Dan wees ik naar mn borsten lol linker borst was zn hoofd en rechter borst zn billen hahaha. Stomme vragen vind ik dat altijd.
@ Sylvia, verschrikkelijk zulke mensen! Ik ga mezelf er ook goed voor behoeden want hoop zelf nooit zo tegen een ander te gaan doen!
Mijn borsten zijn nog steeds hetzelfde, alhoewel vriend zegt dat er wel iets verschil in zit, hij kan het weten Babygirl als mensen ongevraagd aan je buik zitten gewoon meppen, je kan altijd zeggen ja sorry dat was de baby. Mijn excuus voor het niet aanraken van mijn buik: de baby is eenkennig, maar het is dan ook wel zo dat mijn beeb spontaan stil ligt als er een vreemde hand in aantocht is. Hahaha Corina, daarom heb ik nou zo'n zin in de zomer
Als ze aan mijn buik gingen voelen voelde ik ook altijd gelijk aan hun buik en vroeg dan ook 'en bij jou? schoptie bij jou al??' als ze dan gingen miepen dat ik ze niet mocht aanraken zei ik 'kijk en zo voel ik me nou ook als anderen ongevraagd aan mijn buik zitten' Daarna was het ook gelijk over bij hun. Ben niet ineens publieklijk bezit geworden nu ik zwanger ben, kom op zeg. Dat kan ik me heel goed voorstellen Sylvia!
Waahaa..die ga ik onthouden, super. Heb daar wel een beetje 'angst' voor dat men ongevraagd aan MIJN buik komen.
Eerste keer dat het mij overkwam had ik ook een paar tellen zoiets van ''wat gebeurd mij nou! toen greep ik dus zijn buik vast haha en dan krijg je die reactie. Ben niet ineens een voelbaar persoon geworden nu ik zwanger ben, kom op zeg.. blijf van mn kind
ja vooral mijn oudere colega's vragen iedere week hoe het gaat! liever zo dan helemaal geen belangstelling. en dat zeg je prima en dan kijken je ze aan van heb je echt niets meer te zeggen? en mensen verwachten inderdaad dat je met 25 weken al een buik van 40 weken moet hebben. ze zeggen dan van goh je hebt wel een kleine buik hoor! en mijn tante zij laast dat ik een aparte buik heb. dat klopt mijne is vrij laag omdat ik mijn kindje laag draag. maar gelukkig raakt niemand mijn buik ongevraagd aan.
mensen reageren ook raar als je in je 18e week zit en een buik hebt alsof je elk moment kan bevallen ik merk dat ik me al verontschuldig voor het feit dat ik gewoon al een mega zwangerschapsbuik heb dus ze kijken er naar en je ziet gewoon de shock in hun gezicht als ik zeg.. ooo oktober pas mensen komen niet aan mijn buik als ik zelf mijn handen ervoor hou.. op een of andere manier schrikt dat af of zo ik hou er niet van als ik ongevraagd betast word