Op veel gebieden hebben we wel dezelfde smaak, en dan met name de grote lijnen. Dus er is altijd wel een overlap in wat we allebei mooi/leuk/etc. vinden met daarnaast wat kleine nuance verschillen. Zo heb ik laatst als verrassing de keukenmuur in een andere kleur geverfd toen man een dag met de kinderen de hort op was. Ik had geen enkele twijfel dat hij het ook mooi zou vinden
Wel qua: films, opvoeding, humor, interieur, kleding, politieke voorkeur, vakanties, besteding/regelingen financiën. Niet qua: muziek, hobby(s), boekgenres
In de grote lijnen zijn we veel hetzelfde, we denken ook letterlijk vaak hetzelfde. Als we iets kijken of ergens lopen pikken we beide altijd exact hetzelfde eruit om de ander te vertellen. Heel bijzonder. Verder wel wat verschillen. Hij is heel gedreven in heel veel geld verdienen. Heel carriere gericht. Ik niet, zolang ik een dak en eten heb, besteed ik liever tijd aan mn kinderen en gezin met een "simpel" baantje. Hij houdt van zoute haring. Ik niet. Ik hou van franse kaas. Hij niet. Hij vind riverdance muziek leuk. Ik vind het vreselijk. En meer kan ik oprecht nu niet bedenken. Dr zal vast wat zijn, maar geen idee nu.
Qua muziek, films, series, inrichting, politiek, sociale contacten en opvoeding hebben we een heel groot stuk overlappende smaak. Er zijn in alle categorieën wel verschillen, maar zoveel raakvlakken dat we daar altijd wel samen moeiteloos uitkomen. Qua vakantie en humor zitten we zo goed als 100% op 1 lijn. Qua eten zijn we tegenpolen. Ik lust alles, hou van gevarieerd en experimenteren. Mijn man eet het liefste iedere dag hetzelfde en zou prima kunnen volstaan met 3 of 4 gerechten voor de rest van z’n leven. Qua kleding houdt hij van saai, saaier, saaist. Grijs, zwart, blauw, veel wilder wordt het niet. Deze week kwam er een pakje binnen met daarin een oud roze poloshirt, ik viel bijna van m’n stoel. Toen ik zei dat ik dat een leuk shirt vond ging hij gelijk twijfelen of hij het terug moest sturen (niet gedaan overigens).