Hebben jullie de verwarming al aan staan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 2 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat heb ik sowieso ook. Ik moet met een dekentje op de bank. Zelfs met 30 graden :D haha. Dan is het een dunnetje. En naarmate het kouder word word het dekentje dikker haha. Ik vind het zo lekker om d'r helemaal in weg te duiken :)

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb hem zojuist voor het eerst aangezet. Werkshirts van mijn man waren nog niet droog en hij heeft er zo 1 nodig. Nu het niet meer zo warm is droogt het minder snel helaas...

3. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Hier is het nog 21 graden in huis, dus nee. Wij zetten de verwarming sowieso nooit eerder aan dan half oktober. Tot die tijd is het prima warm te houden met kaarsjes, truien en plaids. Ik heb nl het gevoel dat je lichaam snel aan die behaagelijke warmte gaat wennen en je sneller de verwarming zal aanzetten.

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Dat wennen denk ik ook, dus ik rek ook altijd wel een beetje. Een datum verbind ik er nooit aan, ligt echt aan het weer.
    Vanmorgen 5 uur was het 20.5 graden, dat is het laagste tot nu toe. Nog wel uit, maar ik draag wel mijn wollen sloffen al :D

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Nee. Voorlopig is het hier nog 21 graden in huis. Als we het koud krijgen dan trek ik wel wat dikkere kleding aan. S avonds dekentje ip de bank maar dat vind ik sowieso lekker. Veel lekkerder dan warmte van een verwarming. Ik snap veel mensen ook niet echt... werk in de thuiszorg en veel mensen die de verwarming al aangeslingerd hadden omdat het zo koud was. Zitten ze daar in een tshirt/kleding met korte mouwen:(
    En zo ken ik er meer. Korte mouwen, blote voeten en dsn zeuren. Trek eerst eens wat warmers aan, scheelt weer de verwarming aanzetten;)
    Maar goed, mijn kinderen hebben het sowieso niet snel koud. Verwarming gaat hier pas met 17 graden aan. Eerder niet nodig en dan nog lopwn ze het liefste nog half in hun blootje.
    Is ook goed te zien aan mn energierekening. 70 euro per maand voor gas EN licht en krijg aan het einde nog een aardig bedrag terug.

6. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Dat is dus het hele probleem, het is of volop aan of uit... als we een stukje draaien zodat hij aangaat gaat hij gewoon helemaal open.
    We kunnen dus helaas niet regelen:(

7. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Dit is nu het 2de jaar dat we er werk van maken 1str jaar werd er gezegd dat ze niets voor ons konden doen en nu moeten we een schema bijhouden.
    Nu ze uitstaan meet hij niet dus ben benieuwd wat hij gaat meten als hij straks aanstaat...

8. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Nee echt nog niet hier gaat hij pas aan als het 17/18 binnen is. Het is nu 22,5 dus echt niet nodig

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Trek wel een trui of vest aan als ik het fris krijg maar doe niet aan dekentjes, dan gaat de verwarming aan. Die slaat automatisch aan bij 18 graden maar het is nu 20 graden binnen...maar koud is koud vind ik, ongeacht wat de thermostaat zegt.

10. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ja! Staat aan we wonen in een oud huis van 100 jaar oud, als we het niet aanzetten is het hier echt enorm koud binnen😂
    Sochtends is het 17 graden dus voor de ochtend aan en als de kou er uit is zet ik het weer uit.

11. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Het is hier momenteel 18 graden, maar hij gaat nog niet aan. Ik heb het nu wel koud trouwens (brrrr), dekentjes hou ik niet van.

Reden dat hij nu nog niet aangaat, is omdat we aan het klussen zijn en de radiatoren eraf hebben liggen :p

12. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Hier vanmorgen heel kort even aangesprongen. Dat gaat vanzelf als het onder de 19 graden komt in huis. Maar nu staat hij gewoon weer uit en ik heb het nog niet echt koud, zit hier ook in mijn t-shirt. Als ik het koud krijg trek ik eerst een vest aan.

13. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    trui heb ik sowieso aan, en doe naarmate het winter wordt ook een dikkere aan natuurlijk. (sowieso overdag al). maar als het hier herfst/ winter wordt en ik zou geen verwarming aandoen, dan mag ik wel 2 truien en m'n skipak aan trekken ;) en dan nog een deken erover heen! Ik heb het gewoon heel snel koud :D

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nope hier nog geen verwarming aan, we hebben zelfs de achterdeur nog open staan. Het is hier steeds rond de 22/23 graden in huis dus geen haar op mijn hoofd die dan denkt dat de verwarming aan gaat. Als we het nu koud zouden hebben dan trekken we maar een vest aan ofzo.

15. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    #155 Lovelive3, 3 okt 2016
    Laatst bewerkt: 3 okt 2016
    Eum ja dat ben ik! ;) nee hoor, ik probeer m wel zo lang mogelijk uit te houden..niemand heeft het hier snel koud.
    Hier is het trouwens 19,5 graad nu. Zal er eens op gaan letten hoe koud het hier in de ochtend is. Zijn nu eerst kleding extra aan het aantrekken en als het echt koud wordt gaat de verwarming pas aan.
    Willen jullie allemaal wel opletten bij de eerste paar keer de verwarming aan..of jij of je kinderen geen hoofdpijn krijgen of moe worden, moet altijd denken aan ons forumlid die een kindje is verloren na de eerste keer verwarming aan te hebben gedaan bleek er koolstofmonoxide vrij te komen.

16. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Hier is het 19 graden nu. Misschien dat 'ie vandaag voor het eerst aangaat.

17. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Volgens de thermostaat is het nog 22,5 graad binnen, zo voelt het niet ;) maar dan springt die sowieso nog niet aan bij ons.

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier is het nu 19,5 graden binnen en zit nog in m'n t-shirt. Als ik stil zit merk ik wel dat ik het fris krijg, maar ben ik bezig dan is het wel lekker zo. Zoontje heeft wel lange mouwen aan en zelf trek ik een vestje aan als ik het koud krijg.
    Niet uit principe ofzo dat de verwarming nog niet aan staat, maar vind het nu zelf nog niet nodig, heb het nog niet koud.

19. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Vanmorgen even aan gehad, kleine jongen is ziekjes. En hij wilde op de grond zitten en spelen.
    Dus heb hem even aangezet om de ergste kou van de vloer te halen (vloerverwarming) ☺️

20. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier gaat hij vanavond aan denk ik. nu 19,5 graden, we hebben allemaal wel een vestje aan maar echt koud voelt het nog niet.

Deel Deze Pagina