hebben jullie de achterdeur op slot als jullie thuis zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door sapje, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koffieleut

Koffieleut Niet meer actief

Ik heb de voordeur en achterdeur ook altijd op slot, ook al ben ik thuis... voel me anders niet veilig!

2. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Als ik in de kamer ben niet, maar als ik naar boven ga altijd. Ook het raam gaat dan dicht. Vind het geen fijn idee dat alles openstaat terwijl ik niet in de buurt ben.

3. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    als ik thuis ben is de achterdeur de hele dag open lekker frisse lucht
    en als ik weg gaat is het meestal op de knip
    maar als ik heel de dag weg gaat dan op de knip en op slot

maar ik heb ook 2 honden in huis lopen misschien daarom wat makkelijker
    ik heb het ook met ramen boven
    als ik thuis ben alles open
    ga ik weg even weg laat ik ze ook open (eigenlijk wel link voor de glazerwasser)
    en als ik heel de dag weg bent dan doe ik het wel dicht

4. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier zit de achterdeur eigenlijk altijd op slot als ik thuis ben, geen idee hoe dat gekomen is uit gewoonte denk ik!

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Achterdeur staat meestal op de haak in de zomer. Maar zodra ik even naar boven ga doe ik hem op slot.
    Vorig jaar zomer is de politie hier bij alle huizen achterom gelopen om aandacht te vragen voor insluipings gevaar.
    Ook al zit je poort op slot is het ZO gemakkelijk om snel even bij je binnen te wippen wat mee te graaien en weer weg te wezen.
    Toevallig stond die dag de achterdeur helemaal open (toen was het namelijk WEL echt zomer! ;))
    Bedenk je maar eens hoe snel jij van de poort naar binnen kan komen iets mee grist (mobieltje , sleutels (en daarna je auto!!), mp3 speler, dure zonnebril, cd's/dvd's) en weer verdwenen bent...Hoeveel seconde en je bent die tuin door? ;)
    En was de politie agent hier maar tot halverwege de tuin komen lopen want hij was bang dat als hij nog dichter bij zou komen hij 45 Kg bouvier aan zn broekspijp had hangen ;):D
    Onze bouvier was nml wel erg enthausiast aan het grommen en stond te springen als een gek zo van HEJ WAT KOM JIJ DOEN!!!
    Meneer agent had niet zo'n vertrouwen in het hekje wat we in de deur opening hadden zitten om Wendy binnen te houden :D
    Dus zijn ze daarna maar even voor om het foldertje aan me komen geven wat ze normaal achterom goed zichtbaar neer leggen als er niemand is (ze roepen altijd eerst even)

Maar ook als je gewoon thuis bent kan het dus zijn dat er een of andere eikel even binnen komt glippen en je spullen mee grist!
    Sinds die tijd doe ik de achterdeur dus maar op slot.
    Geen zin om een insluiper tussen de kiezen van mn bouvier uit te peukelen :p

6. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

onze schuttingdeur zit wel altijd op slot, maar de achterdeur alleen snachts. Zelfs als we weggaan vergeten we het meestal, dan zit hij alleen dicht. De voordeur doen we allleen snachts op de knip. Verder trekken we m gewoon dicht.

7. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zit de voor en achterdeur ook altijd op slot als ik thuis ben. S nachts zitten de knippen er ook nog op en de beide tuinhekken achter het huis zitten op slot (het laatste hek krijg je van de buitenkant niet open omdat het van boven en opzij allemaal afgetimmerd is).

Deel Deze Pagina