Nou ja, niet mijn eigen kinderen natuurlijk, maar ik heb ook weleens te horen gekregen dat ik lijk op mijn stiefvader omdat hij me als zijn dochter voorstelde. Had daar gelukkig geen moeite mee, maar toch: mensen kletsen vaak maar wat. Kan me voorstellen dat je het beu bent haha.
lol nou idd! vroegah op de kappersopleiding had ik mijn stiefma als model zitten. ik stelde haar voor aan mijn lerares waarop die zegt: 'wat gek, jullie lijken totaal niet op elkaar?!' ehh... DUH?!
ach praat me er niet van! vanaf dag 1 tot nu! Hij is nu 16 maand. En oke hij is een kopie van mijn man maar hou op schei uit!
Jaa, nu vind ik het rete irritant aan het worden! 1x oke, en niet dat ik jaloers ben ofzo. Maar het elke minuut herhalen! Kom op ik weet dat mijn zoontje een kloon van z'n vader is. Dat hoef ik niet 20x op een dag te horen (van dezelfde persoon) Mijn sv heeft het in een uur misschien wel 30x gezegd hoeveel K op z'n vader lijkt.. Na de 30ste x was ik het zo beu! Dat ik antwoordde, ja na 100x weet ik dat ook wel hoor.. Ik ben niet blind, en ach de acties van papa heeft krijgt hij in elk geval niet.. Mijn zoon wordt namelijk wel door z'n vader opgevoed!
van familie krijg ik steeds de vraag of mijn kids niet misschien van de broer van mijn man zijn... hoe bloed irritant is dat! ik ben de enige blonde in mijn familie en mijn zwager bij hun in de familie enige blonde. en mijn kids zijn kleine wit-kopjes. ben ook wel heel eerlijk, ze lijken meer op mijn zwager dan op mijn man maar weet 1000% zeker dat ze toch echt van mijn man zijn haha krijg op fb ook regelmatig de reactie van mijn schoonfamilie 'dat is net J!' (mijn zwager dus..)
Hihi wij ook . En ze zijn heel erg verschillend maar iedereen zegt altijd wel (en dat krijg ik echt heel vaak te horen): maar je kan wel zien dat het zusjes zijn. Vind het wel leuk hoor en vooral leuk dat het iedereen opvalt.
Ik vind het ook wel eens irritant.. De één zegt: ze lijkt sprekend jou! en de ander vindt haar erg op mijn man lijken. Nou, ze is gewoon een mengelmoesje. Van allebei heeft ze wel wat, dus hou op met zeuren En wat maakt het ook eigenlijk uit op wie ze lijkt? Ze is in ieder geval het knapste meisje van de hele wereld!
Daar heb ik geen moeite mee...als ik mij daar al aan zou moeten ergeren... nee hoor vanaf de geboorte van de oudste is het al: "o sprekend haar vader" en vanaf de geboorte van de jongste: "o helemaal zijn grote zus en papa". Mijn 2 kinderen lijken als 2 druppels water op elkaar en zijn echt duidelijk kinderen van hun vader. En hoor dat meerdere keren per dag
Ik quote even jou hoor, niet specifiek op jou. Het is meer de manier waarop het gezegd word.. Na 6 jaar wordt ik niet gezien als een persoon van, maar meer het vriendinnetje van. (Ben ik ook maar je snapt me wel hahah) Nu is het niet de moeder van, maar de maakster van K K wordt ook voorgesteld als de zoon van (man). En niet als kind van (beide ouders) Ik doe niet mee in zijn beleving, en daar irriteer ik me dan aan..
Verdeelde meningen dus... Het feit dat s. op z'n vader lijkt vind ik niet erg maar dat het 100x herhaald word en gewoon dat gezoek van wat 'ie van wie heeft. Na 100x gehoord te hebben weet ik het wel.
Dat is ook wel grotendeels herkenbaar. Mijn man heeft een volle neef die zo ontzettend op hem lijkt dat je zou kunnen denken dat het broers zijn (als je niet beter weet) De echte broer van neef lijkt veel minder op neef. Mijn mans broer lijkt dan weer wel op manlief. En zo zie ik in sommige foto's van onze jongste weer de jongste van mijn man zijn broer terug. Alsof dat ook broertjes zijn terwijl het neefjes zijn. Sterk DNA geloof ik, haha Dat kan ik me ook best voorstellen. Hopelijk wordt het niet erger als hij wat ouder is en je naast het uiterlijk ook de karaktertrekken meer gaat zien of wanneer er een broertje/zusje/nichtje/neefje geboren wordt
Is mij ook wel eens verteld dat ik op mijn stiefmoeder lijk, wij lijken echt helemaal niet op elkaar!
Heel herkenbaar!! Mijn schoonvader is ook zo erg. Ooh ze lijkt op mn oma, tis een echte .... (zijn achternaam) en zo kan ik nog wel even doorgaan:x ik heb ook echt het gevoel dat ze niet op mij MAG lijken! Ze lijkt op mij en haar vader gelukkig zeggen heel veel mensen dat, maar blijft irritant.. dat vergelijken
Dit is heeeeel herkenbaar: Mijn schoonmoeder zit werkelijk bij alles wat mijn jongste zoontje doet of hoe hij eruit ziet: Het is net onze J (mijn zwager dus) Want hij is net zo dun (maar ze vergeet dat ik tot mijn 35e altijd zelf maat 164 heb gehad) En hij is net zo blond als mijn schoonvader, dus lijkt hij daarop.....Hallooooo WELKE haarkleur heb ik? Volgens mij heel licht blond (mijn man en zijn broer zijn donker) Hij heeft de blauwe ogen van zijn oom (dat kan prima, maar mijn broers en mijn moeder hebben ook blauwe ogen) Is hij aan het klimmen....Dat deed J ook altijd. Is ie aan het kliederen: het is net onze J..... Iemand vroeg zelfs aan mij waar mijn zwager en man bij waren of mijn jongste niet stiekem van mijn zwager is, mede doordat mijn schoonmoeder de hele dag tegen iedereen roept hoezeer hij op hem lijkt :x Mijn zwager en mijn man waren bloedlink en hebben maar even heel duidelijk gezegd dat dit niet het geval was. Kijk: en leek hij nou duidelijk op mijn zwager/schoonvader: oke, prima. Maar hij lijkt duidelijk op mij, zelfde ogen, haarkleur, bouw, huidskleur en ook in zijn karakter lijkt hij veel op me. Maar daar wordt totaal niet over gepraat. Mijn oudste lijkt bijv wel erg op zijn vader. Daar zit van mij weinig in, hooguit zijn karakter, maar daar houdt de gelijkenis wel bij op. Als ze dan zeggen dat hij op hem lijkt: logisch, zeg ik daar niets van, maar dat gezeur over de jongste wordt ik stapelgek.
Is mij wel meerdere keren gebeurd dat mensen mijn stiefdochter op mij vinden lijken... tja we hebben allebei bruin haar, maar dan houdt het ook op... een paar wisten zelfs dat het niet mijn dochter is dus dan vind ik het gewoon raar om zo iets te zeggen... en voor mn broer lijkt het me ook vreemd als hem zo iets gezegt wordt, hij kan geen kinderen krijgen en zijn zoon is biologisch gezien dus niet van hem. Hij geeft zelf aan, dat als hem dat overkomt hij het als compliment opvat, omdat het dan blijkbaar gelukt is iemand uit te kiezen bij de spermabank die precies op hem lijkt
Mijn moeder was geadopteerd en mensen zeiden altijd dat ze zo op haar moeder leek (haar adoptiemoeder dus). En trots dat mijn oma dan was!!