Ik weet dat een kind 50% genen heeft van zijn papa en 50% genen heeft van zijn mama. Mij vallen alleen de negatieve eigenschappen op die mijn zoon van zijn vader heeft geerft... Zoals slecht eten (vanaf het begin al) en zichzelf soms behoorlijk in de weg zitten en zichzelf niet kunnen vermaken. Ik probeer wel eens positieve eigenschappen te vinden die mijn zoontje van zijn vader ge-erft heeft maar ik kan ze niet vinden Het zal dus wel aan mij liggen dat ik ze gewoonweg niet wil zien omdat zijn vader niet naar mijn zoon omkijkt Maar hebben jullie dit ook? (wel eens) Ik zie overigens mijn negatieve eigenschappen ook terug komen bij mijn zoon zoals ongeduldigheid, hij heeft dus niet alle slechte eigenschappen van zijn vader ge-erft hoor haha
Nou hier net zo! Ze lijkt totaal niet op haar pa. Alleen een paar 'negatieve' kenmerken. Hij heeft zo'n boze frons als hij serieus kijkt, die heeft mijn dochter ook! En dat ze heel driftig is heeft ze niet van mij hoor! Nee serieus, ik ben ongeduldig maar wordt niet driftig! Ze heeft trouwens wel 1 positief kenmerk, dat is een kuiltje in haar wang, die heeft ze van mijn ex!!!
het uiterlijk heeft mijn zoontje van mij. echt 2 druppels water vergeleken met mijn baby-foto's. mijn zoontje lijkt echt niet / nauwelijks op zijn vader. ook gedrag van zijn vader kan ik weinig terug zien. mijn ex leefde in zijn eigen wereldje, was weinig een mensen-mens (veel op zichzelf) en verder was hij nonchalant, rustig maar ook erg koppig. Dit koppige en driftige heeft mijn zoontje nu ook, maar zijn ook fases en kan ik ook zijn. nu moet ik zeggen dat het met bijna een jaar ook allemaal nog wat moeilijk te zeggen is.
Mijn zoontje lijkt meer op mij dan op mijn ex-vriend. En ik moet eerlijk zeggen dat ik dat wel heel erg fijn vindt. Hij zal straks vast wel eigenschappen van zijn vader gaan krijgen, maar het zijn vooral de aangeleerde eigenschappen die mij erg stoorde en ik hoop dat hij die doordat hij een heel ander soort opvoeding zal krijgen niet gaat ontwikkelen.
Qua uiterlijk lijkt Collin vooral op mij, hij is pas 4 maanden dus hoe dat straks wordt, weet natuurlijk niemand! Heb nooit baby fotos van mijn ex gezien dus geen idee hoe hij eruit zag. Collin is wel erg groot, mijn ex was ook 2 meter lang en normaal postuur, en dat zit ook wel aan zijn kant van de familie, niet aan mijn kant. Qua gedrag.. tja.. mijn ex is druk, ik ben druk, Collin is druk. Ik ben ongeduldig, mijn ex is wat geduldiger, Collin is ongeduldig. Collin heeft nu al duidelijk een eigen willetje..en dat heb ik ook wel, een echte door drammer. Mijn ex heeft dat niet. Eigenlijk de slechte eigenschappen die mijn ex heeft, die kan Collin nu nog niet hebben, dat is meer aangeleerd gedrag. En ik hoop dat Collin dat gedrag nooit leert! (liegen, verantwoordelijkheid niet nemen, niet om kunnen gaan met geld, stelen) Mijn ex had ook zeker goede kanten, hij kon ook heel lief zijn en goed luisteren. Ik zou het ook niet heel erg vinden als Collin op hem lijkt, want t is wel een mooie man om te zien! Alleen van binnen is hij behoorlijk f*cked up! Ik snap wel dat je sneller de slechte eigenschappen van je ex herkent in je kindje, dan de goede omdat je (denk ik) ook liever niet wilt dat je kindje op hem lijkt, omdat hij je gekwetst heeft en er niet is voor je kindje.
Ik hoop dat mijn zoon niet zo egoistisch wordt net als mijn ex. Dat de hele wereld om hem draait en zichzelf erg zielig vind. maar dit is geen aangeboren gedrag. Dus ik hoop dat mijn opvoeding mijn zoon niet zo gaat maken. Kwa uiterlijk lijkt mijn zoon precies op mij, alleen de lengte heeft hij van mijn ex... mijn zoon wordt veel groter dan mij later (kijkt hij naar beneden als ik wat vraag haha) Maar het moeilijke eten heeft hij echt geerft van mijn ex (helaas) mijn exschoonmoeder heeft me dat verteld, zij had ook veel moeite met het eten en mijn ex. mijn ex is nu nog zo'n treuselpot met eten... dus ik verwacht dat mijn zoon dat ook wordt.
Heel herkenbaar, tijdens en na de zwangerschap van mn zoon (die nu 8 is) heb ik er ook altijd alleen voor gestaan. En ik herkende ook alleen maar de negatieve dingen, en nog steeds hoor... Misschien het blonde haar dat dat het positieve is hahaha Als mn ex zn zin niet kreeg kon hij daar erg boos om worden, bij mn zoon net zo. Mn ex en ik zijn beide slechte eters, maar mn zoon lijkt wel een evenbeeld te zijn van mn ex met wat hij niet lust haha terwijl we geen contact met hem hebben.. best appart. Hoop wel dat qua vrouwen betreft mn zoon het beter aanpakt later, want mn ex heeft ondertussen 2 kinderen bij 2 vrouwen waar hij geen relatie meer mee heeft.