Whysteria: rare vraag, maar doen jullie ook aan Sinterklaas dan? En hoe doe je dat dan, want je kunt natuurlijk niet vertellen dat de goede Sint alleen maar bij Nederlandse kindjes komen en niet bij de Franse......
Nee, we doen niet aan de Sint om meerdere redenen: vriendlief is Engels, hier in Frankrijk wordt Sinterklaas niet gevierd, en zoonlief is wat traag van begrip wat dit soort feesten betreft... Dus momenteel houden we het bij de kerstman...
Jullie zijn wel van alle markten thuis ofnie? Nedelander... engelsman.. in Frankrijk.. spreekt jullie zoontje ook nederlands/engels/frans?
Dat is/was altijd de bedoeling, maar zoonlief heeft besloten hééél laat te gaan praten (stronteigenwijs, net als zijn moeder). Ik heb het NL nu dus op een heel laag pitje gezet, en momenteel begint het Engels eindelijk op gang te komen, met wat Frans er tussendoor...
Wel grappig eigenlijk. Ik ben er gewoon automatisch vanuit gegaan dat jouw partner ook een nederlander was (waarom??? geen idee ) en dus thuis nederlands en buiten frans zouden praten hahaha, raar eigenlijk dat je blijkbaar in je hoofd zelf dingen zit in te vullen hahaha Het is ook niet in me opgekomen dat het ook weleens een fransman zou zijn, nee, gewoon een nederlander......blijkt het een engelsman
mamabri: ik ook haha maarre waar hebben jullie ontmoet dan? Nederland, Engeland of Frankrijk? En waarom gekozen om dan in Frankrijk te wonen? Ook graag even je pincode please!
Ha, ben ik gelukkig niet de enige die voor een ander denkt Ben ook wel benieuwd, geef DA je pincode, doe je mij je pas?
We hebben elkaar ontmoet in Frankrijk, in 1994, vlakbij waar we nu wonen. Hebben van 1997 tot 2011 in Engeland gewoond, en sinds de geboorte van ons zoontje wonen we in Frankrijk (we hadden ons huis in 2002 aangeschaft als vakantiehuis)... Mijn pincode wordt verloot onder degenen die correct mijn gewicht raden...