Ha, De titel zegt het al: harde buiken. Hoe vaak hebben jullie ongeveer een harde buik? Ik merk ze sinds deze week pas voor het eerst op. Maar heb er nu ongeveer elke dag eentje gevoeld. Het doet geen pijn, alleen beetje raar gevoel. Alsof de baby draait & alles ineens heeeeel hard wordt. Duurt een seconde of tien en daarna over. Baby voel ik in die tijd niet schoppen, wel ervoor en erna. (Als ik lig trouwens, anders niet). Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik had ze ook dagelijks wel een aantal keren. Als ik kort op elkaar periodes van harde buiken had, was dat een teken dat ik te veel had gedaan. Even rustig aan doen dus. Op het einde van m'n zs heb ik heel veel regelmatige harde buiken gehad, als een soort van voor/oefenweeen. Zo is m'n bevalling ook begonnen, met regelmatige harde buiken.
Ik heb ze elke dag vooral na het werken. Ben veel te druk de laatste tijd en dat heeft er wel voor gezorgd dat ik ze vaker heb... Vandaag een heel rustig dagje gepland kijken of dat helpt.
Ik heb ze ook elke dag wel een paar keer. Soms als ik druk ben, soms als ik gewoon helemaal niks doe en op de bank lig. Ik merk dat ik er sneller last van heb als ik een volle blaas heb of als de kleine erg actief is en me een goede schop geeft bijvoorbeeld.
Ik heb ze sinds een paar weken regelmatig.. Ik denk wel 3 a 4x op een dag en dan blijft het ook wel even hangen. Ik doe wel veel, soms even teveel misschien.. doet geen zeer, voelt alleen soms vervelend.. beetje opgeblazen.
Ik ben niet echt een goede graadmeter, heb dagelijks, de hele dag, minimaal elke 10 min een harde buik. Deze gaan ook sinds week 22 vaak over in voorweeen, heb dan elke 3 min pijnlijke harde buiken. Als je uk groter wordt trapt hij of zij trouwens wel gewoon door een harde buik heen hoor, heel fijn gevoel.. Not!
Bij mijn eerste zwangerschap had ik veel harde buiken vanaf week 25. Ik dacht dat het erbij hoorde en de vk maakte zich ook geen zorgen. Uiteindelijk beviel ik met 35 weken en ik denk toch dat het daarmee te maken heeft gehad. Ik werkte best veel maar ik had ook een werkgever die zijn kont tegen de kribbe ging gooien toen hij wist dat ik zwanger was. Ik had best veel stress. Bij mijn tweede zwangerschap heb ik het roer helemaal omgegooid,andere werkgever,minder uren en daardoor minder stress. De hele zwangerschap geen enkele harde buik gehad muv de laatste week misschien maar keurig bevallen met 40 weken. Nummer 3 idem dito.Geen enkele harde buik muv de laatste week en met ruim 40 weken bevallen. Ik zou het dus zeker serieus nemen en rustiger aan gaan doen.Is toch echt een signaal dat je gas terug moet nemen.
Ik heb ook sinds een paar weken elke dag veel harde buiken. Bij mij kwam het doordat ik fulltime werk en daar veel voor moet lopen, bukken en geen gelegenheid om te gaan zitten. Vanaf afgelopen vrijdag heeft de vk mij ook op strikte bedrust gezet en mag niet meer gaan werken. Bm was nog wel gesloten maar aan het verkorten. Luister echt naar je lichaam en neem je rust. Heb het ook als de baby wild is maar dat voelt voor mij minder heftig aan.
Van week 16 tot aan week 28 ongeveer had ik elke dag een aantal harde buiken. Nu is het een stuk minder. Ik weet niet of het komt doordat ik nu meer rust pak en het op mijn werk ook rustiger aan doe.. Dat was wel de periode waarin mijn buik heel hard groeide, dus het zou me ook niks verbazen als het overprikkeling was van de bm ofzo..
Ik heb ze soms als ik door de winkel loop waar ik werk. Vaak heb ik dan al een paar uur op m'n benen gestaan. Niet zo gek dus Soms houden ze een minuutje aan, soms zijn ze met 15 seconden weer weg. Vaak krijg ik daarna een trap 🙈