Hier zitten de voordeur en de deur van de achtertuin altijd op slot. De achterdeur is meestal overdag niet op slot, maar wel als ik wegga of als ik wat langer naar boven moet.
wij hebben een hoekwoning met een gangetje naast het huis (grenzen tuinen van andere huizen aan). op de schuttingdeur zit een schuifslot die je alleen vanuit de tuin open kunt maken. de achterdeur hebben wij altijd dichtzitten met de klemmen (nooit met de sleutel behalve als we via de tuin weggaan)... als ik thuis ben zit de deur ook dicht met de klemmen tenzij het mooi weer is want dan staat de deur open (kan de dol dwaze labrador ook lekker van binnen naar buiten wanneer ze wil) enne de voordeur draai ik ook altijd op slot als we niet thuis zijn!! met een kledinghanger of een stok kun je heeeel veel via de brievenbus!
Schuttingdeur altijd op slot en achterdeur ook. Achterdeur grenst trouwens aan de uitbouw van de woonkamer, maar ondanks dat toch op slot.
Als we samen thuis zijn is hij open maar als ik alleen ben (bijna nooit) dan gaat ie dicht hoor! We wonen vrijstaand met weiland achter onze tuin...dusse...brrrr Mijn man gaat het huis ook beveiligen...zeker na het inbraakverhaal van een dorpsgenoot.
Wow, brrr! Jij zag hem vanuit het huis?? Schrikken! Dit gebeurt best wel vaak volgens mij... Maar om nou alles potdicht te houden als het zomer is. Toch maar eens kijken voor goede sloten op de schutting. Maar dan nog, de kinderen willen straks natuurlijk ook gewoon buiten in de buurt spelen.
Hier staat altijd alles gewoon open. Heb ook regelmatig dat wanneer ik even wegga ik de deur niet op slot doe of dat ik vergeet dat ik mijn fiets nog buiten heb staan ' s nachts zonder slot (echt stom, daar had ik veel geluk mee dat hij er nog stond).
Als ik overdag thuis ben zit de achterdeur niet op slot. Als ik weg ben en 's nachts zit hij altijd op slot en op de knip. Onze poort zit wel op slot. De voordeur moet je van buiten open maken met de sleutel en die zit overdag ook niet op slot. Wel als ik weg ben en 's nachts. Het extra bovenslot kan alleen van buiten op slot. Die is alleen op slot als we meerdere dagen weg zijn. Dan zijn ook de ramen boven de erker, aan de voorkant van het huis, op slot.
De achterdeur is hier bijna altijd op slot, tenzij hij openstaat vanwege mooi weer, maar dan zitten we meestal in de tuin. Onze schuur zit voor dus we gaan bijna nooit achterom naar buiten/binnen. De voordeur zit overdag meestal op de knip, vooral omdat de kinderen hem anders open kunnen krijgen. En het voelt ook wel veiliger. 's avonds gaat ie helemaal op slot, sleutel hangt vlak naast de deur igv brand.
Bij ons zit de achterdeur ook altijd op de bovenste haak. De deur staat alleen open wanneer man ook thuis is We hebben een hoekwoning met een voor, zij en achtertuin, en nog geen hek, dus iedereen kan zo de tuin in. Laatst een mega grote hond die achter me katten aanging en dus haast in me keuken stond
ik ben heel slecht met deuren, als ik er aan denk doe ik de achterdeur wel op slot (bijkeuken en woonkamer), maar soms ook niet, want me dan weer op een preek van manlief staat Onze voordeur is eigenlijk nooit op slot, nooit gedaan ook. Ik trek 'm altijd achter me dicht en that's it ...
Achterdeur zit hier altijd op 2 dievenknippen dicht als ik thuis ben, je weer maat nooit in deze tijd. Moet er niet aan denken dat er ineens een inbreker me verrast. Voordeur zit als ik thuis ben ook altijd op de knip, maar dit is meer omdat mijn zoontje van bijna 2 anders zelf de voordeur openmaakt en wegsluipt
Hier ook altijd alles op slot omdat anders schoonfamilie steeds vrolijk binnen wandelt en daar heb ik nou niet zo een behoefte aan.
