Hoi!! Ik heb een zoontje van ruim 5 weken. Wat is de beste tijd om af en toe vast met een flesje afgekolfde melk te oefenen? Ik meen te herinneren dat dat rond 6 weken was? Zodra ik ga werken moet hij af en toe niet live drinken maar uit een flesje ( helaas.....maar gelukkig werk ik niet veel!). Thanks! Gr. Jellie
Als je kind goed uit de borst kan drinken (meestal ergens tussen de 4 en 6 weken) kun je beginnen met het oefenen uit een flesje. Het is wel belangrijk dat je dat elke dag doet zodat hij de techniek niet weer vergeet. Op zich is een klein bodempje afgekolfde melk (20-30cc) al voldoende om dagelijks even te oefenen. Beste moment om aan te bieden is als je kind wakker en alert is, maar niet te hongerig.
Esmée moet 2x in de week paar keer uit een flesje drinken omdat ik dan ben werken. Eerst wilde ze er niks van weten maar heb het pas geprobeerd met 9 weken. Daarna lukte het alleen bij mij met 10 weken. En daarna zijn we oma gaan proberen en nu gaat dit aardig alleen drinkt ze niet zo heel veel overdag dan maar haalt ze dat wel in als ik weer terug ben.
Volgens mijn 'borstvoedingsnatuurlijk-juf' is de beste tijd tussen de 4 en de 6 weken. Dus je zou idd kunnen beginnen nu Ze zei ook dat elke dag op zich niet nodig is maar wel een paar keer per week, ook als het direct goed gaat, wel flesje blijven aanbieden. Kan goed zijn dat hij bij jou niet uit een flesje wil drinken maar bij bijvoorbeeld papa wel. Succes!
Ik zou idd nu beginnen. Hier met 4 weken begonnen en deden het eerst 2-3 keer per week. Maar rond 9 weken weigerde ze de fles en we hebben toen steeds 1x per dag een flesje gedaan en toen ging het weer beter. Bij mij heeft ze het lang niet gewild.
Oke... mmmm moet dan weer aan het kolven geloven ( ook al is het maar even want begrijp dat een bodempje voldoende is) . Maakt denk ik niets uit wanneer ik wat afkolf toch?? Jeetje, wat vergeet je dat allemaal snel!
Volgens mij begon ze bij mij rond die tijd wat langer 's nachts door te slapen. Ze dronk dan 's morgens 1 borst ipv 2 en de andere kolfde ik dan af. Dan kreeg ze die fles een keer van mijn man en dan ging ik zelf kolven. Ik deed hier wel gewoon gelijk een hele voeding.
Hier in week 8 pas voor het eerst een flesje gegeven met afgekolfde melk en dir ging zonder problemen. Gelijk een hele fles leeg. Ook daarna weinig problemen gehad, we gaven 1 x per week denk ik een flesje. Soms was het even wennen, maar na een paar minuutjes dronk meneer keurig zijn fles leeg. Dus,tja...denk dat het per kind heel verschillend werkt! Gewoon eens proberen en als het goed gaat dan hoef je dit volgens mij niet elke dag te doen, dan lekker aan de borst ipv kolven..... Succes!
En welke fles geven jullie dan eigenlijk? Mijn dochter heeft flesvoeding gehad en die dronk het beste uit een difrax maar ik kan me voorstellen dat dat niet de handigste fles is als je gaat oefenen met de fles als je bv geeft? (ben me vast aan het voorbereiden)
fijn om mee te lezen want ik ben ook net begonnen in elk geval om met kolven te oefenen, zodat ik eventueel volgende week kan beginnen met een flesje te geven. vind het erg spannend. Ik heb vanochtend gekolft en had al gelijk de eerste keer 100ml bizar al gelijk de eerste keer, dus denk dathet geen probleem voor mij zal worden. Mijn zoon drinkt altijd een half uur aan 1 borst. Als ik dan de andere afkolf. welke borst moet ik na 3 uur daarna geven aan mijn zoon? waarschijnlijk degene die ik gekolft heb. of kan ik het beter anders aanpakken? wat is de hoeveelheid die je geeft als je gekolft melk geeft?
Ik had hier een Avent flesje uit een van de dozen, en ik heb een Avent kolf met fles erbij dus zodoende ben ik Avent gaan gebruiken. Drinkt hij altijd 1 borst? Ik zou dan gewoon even een keertje kolven wanneer het jou uitkomt. Hier had ik 's morgens het meeste productie en ze dronk hier altijd 2 borsten, maar 's morgens vaak 1 en dan kolfde ik de andere. Je kunt het flesje geven als hij zich meldt en daarna de borst kolven die aan de beurt is. Je kunt 'm misschien 120cc aanbieden als je 'm een hele voeding wilt geven. Als hij meer wil, leg je 'm daarna even aan. Drinkt hij 'm niet leeg weet je ongeveer wat hij drinkt. Hier wisselt het wel aardig. 120-180cc drinkt ze per keer. Ik kolf meestal 160 en dat bied ik ook aan.