Hallo dames, Ik heb het idee dat mijn lichaam op hol is geslagen.. Drie weken geleden is mijn mirena eruit gehaald omdat we graag voor een tweede willen gaan. Ik heb nu sinds een paar dagen ontzettend last van hormoon-gerelateerde kwaaltjes: - Ontzettend moe - Chagrijnig - Opeens puistjes - Hoofdpijn - Soms erg misselijk (vooral 's nachts) - Soms steekjes bij m'n baarmoeder Het lastige is, is dat ik geen idee heb hoe mijn cyclus in elkaar zit doordat ik nooit meer ongesteld werd met het spiraaltje. Heb na het verwijderen wel 2 dagen gebloed, maar was denk ik puur alleen van het verwijderen. Vanmiddag voor de zekerheid maar een test gedaan en die was negatief. Is dit de reactie van m'n lichaam op het verwijderen van de mirena of zou ik al zwanger kunnen zijn? Ik snap dat jullie dat natuurlijk niet weten maar vroeg me af of meer vrouwen zich in dit verhaal herkende
Ik herken het wel, bij mij was het door de overgang van mirena naar de pil. Het kan zijn dat je zwanger bent, maar ook van de verwijdering en dat je lichaam moet wennen. Ik zou het nog even de tijd gunnen. En evt over een week (of 2) nog eens testen.
Ik heb in maart 2012 mijn Mirena laten verwijderen na ze totaal 8 jaar te hebben gedragen en niet ongesteld te zijn geworden. Ook ik heb de eerste weken ontwenningsverschijnselen gehad, je lichaam moet even wennen aan het feit dat er niet meer dagelijks hormonen in je lichaam worden afgegeven. Dat is ook de reden waarom het soms een paar maanden duurt voordat je voor het eerst weer ongesteld wordt. Was bij mij trouwens niet het geval, ik was na een week of vier weer ongesteld. Succes!
Hier ook veel kwaaltjes, in augustus mirena laten verwijderen na twee jaar. Ook twee dagen bloeding gehad. Daarna twee weken later menstuatie twee dagen heftig daarna van de een op andere minuut gestopt. Een week later weer twee dagen maar nu oud bloed. Ik sta helemaal onder de pukkeltjes in mij. Gezicht! Nooit pukkeltjes gehad! Opgezwollen buik zeer emotioneel ik jank bijelk programma. Hoop dat ik weer snel gesetteld ben met mijn cyclus heb nu toch een beetje het geval of ik voor spek en bonen mee doe.
Nou, opnaarvijf ik voel dus precies hetzelfde! Geen idee of ik überhaupt al een eisprong heb gehad. (Denk het wel, had paar dagen geleden duidelijke steken in mijn linkereileider) maar weet dus ook niet hoe lang mijn cyclus is dus wanneer ik kan gaan testen. Nu is het voor ons nog maar de eerste ronde hoor, dus mag ook niet klagen. Maar word gek dat ik niet eens kan aftellen!
Precies isamama dat bedoel ik ook sinds augustus klopt er niets van dus ik denk ookeerste ronde dus het is niet zo dat het nu een heel groot probleem is. Toch ben ik er ook mee bezig, ik heb nu zoiets van hup hup twee weken later een goede ongi graag en verder geen rare dingen dan hebben we tenminste een normale kans. Ik heb zelfs al een keer getest terwijl ik dacht van dat kan niet maar zelfs mijn man vond dat ik me wel heel zwanger gedroeg. (Ik kan het niet helpen maar de tranen zonder verdriet stromen om alles) Natuurlijk negatief. Nou succes hopelijk kunnen we snel " echt" starten en dan bam gelijk raak hahaha