Als het lekker weer is staat de achterdeur open,er zijn altijd mensen hier op straat/achter het huis dus ben niet echt bang dat er iemand binnen komt. Zodra ik weg ga gaat alles op slot en `s avonds ook.
Ik heb hem altijd op slot, de voordeur ook trouwens. Ik heb heel lang op mezelf gewoond, en in Engeland in een heel criminele buurt, en sindsdien heb ik altijd alles op slot.
Alleen als ik weg bent gaat de achterdeur op slot, in de zomer blijft de deur 's nachts open, we vergeten dan om m op slot te draaien en/of de honden kunnen 's nachts even naar buiten. Afgelopen zomer is de deur vaak op slot geweest omdat het weer niet echt lekker was. Wij wonen achteraf, ik ben absoluut niet bang. Laat ze maar komen dan sla ik ze helemaal verrot!
De voordeur gaat standaard op slot en de achterdeur alleen als ik wegga en 's avonds. De tuindeur gaat wel altijd op slot. Achterom kan dus niemand binnenkomen.
Ja ik was in onze bijkeuken, en hoorde de schuttingdeur. Dacht nog wat apart ik hoor geen auto, mijn man was namelijk net een paar minuten daarvoor vertrokken. Het duurde ongeveer 30 a 40 seconden en ineens stond er een somalische man met een hele grote capuchon bij de achterdeur, hij had zijn hand al op de deurkruk maar hij had me nog niet gezien omdat hij door het achterraam keek. Hij zag me ineens en schrok en ik schrok me ook helemaal lam. Gelukkig zo helder om op te springen en de deur op de schuif te doen zodat hij er niet in kon komen. Hij zei dat hij bij het verkeerde huis was. Ik schreeuwde dat hij weg moest gaan. Hij liep weg en kwam weer terug en deed net of hij ging bidden en zei sorry sorry. Direct politie gebeld en die waren er binnen 20 minuten. Politie gaf aan dat we er vanuit moesten gaan dat het een insluiper is, omdat deze op dit moment actief zijn hier. 1 straat verderop was ook kort geleden ingebroken. Ben echt nog nooit zo bang geweest, heb hier wel 2 kleine mannetjes zitten. Het spookt maar door me hoofd: Wat als ik naar de wc ofzo was, dan hadden mijn zoontjes hem aangetroffen in huis.
Mijn ouders ook nooit... tot mijn moeder een keer thuiskwam en zag dat de luxaflex van een raam boven een beetje op een kier open gebogen stonden. Ze dacht nog nergens bij na en is gewoon via de garage naar binnen gegaan, zoals ze altijd doet. Waarschijnlijk zijn de inbrekers op dat moment door de achterdeur gevlucht. Elk kastdeurtje, elke la is open gemaakt en doorzocht. Sieraden weg (ook erfstukken), laptop + externe harde schijf (en dus alle bestanden, inclusief foto's) en nog aan aantal andere dingen waren weg. Tja, voorkomen kun je het nooit helemaal. Maar je hoeft het ze ook niet te makkelijk te maken. Onze deuren zijn op slot als we boven zijn of als we niet thuis zijn. Als er iemand beneden zit, is de achterdeur meestal niet op slot. Onze "achterdeur" is namelijk een schuifpui in de woonkamer. Als ik beneden ben, of mijn man, komt er echt niemand de achtertuin in zonder dat we het merken. Onze poort is trouwens altijd op slot. Hoewel je daar natuurlijk wel overheen kunt. Onze beste 'beveiliging' is trouwens de buurvrouw... die laat namelijk wel altijd alles openstaan als ze niet thuis is. Ik weet wel voor welk huis een gelegenheidsinbreker kiest.