Hallo Sinds een paar weken ben ik zwanger, maar nu slaap ik echt zeer slecht, ik kom gewoon niet in slaap, lig alleen maar te draaien. Als ik na uren toch in slaap ben gevallen, word ik ook nog een aantal keer weer wakker in de nacht.. met als gevolg dat overdag mijn brandstof wel op is meestal val ik overdag daardoor nog wel eens een half uur/uurtje in slaap, wat ik eigenlijk niet wil.. maar anders houd ik het gewoon niet vol. Weet iemand toevallig iets om wel van in slaap te komen?? Alle tips zijn welkom Alvast bedankt
Dit wil je niet horen maar het is een kwestie van uitzitten. Komt door je hormonen die soort van in de war zijn door je zwangerschap. Je mag er iig geen slaapmiddel voor nemen. Bij mij nam t extreme vormen aan en heb ik uiteindelijk emesafene tabletten gekregen omdat die als bijwerking hebben dat je er slaperig van wordt (normaal zijn die anti braak medicijnen want ik werd ook misselijk door t niet slapen). Maar dit kreeg ik pas na drie weken max 2 uur per nacht slapen. Meestal verdwijnen deze kwaaltjes na een tijdje vanzelf.
Wat vervelend dat je zo slecht slaapt, helaas klinkt het mij en vele andere vrouwen denk ik bekend in de oren. Ik heb veel geprobeerd en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het bij de zwangerschap hoort. Door het te accepteren heeft het wel iets geholpen denk ik. Ik heb een berg tijdschriften en boeken gekocht en ben lekker gaan lezen en liggen in bed en dacht: nou dan slaap je toch lekker niet, maar dan lig ik wel lekker. Klinkt stom, maar daardoor had ik geen strijd met mezelf en heb ik toch iets beter geslapen. Na de 16 weken ging het sowieso beter maar later kwam het weer terug. Je kan bv met je werkgever afspreken dat je een uurtje later begint omdat je zo slecht slaapt. Iig succes meid, hoop dat er goede adviezen komen en jij snel je slaap krijgt.
Bedankt voor de reacties ik denk dat ik ook wat tijdschriften of boeken ga aanschaffen, dan is het 'moeten' slapen er inderdaad vanaf, hopelijk helpt dat al iets
Ik vond het één van de ergste ' kwalen' de eerste weken. Gelukkig ging het na 13 weken stukken beter en sliep soms ineens wel klokje rond. Heel vervelend, hopelijk gauw een betere nachtrust voor je.
Vervelend en herkenbaar! Begon bij mij rond de 6 weken en is helaas nooit meer overgegaan. Ik slaap ondertussen wel bij wanneer het kan overdag, anders is het niet vol te houden. Slaap al maanden niet veel meer dan 2 a 3 uurtjes achter elkaar. wat ik doe is dus Rond 22 uur naar bed, dan slaap ik meestal wel tot 1, en dan ga ik lezen tot een uur of 5. Als ik niet hoef te werken slaap ik dan vaak nog eens 3 uur (in de weekenden) en op de door de week dagen moet ik om 6 uur op dus dan blijf ik wakker. En dan slaap ik als ik rond 18 uur thuis kom vaak nog 2 uur. Mijn man kookt dan, eten we rond 20 uur. Ik ben nu aan het proberen een uurtje later te gaan slapen in de hoop dat ik dan langer slaap, maar helaas. In de weekenden slaap ik dan vaak nog tussen de middag of het einde van de middag (of beidde). En eens in de maand ben ik zo uitgeput dat ik wel 5 of 6 uur slaap, maar die dagen voel ik me brak joh!
Hier de eerste weken niks anders dan slapen. Toen een fase wat fitter maar hond de 20 weken hield ik de dagen gewoon niet vol zo moe. En nu tsja 2/3 uur achter elkaar maximaal.. Je hormonsters zijn aan t werk.
Klinkt helaas heel bekend en is ook heel vervelend.... ik heb er helaas geen oplossing voor kunnen vinden. Toen ik met verlof ging was dat een hele opluchting
@pandavliegen, jeetje zeg.. vervelend dat je dat zo lang al hebt ik hoop dat ik dat niet zo'n lange periode krijg.. dan kun je me bij elkaar vegen Bedankt voor de reacties allemaal, doet me goed om te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n vervelende nachten. Heb net een boek gekocht en wat tijdschriften en dan maar duimen dat het snel wat beter gaat
Had ik ook in het begin! uit eindelijk viel ik in slaap maar ging ik er snachts uit en had ik honger en dorst, haha! Probeer zoveel mogelijk je oude slaapschema te houden, mss een half uurtje eerder naar bed, maar anders raakt je lichaam helemaal in de war. Overdag lig ik smiddags hooguit een half uurtje op de bank, niet slapen, want dan word ik helemaal naar(echt slapen lukt ook niet met een peuter om me heen, haha). Heb geluk dat ik thuisblijfmama ben dus als ik een dag heb dat ik het gewoon echt niet trek(door bv slechte nachtrust), plan ik wat meer relaxmomenten in of ik laat de boel de boel. veel sterkte er mee!!
Hier helaas precies hetzelfde, kan vrijwel niet in slaap komen en als ik slaap dan is het maar voor een paar uur heb er zelf nog geen oplossing voor gevonden, probeer wel altijd gewoon rustig te blijven liggen met het idee dat m'n lichaam dan toch z'n rust krijgt heel vervelend