Hebben jullie de eindafrekening van jullie energiemaatschapij al binnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door nessa88, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Only me

Only me Niet meer actief

Haha, was een bedragen hier, laat staan dat geld terugkrijgen!
    Wou dat ik dat had!

Of wij even 1325,00 wilde bijbetalen :)
    Vriendlief heeft een game-hosting bedrijfje opgericht en die servers op zolder vreten nogal wat stroom :)

2. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    Ik hou me hart vast voor de rekening van het stroom moest voor water 20 euro bij betalen ( was vergeten hem hoger te zetten met geboorte zoontje, we hebben belachelijk vaak zwembadje opgezet in de zomer, tuintje gesproeit en ga zo maar door )

voor stroom ben ik dat dus ook vergeten om hem hoger te zetten. is een nachtlampje bij gekomen. en ik ben snachts vaker wakker geweest. ik ben vaker thuis dus vaker tv aan en ga zo maar door. ik denk dat ik mega moet bij betalen. !!

en dan nog dat waterschapsbelasting... even een rekening van 182 euro !! die ken je dan wel door 2 delen maar dan nog is het veel !!!

3. mroos

mroos Niet meer actief

Wij moesten 500 euro terugbetalen, termijnbedrag omhoog dus een rekening van 630 binnen 2 weken van de rekening.

Ach ja, soms heb je tegenvallers.

4. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    owh trouwens even een vraagje he..

Ik heb zo kaart in moeten vullen van stroom he met twee meter standen. en week later had ik een brief van de essent ( wij zitten bij oxxio ) of ze de meterstanden konden opnemen... ???
    nu weet ik essent is het net beheerder. waarom moeten hun ook de meterstanden hebben??

5. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Essent is geen net beheerder meer, dat is nu Enexis!

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ze komen hier begin mei langs voor de meterstanden en dan krijg ik als het goed is eind mei de afrekening. (Duitsland)
    Toen ik in NL nog bij Essent zat, kreeg ik ook rond mei de eindafrekening.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij krijgen hem altijd in Juli :) dus duurt nog even.
    De jaarafrekening krijgt nooit iedereen gelijk ;)

8. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wanneer je de afrekening krijgt is ook afhankelijk van wanneer je contract is afgesloten he!!

Bij veel energiemaatschappijen is het zo (ook wel logisch) dat als jij bijv. in maart een contract hebt afgesloten, je periode van maart tot maart loopt en je dus ook pas dáárna een afrekening ontvangt;)

Nou als ik zo de bedragen hier hoor, ben ik benieuwd wat het bij ons gaat zijn! Maar ook dat overleven we wel weer hahahahaha..

9. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    joyce ja je hebt gelijk. dat ken ik allemaal neit bij houden al die bedrijven veranderen van naam of gaan samen werken. gedoe allemaal op een gegeven moment weet je niet meer waar je moet wezen voor iets.

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wij zitten bij de Nuon en begin januari zijn ze hier geweest om de boel op te meten. en vorige week de jaarafrekening gehad.

11. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nee klopt! Maar toevallig weet ik dat weer, omdat wij een nieuwe gas meter hebben gekregen, die moesten we aanvragen bij Enexis ;)

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier komt ie altijd ergens april/mei. In die periode krijgen we ook altijd onze bonus en vakantiegeld. Dus maak me niet zo druk.
    Sowieso heb ik nog nooit bij hoeven te betalen.
    Maar voor de winter gooi ik ook altijd het termijnbedrag omhoog.
    En bij de eindafrekening zet nuon m altijd terug.

Deel Deze Pagina