Hebben jullie de eind afrekening al binnen?(Nuon)

Discussie in 'De lounge' gestart door Nathalie1973, 7 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier ook de jaarafrekening gehad, kregen iets meer als 100 euro nog terug nadat het 1e voorschot er alweer is afgehaald, vind ik wel lekker. Voorschot hebben ze omlaag gezet maar dat heb ik zelf weer omhoog gezet, zeker ook omdat we nu een kleine in huis hebben. Betaal liever iedere maand iets teveel zodat we op het eind terug krijgen als op het eind nog extra moeten betalen.

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    In principe maakt 't natuurlijk niet uit of je per maand extra betaalt of in één keer. Wij moeten nu bijbetalen, maar over dat geld heb ik het hele jaar wel rente gekregen.

Ach, we gaan binnenkort verhuizen van dit appartement naar een eengezinswoning en eerlijk gezegd denk ik dat dat wel positief kan uitpakken voor ons energieverbruik. Nu hebben we namelijk een 120 liter boiler voor het warme water en dat ding vreet energie. Is alleen niks aan te veranderen, want dit gebouw heeft blokverwarming.

3. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    hoi allemaal,
    wij hebben vandaag de eindafrekening gekregen en er klopt echt helemaal geen barst van!! Volgens mij heeft iemand met zijn ogen dicht iets in zitten typen..We betalen sinds maart een bedrag van 200 euro (heb ik extra hoog gezet). Nu moeten we 76 euro bijbetalen EN ons nieuwe maandbedrag wordt 252 euro! We wonen met zn 2en, dus 200 euro is volgens mij al aan de hoge kant. En ten tweede, de meterstanden kloppen helemaal niet die op de afrekening staan. Ze hebben een schatting gemaakt. Wij hebben helemaal niets doorgegeven (ook geen oproep of wat ook gehad). Dat is toch vreemd? Hebben jullie daar ervaring mee? Ik ga sowieso morgen even bellen, want volgens mij kan dit echt niet!! Moest het even kwijt hoor!!

4. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen.
    Wij krijgen 171 euro terug,maar ook in tegenstelling tot vorig jaar minder terug gekregen dit jaar,maar ja altijd beter dan bij betalen.

Heb verder nog geen tijd gehad om de eindafreking met die van vorig jaar te vergelijken

En Edge dat is inderdaad wel vreemd,wij betalen bijna 300 euro per maand en wij zijn met z'n 6-en!!

5. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Nou als je het met jullie situatie vergelijkt helemaal ja. Mijn moeder zei ook al van jeetje, dus jullie moeten het dubbele gaan betalen als dat wij hadden toen jullie (ik en mijn zus) nog thuis woonden? Ik kan me nog herinneren dat ze iets van 140 euro (globaal) betaalde, toen waren we dus met z'n 4en (dat was ook dat we ouder waren hoor, geen babies in huis toen ;)). Ik vind het maar vreemd!!

6. Lovemylife

5 nov 2009
    13
    0
    0
    Een eigen beautysalon
    Brabant
    ik dacht dat je de afrekening rond maart ofzo terug krijgt? Hoe kom ik daarbij?

Hier heb ik nog niks gehoord. Ik woon hier sinds mei en heb 'm extra hoog gezet. Ik heb rond juli gebeld en mijn meterstanden doorgegeven om te kijken of we wel genoeg betalen. We betalen nu 135 en we konden het verlagen naar 75. Wel erg weinig vonden we. We hebben 'm op 135 gelaten.
    Komt er iemand dan weer de meterstanden noteren?

7. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Nou ja dat dacht ik ook (sowieso vind ik november wat vroeg omdat we geen heel jaar hebben vol gemaakt) of dat we zo'n brief zouden krijgen om de meterstanden door te geven (of een email, ze hebben namelijk ook mijn mailadres). Maar niets van dit alles gezien / gelezen. Blijft dus een gek verhaal en ben dus heel benieuwd wat ze gaan zeggen morgen.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    als de meterstanden niet kloppen gewoon correctie aanvragen krijg je een nieuwe jaarafrekening ;)

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Even meterstanden noteren... bellen met leverancier dat zij geschat hebben, maar dat dat niet klopt en dat je de juiste standen even wilt doorgeven en een herberekening/correctie wilt...

Ist opgelost ;)

10. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik heb het vanochtend gedaan. Ben wel blij dat ik even gebeld heb. Alleen jammer dat beide bedragen, het nieuwe bedrag en het bedrag dat ik volgens hun moet bijbetalen, nog wel van mijn rekening worden afgehaald. Nou ja, ik kan het laten storneren natuurlijk. Hopelijk komt het nu goed. Nu nog 14 dagen wachten op een nieuwe eindafrekening, die hopelijk wel klopt!!

11. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik heb de afrekening inmiddels binnen en we krijgen gewoon ruim 1200 euro terug :D
    Vorig jaar woonden we hier een half jaartje toen we de afrekening kregen en hadden ze de meterstanden geschat. Die waren toen wel te hoog maar omdat we toch niet bij hoefden te betalen had ik het niet veranderd. Dus denk dat we mede daarom nu zoveel terug krijgen.

12. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Wij zijn vanaf mei overgestapt naar Nuon.

Zaten eerst bij eneco en een gedeelte betalen we dan ook nog aan eneco.

Aan Noun betalen we 55 euro per maand
    Aan eneco betalen we in totaal 27 euro per maand.

In totaal betalen wij hier dus 82 euro aan energie per maand.
    Aan eneco betaalde we 90 euro al in pm en kreeg dit jaar voor de overstap 200 euro terug.

Als ik de bedragen lees die jullie betalen schrik ik wel een beetje.
    Betalen wij niet te weinig dan?

We hebben een 5 kamer appartement en zijn met zijn 3 en een 1/2 (oudste dochter co ouderschap)

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb die in augustus gehad...krijgen jullie hem nu pas dan?

Deel Deze Pagina