hebben jullie de achterdeur op slot als jullie thuis zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door sapje, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

Ik had vandaag een discussie op mijn werk,
    Ik heb als ik thuis ben mijn achterdeur eigelijk nooit op slot we hebben wel een afgesloten tuin (schutting) met een tuin deur maar geen slot erop en er loopt een smal pad langs mijn achtertuin en aan de andere kant een andere rij huizen.
    Mijn collega verklaarde me zowat voor gek dat ik de deur niet op slot draai als ik thuis ben maar ik ben het eigelijk zo gewent, heb er ook nooit zo over nagedacht dat mischien gevaarlijk kan zijn.
    Hoe doen jullie dat? ook altijd op slot of niet?

2. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik moet zeggen dat als ik even weg ben, dus mijn zoontje ophalen, of boodschappen doen of ik ga hardlopen, dan doe ik de achterdeur ook nooit op slot. Ben ik wat langer weg dan wel.

3. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb de achterdeur bijna altijd op slot. Behalve als het lekker weer is en ik zit veel buiten.
    Ik vind het geen fijne gedachte als de achterdeur niet op slot staat.

Daarbij als ik weg ga, dan draai ik de voordeur ook op het slot. Het is ongelovelijk hoe makkelijk je de voordeur door de brievenbus open kan maken....!:$

4. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Wij hebben eigenlijk altijd de deur op slot of we moeten toevallig in de woonkamer zitten. (tuin grenst aan woonkamer). Als ik naar boven ga of weg ben dan gaan alle deuren op slot. Dus ook de voordeur. Ik heb vaak genoeg gehoord dat mensen onverwacht (ongewenst) bezoek hadden terwijl ze boven waren.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Nee, alleen als ik naar boven ga.
    Als ik zo zou moeten denken dat die achterdeur de hele dag op slot moet zijn, zou ik toch ook niet meer in de tuin kunnen zitten. Bovendien hebben we nog een hond waar iemand eerst langs mag. De tuindeur zit vaak wel op slot, anders lopen de kinderen weg.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij ons zit de achterdeur alleen op slot als we weg zijn en 's nachts, als ik thuis ben nooit, hij staat dan meestal zelfs open.

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Voordeur draaien we nooit op slot, achterdeur draaien we alleen op slot als niemand thuis is.
    We wonen in een hoekhuis zonder schutting.

Ik maak me nergens zorgen om!

8. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    De achterdeur is hier op slot als ik niet thuis ben.
    Als ik thuis ben dus wel.

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier de achterdeur alleen op slot als we weg zijn of s'nachts. voordeur kan je vanaf buiten alleen met een sleutel openmaken maar die deur gebruiken we eigenlijk nooit die zit wel op slot.

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.038
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Yep wij draaien altijd de deur op slot.
    Ik vaak zelfs gelijk als ik binnen kom....ben namelijk 5 dagen per week alleen thuis.

11. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    grappig om te lezen hoe het dus bij iedereen verschilt,

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Eigenlijk alleen als we weggaan.. Daarentegen is de schuttingdeur wel altijd op slot, ook als we thuis zijn..

Nu ik het zo zie staan.. Onze voordeur krijg je via de brievenbus makkelijk open.. Vanavond de sleutel maar omdraaien dus..

13. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik heb mijn tuindeur (achterdeur) alleen op de knip als ik weg ben of s'nachts verder is ie gewoon open!
    De voordeur draai ik zelfs nooit op slot, die moet je van de buitenkant met een sleutel open maken.
    Ook s'nachts niet, ben veel te bang dat mocht er ooit brand uit breken dat ik er dan niet uit kan met mn kinderen omdat de deur op slot zit en ik de sleutel uit paniek niet kan vinden ofzo... Vandaar dat ik m dus nooit op slot draai!!!

14. Jel

Jel Niet meer actief

Ja, ik draai de deur altijd op slot. Ben zo bang dat er indringers komen, of inbrekers. Je hoort de raarste dingen tegenwoordig. Ook overdag gebeuren die dingen. Zeker als ik boven ben zorg ik echt dat de deur op slot is. En als ik de achterdeur in kom, doe ik hem ook gelijk achter me op slot. Voel me er anders echt niet prettig bij.

15. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Hier ook altijd de voor en achterdeur op slot
    als ik thuis ben en als ik weg ben
    Voel me echt niet fijn als de deur niet op slot zit

16. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Als we gaan slapen of weggaan gaan alle deuren op slot. Zijn we thuis dan niet, de achterdeur zit altijd wel op de knip.

Als ik alleen thuis ben, en dat is nog weleens met een partner die militair is is altijd wel alles op slot,vind dat een fijner gevoel!

17. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Altijd! behalve als m'n zoon op straat speelt dan heb ik hem open, want dan kan hij ook zo naar binnen.
    Heb al een paar keer gehad dat er zo buurjongetjes in de keuken stonden, dan schrik je gewoon...

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

We hebben geen achterdeur, maar als de deuren dicht zitten, zou ik hem ook op slot draaien. Als het mooi weer is, zou alles open staan.

De voordeur draaien we 's nachts ook op slot. Sterker nog, we laten de sleutel er in zitten (een kwartslag gedraaid), zodat er eventueel ook niemand met de sleutel er in kan oid. We hebben geen brievenbus daar zitten, dus ze zouden de sleutel niet kunnen pakken.

Inbreken is hier vrijwel onmogelijk. Tenzij iemand via de binnentuin omhoog klimt via de balkons, maar dan ben je wel een hele dappere kerel (iedereen kijkt er zo bovenop). En dan moet ie nog de schuifpui open zien te krijgen. En bij de voordeur hebben we geen glas oid, alleen dus een dikke veilige deur. En we hebben een alarmsysteem. :D

19. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Nee hier gaat niks op slot. Woon in een boerderij met meerdere delen.. en eigenlijk is er altijd wel iemand thuis. En er is een waakhond.. en we doen alleen 's nachts alles op slot.. niet dat het nodig is.. maar toch..

20. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja sinds gister wel. Ik kwam namelijk gister een insluiper tegen in de tuin, hij zou naar binnen toe en ik kon net de deur op de schuif krijgen. Ben me lam geschrokken, voorheen hadden wij de deuren open als we thuis waren, zowel achter deur als schutting deur. Nu alles dicht, en de schuttingdeur nu ook met 2 sloten.

Deel Deze Pagina