Hallo, Dano lag gisteren al een uurtje op bed en ineens horen we hem heel hard kreunen, zoals je zelf ook doet als de grote boodschap niet wil.......l tussendoor zelfs een harde gil, maar niet huilen. maar het kreunen ging aan een stuk door en steeds harder. Dus ben op een gegeven moment naar boven gegaan, en zijn koppie was helemaal koud, en klam waarsch van de inspanning in zijn buik. Heb hem goed tegen me aan gehouden en zijn buikje gemasseerd, onderwijl bleven zijn oogjes gewoon dicht en bleef hij kreunen. uiteindelijk na dik 20 minuten was hij helemaal rustig, ik leg hem neer en hij sliep zo verder. wat is dit? hij heeft soms wel eens moeilijke stoelgang, en dat zie je dan aan soms wat krampjes maar dit was wel heel extreem. Overigens had hij vanochtend geen poepbroek ofzo, maar verder nergens last van...
Hoi, Ons dochtertje doet ook zoiets, ze krampt met haar ene voetje tussen haar andere knietje en maakt dan ook harde kramp geluidjes. Maakt Dano alleen geluid of krampt hij ook zichtbaar met beentjes ofzo? Ons meisje doet het ook overdags als ze wakker is. Wij komen er niet achter wat het kan zijn toen ik dit las dacht ik misschien wat herkenning? Inkie
Lin heeft een heel aantal nachten gedaan toen ze ongeveer 3 maand was. Vooral tegen de ochtend toe (vanaf een uur of 5 tot ze echt wakker was). Ze hield ons toen wakker (ze sliep toen nog bij ons), maar scheen eigenlijk zelf ook nergens last van te hebben. Echt weten wat het was, hebben we nooit gedaan. Kind en Gezin vond het ook niet abnormaal, zij noemden het kreungeluidjes tijdens de slaap. Wij dachten ook eerder aan moeilijke stoelgang zoals ze soms tekeerging.
Cecile deed dat vanaf haar geboorte en ze had ook erg veel last van krampjes. Nu doet ze het ook nog wel elke avond als ze slaapt en soms ook heel hard maar dan gaat ze ook haar beentje optrekken en strekken en vaak komen toch hele harde winden. "Dus denk ook dat het krampjes zijn van de lucht.