Hebben jullie de kilo's er na de zw nog afgekregen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Jarina, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    heeeeeel veeel aangekomen, weet niet hoeveel uiteindelijk maar met 25 weken al 15 kilo aangekomen in ieder geval en echt een mega buik en super veel vocht hield ik vast

na 3 maanden weer in mn oude broeken

nu onder mn gewicht van voor mn zwangerschap. dus weer op gewicht maar niet mn zelfde figuur terug

2. MamaAischa

MamaAischa Nieuw lid

6 mei 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mijn zwangerschap 62 kilo en ik ben 176m lang. Totaal 24 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap.Na de zwangerschap 78 kilo en na 6 mnd 68 kilo, bv gegeven. Nu nog steeds 68 kilo het wil er gewoon niet af. Ik kan nog steeds niet in mijn oude broeken. Benen gaan er wel in maar mijn kont en buik willen niet :x

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zoooo.... inmiddels is onze dochter een goede week oud.... en ik ben inmiddels lichter als voorheen. Is een beetje lastig te bepalen uiteraard omdat ik normaliter de weegschaal van mn Frauenartzt aanhoudt mbt gewicht, maar ben op de dag van inleiding op de weegschaal gaan staan en heb het ingeschat op totaal 10 kilo gegroeid. Vanmorgen woog ik al bijna twee kilo minder dan startgewicht :D Moet wel zeggen dat ik er ook een kindje van 4120 gram heb uitgeperst, dus dan gaat het snel.
    Ben benieuwd hoe het nu verder gaat, mn gewicht gaat uiteraard snel, maar het model is er uiteraard nog lang niet (vooral dikke, slappe buik)

Vooralsnog dus minder dan startgewicht, maar geef ook BV. Over een paar weken kijken we nog wel eens....:cool:

4. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Voor mijn zwangerschap woog ik 50 kilo tijdens de zwangerschap 16 kilo aangekomen.,na de bevalling woog ik nog 60 kilo.Nu zijn we 4 maanden verder en ik ben in 4 maanden tijd maar 2 kilo afgevallen.
    Het gaat niet hard en ik kijk uit met wat ik eet en ik loop 12 uur per week(sinds een maand weer.Dit is mijn postbezorging,mijn lokale krantewijkje,kind naar en van school halen en boodschappen doen)
    Ik moet nog zeker 8 kilo afvallen.

5. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Voor mijn zwangerschap woog ik 52 kilo. Ik ben 15 kilo aangekomen en zat na de bevalling na 3 weken alweer op 57 kilo. En daar ben ik op blijven steken. Ik vrees dat de rest er alleen afgaat met veel buikspieroefeningen, maar eigenlijk vind ik het wel prima zo. Ik was altijd wat mager en nu ben ik gewoon goed.

6. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik woog 65 kwam aan tot 85 na de bevalling 75 en nu nog steeds :( ik snoep niet meer en drink geen thee met suiker etc. meer verder wandel ik veel... iemand nog tips? Bv lukte niet dus misschien ligt het daar aan?

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hoe bedoel met het ligt mogelijk aan het mislukken van BV?
    Je kindje is nog maar drie maanden oud, er wordt altijd aangegeven: negen maand op, negen maanden af.... dus je lichaam heeft gewoon nog tijd nodig.
    Dat ik nu al zo snel onder gewicht ben, wijt ik voor het grootste deel aan het dieet wat ik moest houden (ivm diabetes)
    Bij de eerste heeft het me een jaar gekost om weer op gewicht te zijn.

Misschien eet je juist te weinig, en staat je lichaam op de spaarstand, dus alles wat er "extra" in gaat wordt direct opgeslagen.

8. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Voor de zs woog ik 57. Tijdens zs 14,5 kg bijgekomen, dus toen 71,5. Nu 6 weken na de bevalling ben ik 10kg kwijt, maar de laatste 4,5 blijven steken. Daar ga ik dus nu hard mn best voor doen! ;)

9. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Voor mijn zwangerschap woog ik 56 kilo. In totaal ben ik 18 kilo aangekomen en die vlogen eraf binnen 2 weken na de bevalling :$
    Er had van mij wel wat mogen blijven zitten hoor. Was er gewoon een beetje trots op omdat ik altijd een dunne den ben geweest.

10. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    ik was 12 kilo aangekomen en er zitten er nu nog 6 aan!
    ik geef bv maar dat helpt hier helaas niet erg mee met afvallen.
    ik beweeg erg veel en let goed op wat ik eet maar het gaat heeeeeel moeizaam.

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier moeten ook nog steeds 4 kg af van de 18 wat eraan zijn gekomen.

12. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Voor mij zwangerschap woog ik 60 kilo, aan het einde van mijn zwangerschap woog ik 77 kilo. Een week na mijn bevalling woog ik weer 60 kilo.

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ben in mijn zwangerschap helaas (o.a. door bedrust) 35 kilo aangekomen.
    De eerste 15 waren er al vlug af. Daarna bleef ik heel lang hangen.
    Nu ben ik echt op mijn eten aan het letten en aan het sporten. (wilde eerder niet dieten ivm borstvoeding, geef ik nog steeds, maar stuk minder voedingen) Nu begin ik eindelijk wat af te vallen.
    Maar weeg nog steeds 11 kg meer dan voor de zwangerschap.

14. Wulf

Wulf Lid

6 mei 2011
    13
    0
    0
    Hoi,
    Bij mijn eerste zwangerschap was mijn startgewicht 67,5 kg en woog ik uiteindelijk 84 kilo een dag voor de bevalling. Ik was dus 16,5 kg aangekomen tijdens de zwangerschap. Na de bevalling was ik al redelijk snel terug op mijn startgewicht (mede dankzij borstvoeding) en uiteindelijk woog ik 63,5. 4 kilo minder dan mijn startgewicht.
    Zou zeer tevreden zijn als dat bij mijn tweede ook weer het geval gaat zijn :D

Groet,
    Wulf

15. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

15 kilo aangekomen dag na de bevalling 9 kilo kwijt. De rest ( en de overige 20 kilo overgewicht) zit er nog aan bleeeeegh :D

16. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    bij eerste controle in m'n zwangerschap met 8 weken woog ik 51.5kg, nu na 10 maanden en BV kan ik bijna al m'n kleding weer aan (op borsthoogte knelt t wat haha!) en weeg ik 53kg. ik woog met 8 maanden toen de kleine met KS eruit ging rond de 63 kg was alleen buik en bij m'n heupen iets breder. de eerste kilo's gingen snel. daarna bleef t hangen leek wel. en nu dus weer maatje 36/38! heb er verder niets voor gedaan, ben nu pas weer aan t hockeyen een keer per week...

17. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Voor mijn 1e zwangerschap 75 kilo.
    3 jaar en 2 zwangerschappen later 115 kilo.
    Ben bij beide zwangerschappen zo'n 25 kilo aangekomen en toen ik zwanger raakte van de 2e zaten er nog behoorlijk wat kilo's van de eerste aan....

maar jongste is nu bijna 9 maanden en ik ben nu 30 kilo afgevallen, nog 12 te gaan:D(weeg nu 85)

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik was er 19 bij en ben er 21 terug kwijt geraakt. Niet echt iets voor gedaan. Gaf wel bv, maar daar raakte ik m'n kilo's echt niet mee kwijt. Gewoon wat opgelet op wat ik at, maar een druk leven door fulltime te werken, draagt er wel aan bij volgens mij.

19. Chai

Chai Niet meer actief

Mijn dochter is 5 mei geboren en ik ben inmiddels zelfs 1 kg lichter dan voor ik zwanger was(54kg 1m66) . :) Ik heb ook soms gewoon helemaal geen tijd om te eten en dan dat snachts fles geven, nou ik was het zo kwijt.

20. Bri

Bri Niet meer actief

Voor: 73 kilo
    einde eerste zwangerschap: 91 kilo (+18 dus)
    die 18 kilo was ik na 6 mnd kwijt en na een jaar nog 5 extra

tweede zwangerschap
    Voor: 68 kilo
    einde zwangerschap: 86 kilo (weer +18 dus)
    na maand of 6 weer op 73 en dat ben ik nu nog steeds.

Ik zit dus op het gewicht van voor de zwangerschappen. die 5 kilo die ik tussentijds extra ben afgevallen, ben ik nu niet kwijt. nou ja, dan niet. BMI is nog steeds gezond en ik voel me er goed bij.

Deel Deze Pagina