Al die goedbedoelde adviezen (AAAHH)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kbloem, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Wie wordt er nog meer gek van alle (goed bedoelde) adviezen, opmerkingen enz.

En dan vaak van dezelfde personen die steeds opnieuw dezelfde dingen zeggen..

- Niet alleen laten met jullie hond, want je weet maar nooit (doen we ook nooit en nooit gedaan)

-Ze groeit zo hard, kan haar lichaam dat wel aan ( :( ) ons dochtertje woog met de geboorte iets meer als 4 pond en is nu gewoon haar inhaalslag aan het maken.

-Als ik heb gezegd dat ik geen hulp in het huishouden hoef (tot 3x toe) en dan gaan stofzuigen als ik 's middags even lig te slapen... :evil:

En zo kan ik nog wel verder gaan.

Af en toe wordt je er helemaal gestoord van ..

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    hahaha.... ze bedoelen het goed he moet je maar denken... maar soms... ik weet wat je bedoelt.

3. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Zeker je (schoon)moeder, hihihi!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Heel herkenbaar wordt in de loop van de jaren alleen maar erger... Alle moeders (en vooral die van jezelf en van je man / vriend) zijn ervaringsdeskundige dus 'weten' het beter.. We trekken het van hen ook meer aan omdat zij het zeker redelijk gedaan hebben (we zijn tenslotte een product van hun opvoeding). Mijn raad: probeer een beetje olifantenhuid te kweken en te luisteren naar wat je interessant vindt en de rest? Ene oor in, andere oor uit.. En oja, als iemand iets voor je wil doen.. laat ze.. scheelt gewoon weer ;)

5. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Heeeeeel herkenbaar. Ben dan ook gestopt met het netjes aangeven van hier niet van gediend zijn. Gewoon bikkelhard vragen of ze zich er niet mee willen bemoeien en dan nog vaak valt het kwartje niet. Zucht....en inderdaad, het zijn vaak moeders en schoonmoeders die dit doen......

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    - kijk je uit met die trap,want als hij valt....
    - je moet hem wel stimuleren hoor met lopen (mn zoontje loopt nog niet,en dat vinden ouders en schoonouders heel vreeemd...)

ik kan er eigenlijk nog wel 100 opnoemen... :)

7. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Hihi, en ik daarna nog 100 anderen.
    Vanmiddag nog: slaapt ze nu nog? Misschien ligt ze wel gewoon wakker in bed. (oma wil graag kleinkind zien en baalt dat ze slaapt)

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

'Een baby moet je gewoon af en toe laten huilen' (zei schoonmoeders toen ons mannetje een week oud was en moest huilen vanwege krampjes)

Ja daaag, ik laat mijn lieve schat van een week oud echt niet overstuur in zijn bed huilen. Arm kereltje, hij weet helemaal niet wat hem overkomt.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat van die hond krijg ik trouwens ook vaak te horen. En inderdaad, dat weet ik zelf ook wel hoor :rolleyes:

10. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

goed bedoelde adviezen
    put them where the sun don't shine

oftewel ik laat ze l*llen

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Het wordt nog leuker als ze iets ouder zijn en ze op stoeltjes moeten zitten voor een foto. Of in hun rugdrager van 300 jaar oud.
    Manlief zei op een gegeven moment dat ze hun eigen baby maar eens moesten kopen. Dat heeft hij een aantal keer herhaalt.
    Daarna bleven de adviezen toch wel aardig weg :)

12. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Overheen gelezen, maar herken dit heel erg. Ik word dan ook strontziek van dat mens af en toe. Als ikz eg laat haar maar liggen, dan luistert ze niet maar zou ik nou zeggen nee ik wil niet dat je er naartoe gaat punt uit, dan heb ik het gedaan (is nog bazig, tegen iedereen). Dan is het ja ik zie haar nooit. Nou wij gaan bijna elke zondag naar haar toe, zij neemt de moeite niet om hier te komen. sorry ff schoonma-frustratie-moment. Moet kunnen. ;)

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Tja, een ander weet het altijd beter he?
    Paar maand geleden ging ik wandelen met m'n zoontje, zegt m'n moeder tegen me: het is veel te koud voor hem buiten, je hebt hem toch wel dik ingepakt he? Pfffffffff, ik ben oud genoeg, 't is notabene m'n derde kind, en ik zou hem kou laten vatten? :x

14. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.812
    866
    113
    Noord Holland
    hier ook een en al frustratie tegenover schoonloeder,

we hebben zelfs op t punt gestaan om voor een klein tijdje geen contact te zoeken,

laatst waren we daar en nikita moet gewoon soms 5 minuten huilen. en volgens schoonma was dat gewoon prima. dus toen was t zover. nikita kon niet in slaap komen loopt mijn schoonma heen ach gossie meisje tpoch, laten ze je zomaar huilen? :evil: en toen moest ze slapen maar ik wilde t proberen om in de box te slapen te krijgen, zodat ze niet helemaal t bedje hoefde uit te klappen. pakt ze nikita op, dit kan niet hoor dat kind is zwaar overprikkeld en gigantosch moe ik leg haar op bed. nou joh ik wist niet wat me overkwam. en o kan ik nog wel ff doorgaan. wat een heks is t toch :evil:

heerlijk ff spuien

susanne

15. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ohw heerlijk, wat een herkenning. Dacht bijna dat ik de enige was... ;)
    Geloof dat ze nu gelukkig wel een beetje doorheeft dat ik niet op haar hulp zit te wachten, tenminste niet in de vorm die zij graag zou willen...

16. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    dat hou je toch altijd.
    hier word vaak gevraagd van wanneer gaat ze nou is groeien ,ze is gewoon niet zo lang en zwaar ,nou en.
    en dan vragen ze eet ze wel goed en genoeg, kind eet prima vinden wij, ze eet wat ze op kan.

maar wij zijn vrij makkelijk ene oor in andere oor uit.

17. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Ach ja die adviezen.....
    Ik knik altijd vriendelijk "ja" en ondertussen gaat t t ene oor in en nog sneller het andere oor uit!

(maar ik bedenk me wel altijd dat de mensen t goed bedoelen)

18. Irma1968

Irma1968 Actief lid

12 sep 2008
    145
    0
    0
    haha ik reageer niet eens meer....

19. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    oowja goedbedoelde adviezen..pff
    Van bekende vind ik t niet eens zo erg, maar ik erger me echt enorm als vreemde zich overal mee bemoeien als je bijv in de wachtkamer van de dokter zit, of mensen in een winkel ofzo

Heeft ze t niet te koud, moet ze geen schone luier, zit ze zo wel goed, ow je hebt een hond, nou laat in godsnaam nooit je kind alleen met dat beest

JAAAAAA, ik ben niet achterlijk :rolleyes:

20. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Hahaha...ik zeg weleens dat ik mijn kind vreselijk verwaarloos. Ik hou nu eenmaal van sarcasme.

'Ach wat zielig, ze ligt daar in een donker hoekje"
    "Ja je hebt gelijk ik moet een grote bouwlamp op haar laten schijnen als ze gaat slapen."

Deel Deze Pagina